בארץ

רה"מ נתניהו מאשר רשמית: "נערכים לכניסה קרקעית לעזה"

עיתוי הפעולה יקבע על ידי קבינט המלחמה: "לא אפרט מתי, כמה ואיך". במהלך נאום שנשא לכלי התקשורת ציין יו"ר הליכוד כי ממשלת החירום עסוקה בהשגת מטרות המלחמה. בהתייחסות ראשונה לסוגיית האחריות הוסיף: "כולם יצטרכו לתת תשובות על המחדל ב-7 באוקטובר, גם אני"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, אייל מרגולין, עטיה מוחמד)
יומה ה-19 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שמנהלת ישראל מול החמאס בעזה והביאה עד כה לנפילתם של יותר מ-1,400 אזרחים וחיילים ולפציעתם של יותר מ-4,300, נחתם בהצהרה דרמטית של רה"מ בנימין נתניהו. הערב (חמישי) נשא נאום לתקשורת ובו אישר מפורשות את קיומו של תמרון קרקעי ברצועה, סוגייה שחזרה על עצמה פעמים רבות בדבריו של דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי.
על פי דברי רה"מ נתניהו, עיתוי הפעולה נקבע על ידי קבינט המלחמה יחד עם הרמטכ"ל. באופן טבעי, אופי הפעולה הקרקעית לא נחשף. "אנחנו נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה. לא אפרט מתי, כמה ואיך, ואת מכלול השיקולים", אמר רה"מ. ביחס לקיומה של ממשלת החירום הלאומית עם יו"ר המחנה הממלכתי רא"ל (במיל') בני גנץ, הסביר רה"מ נתניהו: "אנחנו עובדים מסביב לשעון לממש את מטרות המלחמה בלי שיקולים פוליטיים. עוסקים בהצלת המדינה והשגת הניצחון". 
 
נוסף על כך, רה"מ הוסיף כי הממשלה תקבע בהמשך ימי אבל לאומי לאסון בדרום. "גם תוך סערת הקרב איננו שוכחים לגמרי את הכאב העצום. אני מרכין את ראשי בפני כל המשפחות שחורבן נורא פקד אותן. חייהן לעולם לא יהיו אותו דבר. שולח להם מעומק ליבו של העם כולו חיבוק אוהב ומנחם", לשון דברי נתניהו. ביחס לסוגיה הכלכלית שעוררה ביקורת חריפה גם בקרב הקואליציה אמר יו"ר הליכוד: "לא נשאיר אף אחד מאחור בנושא הכלכלי. נקים מעפר את היישובים. נשקם את הקהילות".
"הקמנו מתחילת המלחמה 600 כיתות כוננות חדשות. אנחנו מעודדים אזרחים להתחמש בנשק אישי", הוסיף נתניהו. "רבים בעולם מבינים את מה שאני אומר מאז 2014 - חמאס זה דעאש". באשר לשאלת האחריות, רה"מ נתניהו שנותר האחרון בקרב בעלי התפקידים שלא נטל על עצמו את האחריות לטבח ולמתקפה החריפה, הצהיר: "כולם יצטרכו לתת תשובות על המחדל ב-7 באוקטובר, גם אני".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לאן נוליך את החרפה? קוברים את מתינו ובוכים
    אמא של חטוף 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נשבר הלב לחתיכות, אין מנהיגות בישראל. עזה הייתה צריכה להימחק מזמן. הבן שלי בעזה. אין לי יום ואין לי לילה, ואם זה היה בן של אחד הבכירים הוא כבר מזמן היה בבית. תכנסו כבר ותנו להם בכל הכח.
    סגור