בארץ

חרבות ברזל, היום ה-19: ירי לגליל ולאילת, פצועים מנפילה בראשל"צ

צה״ל תקף תשתיות צבאיות של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לישראל, אזעקות בדרום, בשפלה ובצפון. פצועים מפגיעה ישירה בבניין בראשון לציון
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock, פלאש 90/ עטייה מוחמד, תומר נויברג, פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכוית יוצרים)
​אחרי הריאיון של החטופה יוכבד ליפשיץ מניר עוז ששוחררה משבי החמאס, היום (רביעי) החל יומה ה-19 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים. נראה כי החמאס ממשיך בתעלולי הלוחמה הפסיכולוגית. בתוך כך, הפלטפורמות החברתיות נוקטות צעדים.
האם לבנון חוששת מכניסה לסבב? נציג לבנון באו"ם, סלים בדורה, בנאום במועצת הביטחון: "ראש ממשלת המעבר בלבנון ושר החוץ מקיימים מגעים בינלאומיים ובתוך לבנון כדי להשאיר את לבנון מחוץ למלחמה".
‏סיירת חרוב, ימ״ס איו״ש ומג"ב פעלו לפני זמן קצר בהכוונת השב"כ במרחב ואדי ברוקין שבחטיבת מנשה ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, הכוחות ירו לעבר מחבלים חמושים וזיהו פגיעות במהלך פעילות במחנה הפליטים ג'נין מחבלים חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר כוחותינו, כלי טיס מאויש מרחוק תקף את המחבלים להסרת הסכנה. זוהו פגיעות.
על פי דיווח ב‏רשת CNN, יועצי צבא אמריקאים מנסים לשכנע את ישראל שלא להגיע לכניסה קרקעית לעזה, ומייעצים לשלב תקיפות מהאוויר עם פשיטות נקודתיות ברצועה. כמו כן דווח שראש ה-CIA משוחח באופן קבוע עם ראש המוסד דדי ברנע וגורמי ביטחון בעולם הערבי, זאת בכדי למנוע הסלמה במזרח התיכון.
צה״ל תקף תשתיות צבאיות של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לישראל. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה של צבא סוריה, בתגובה לשיגורים לעבר ישראל אמש.
24 חיילים אמריקנים נפצעו במתקפות הכטב"מים שאירעו בשבוע האחרון בבסיסים בעיראק וסוריה, שם שוהים כוחות של הצבא האמריקני. בפנטגון הודיעו על לפחות 13 מתקפות לעבר בסיסים בעיראק וסוריה בשבוע האחרון, אך ללא אזכור של נפגעים.
אחרי שעות ארוכות של חשש, בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת מחבלים ביישובים זיקים וכרמיה - הטיפול באירוע הסתיים. כ-15 מחבלים ניסו לחדור לישראל וחוסלו. בינתיים על פי דיווח פלסטיני: שמונה משאיות סיוע נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח.
צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, שהוביל לאורך השנים פיגועים רצחניים כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל
צה״ל חיסל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ, את מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, תיסיר מבאשר. בעברו, שימש כמפקד הכוח הימי של ארגון הטרור והחזיק במספר תפקידים במערך ייצור אמצעי לחימה. למבאשר ניסיון צבאי ופיקודי רב כמכווין פיגועים, והוא נחשב למקורב לבכירי ארגון הטרור, בדגש על מחמד דף, ראש הזרוע הצבאית.
מבאשר היה אחראי למספר פיגועים רצחניים כנגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל לאורך השנים, ביניהם הפיגוע במכינת "עצמונה" במרץ 2002, בו נרצחו חמישה מתלמידי המכינה ונפצעו רבים נוספים.
כמו כן, בעקבות מידע מודיעני עולה כי הוא ייצר את חומר הנפץ שפוצץ את מנהרת התופת במוצב אורחאן ביוני 2004, שכתוצאה ממנו נהרג חייל צה"ל סמ"ר רועי ניסים ז"ל ונפצעו נוספים. בנוסף, מבשאר הכווין את הפיגוע במוצב ורד ביוני 2003, והיה מעורב בפיגוע החדירה לחופי זיקים במבצע "צוק איתן".
במהלך המלחמה, נורו כ-300 רקטות ופצצות מרגמה משטח צפון חאן יונס לעבר ישראל.
דובר צה״ל: "הלילה תקפנו תשתיות של מנגנון החירום של חמאס שהציב מחסומים שמנעו מתושבי עזה לנוע דרומה, איראן סייעה לחמאס לפני המלחמה במישרין -  באימונים, באספקת אמלח, כסף וידע טכנולוגי. גם ברגעים אלה נמשך הסיוע האיראני לחמאס במודיעין ובהסתה ברשתות נגד מדינת ישראל".
קאנצלר אוסטריה קארל נהאמר יגיע היום לביקור הזדהות עם ישראל. הוא צפוי לפגוש את הצמרת הישראלית, כולל ראש הממשלה נתניהו, וכן את ראש האופוזיציה לפיד.
דובר צה״ל חושף בראיון ברשת הטלוויזיה האמריקאית CBS פתק שנמצא על גופת מחבל מארגון הטרור חמאס המעודד לביצוע טבח חסר רחמים
במסגרת פעילות לזיכוי וטיהור מרחב העוטף, נמצא פתק בכתב יד שנמסר למחבלים טרם יציאתם. מתוך דברי פיקוד החמאס עולה ציווי לרצח יהודים, מילות עידוד ודרבון לבצע טבח חסר רחמים תוך קבלת השראה ממפקדים בהיסטוריה המוסלמית שהפכו לסמל לג'יהאד. המחבלים מדורבנים לערוף ראשים, לעקור לבבות וכבדים, ולהתחקות אחר מעשי רצח של מנהיגי עבר מוסלמים שטבחו בגברים, מכרו לעבדות נשים וילדים ובזזו ערים.
הודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ:
צה"ל ושב"כ פועלים כנגד ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון; מתחילת המלחמה נעצרו מעל 930 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-608 משוייכים לארגון הטרור חמאס.
בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה הלילה, נעצרו ביהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים 68 מבוקשים, מתוכם 58 פעילים של ארגון הטרור חמאס; גם הלילה נערכו מבצעים חטיבתיים לסיכול טרור
כוחות רבים של צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים לסיכול טרור ועצרו 68 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. 58 מהם פעילים בארגון הטרור חמאס. 
במבצע מעצרים נרחב במחנה הפליטים קלנדיה שבבנימין עצרו הלוחמים 14 מבוקשים, כ-10 מהם פעילי חמאס. הכוחות איתרו ברחבי המחנה אקדח ותחמושת. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים, במהלכן חשודים השליכו צמיגים בוערים, בלוקים ומטענים, וירו לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. זוהו פגיעות.
סיירת חרוב, ימ״ס איו״ש ומג"ב פעלו בהכוונת השב"כ במרחב ואדי ברוקין שבחטיבת מנשה ועצרו שני פעילי חמאס בכירים, עטא גבאלי ומחמוד קצראוי. הכוחות ירו לעבר חמושים וזיהו פגיעות. במהלך פעילות במחנה הפליטים ג'נין חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר כוחותינו, כלי טיס מאויש מרחוק תקף את המחבלים להסרת הסכנה. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו.
כמו כן, כוחות צה"ל פעלו ברחבי העיר שכם שבחטיבת שומרון ועצרו שישה פעילי חמאס והחרימו אמצעי לחימה.
 
09:01: אזעקה נשמעה ביישובי חוף אשקלון, במד"א מעדכנים כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.
בדקות האחרונות חוסלה מהאוויר חולייה של מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון, לפני שהספיקה לשגר טיל נ"ט
דיווחים ראשוניים על תקיפה ישראלית בנמל התעופה הבינלאומי של חלב, צפון סוריה, בנוסף לכך מדווחים שנמל התעופה הושבת ויצא משימוש
10:00: אזעקה נשמעה בכיסופים, עין השלושה
10:30: אזעקה נוספת נשמעה בקיבוץ עין השלושה בעוטף עזה.
12:48: התחדש ירי הרקטות לעבר עוטף עזה, אזעקות נשמעה בנחל עוז
13:02: אזעקות הופעלו באזור הכרמל, בישובים דאלית אל כרמל וכרם מהר"ל, רקטת רנטיסי 160 שוגרה מעזה ויורטה באזור יקנעם. חמאס לקחו אחריות לירי לכיוון חיפה
‏דיווח ראשוני: טיל נ"ט שוגר לאזור אביבים, צה"ל משיב באש ללבנון
14:10: חמאס טוענים כי שיגרו רקטות ארוכות לכיוון אילת, לא הופעלה אזעקה באזור  רקטה נפלה בשטח פתוח סמוך לבסיס סיירים. לא דווח על נפגעים. 
דובר צה"ל עדכן כי זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר חבל אילות, שנפל בשטח פתוח. הופעלה התרעה ביישומון בשטח פתוח בלבד על פי מדיניות. 
15:00: דיווח על ירי נ"ט מדרום לבנון לעבר מוצב צבאי של צה"ל.
15:57: הירי לעוטף עזה נמשך - אזעקות בנחל עוז.
16:13: מטח ירי לעבר אשקלון ולזיקים. 
16:23: הירי מלבנון נמשך - הופעלה התראה בקריית שמונה. שתי דקות מאוחר יותר נשמעו אזעקות בכפר גלעדי ובתל חי. דובר צה"ל אישר את הפרטים, ועדכן כי זוהו ארבעה שיגורים לעבר שטח ישראל שנפלו בשטחים פתוחים. לא שוגרו מיירטים.
18:50 - מחשש לירי: פיקוד העורף המליץ לתושבי העוטף לשהות עד להודעה חדשה בקרבת מרחב מוגן.
19:00: אזעקות באיזור ראשון לציון, נס ציונה והשפלה. לא דווח על נפילות.
19:50 - צה"ל תקף שלוש חוליות מחבלים בגבול לבנון, אחת מהן ירתה נ"ט.
20:20: רה"מ נתניהו בהצהרה לתקשורת: "הצבנו למלחמה 2 מטרות - לחסל את החמאס ולעשות הכל כדי להשיב את החטופים הביתה. אנחנו נערכים לכניסה קרקעית - לא אפרט מתי ולא אפרט את השיקולים שנלקחים בחשבון. כל אנשי חמאס בני מוות - מה שעומד לנגד עינינו זה הצלת המדינה".
21:35: מטח כבד לעבר ערי גוש דן והשפלה. דיווח על נפילה בראשון לציון.
21:50: אותרו שתי זירות נפילה בראשון לציון, מהן פינו צוותי מד"א שלושה פצועים באורח קל. פצוע קל מרסיסים במושב כפר סירקין שליד פתח תקווה.
22:45: מד"א עדכן כי נמנו סך הכל שישה פצועים, כולם במצב קל, בעקבות האזעקות במרכז הארץ. שלושה מהנפגעים כתוצאה מחבלה בדרך למרחב המוגן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה