ויראלי

חשד לניסיון פיגוע בברוקלין: רימון יד אותר בפארק להנצחת השואה

אנשי משטרת ניו יורק חשפו אמל"ח באתר הזיכרון הידוע בארה"ב. צוות חבלנים שהוזעק לזירה קבע כי הוא אינו פעיל, ועל כן לא מהווה סכנה לציבור. אחר כך התקבל דיווח על חפץ חשוד בבית כנסת סמוך. האירועים מצטרפים לשורת מקרים אנטישמיים במדינה, ומעלים את החשש בקרב הקהילה היהודית
מערכת ice |  3
יהודים ברחובות ברוקלין, ניו יורק (ארכיון) (צילום נתי שוחט/פלאש 90)
בבוקר שבת סמוך לשעה 10:00 (שעון ניו יורק) הוזעקו שוטרים וחבלנים ממשטרת ניו יורק לפארק להנצחת השואה בעיר הצפופה בארה"ב. לאחר שהתקבלו דיווחים למשטרה על כך שאותר רימון יד שנמצא במקור מים הממוקם בלב הפארק. לאחר שאנשי מקצוע בחנו את האמל"ח, קבעו כי הוא אינו נפיץ ועל כן לא מהווה סכנה לציבור.
פארק ההנצחה הציבורי לשואה נמצא בברוקלין, על קו החוף של האוקיינוס האטלנטי. על פי הניו יורק פוסט, לא ברור מתי הושלך הרימון במקום, ונסיבות האירוע נבדקות. מאוחר יותר התברר שאדם שסרק את המפרץ בגלאי מתכות הבחין ברימון והזעיק את השוטרים. "חוליית החבלנים הבחינה בכך שהרימון אינרטי", מסרה משטרת ניו יורק. 
 

הפארק נחנך לראשונה כאתר הנצחה ב-1985 בשדרת ווסט אנד, והוא ממוקם על שפת המים בין שדרת אמונס ושדרת שור בשיפהד ביי. הקהילות היהודיות הסמוכות בשיפהד ביי, מנהטן ביץ' וברייטון ביץ' אוכלסו לאחר מלחמת העולם השנייה על ידי אוכלוסייה יהודית גדולה, שרבים מהם היו מהגרים וניצולי השואה. האנדרטה לזכר השואה שפועלת במקום נחנכה בשנת 1997.
 


בהמשך אותו היום, התקבל דיווח נוסף על חפץ חשוד בבית כנסת בעיר. שוטרים סגרו את הזירה וביצעו סריקות במקום, וקבעו כי לא נמצאו ממצאים חריגים. זו אינה הפעם הראשונה שהפארק להנצחת השואה מהווה מוקד לפעולות אנטישמיות. ב-2012 הושחת הפארק בכתובות גרפיטי שרוססו על האנדרטה וב-2019 אירע מקרה השחתה נוסף.
 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לעלות ארצה לפני שיקרה אסון (ל"ת)
    ברכה דדון 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יהודים, ונשמרתם לנפשותיכם!
    רוחמה 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהירות. לעולם אל תשכחו מי אנחנו. העם הנבחר, יהודים וישראלים. וכשאנחנו כולנו ביחד כאחד אף אחד לא יכול עלינו. במיוחד שאלוקים איתנו לנצח.
    סגור
  • 1.
    פחד אלוהים (ל"ת)
    דורית 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור