בארץ

מחר: יום הזיכרון ליצחק רבין - אלו האירועים שיתקיימו בצל המלחמה

תנועות הנוער בני עקיבא ודרור ישראל יערכו כמה כינוסים ברחבי הארץ, שיכללו מערך חינוכי מיוחד שיעסוק בחשיבות הלכידות החברתית והחברה האזרחית. קליין: "כוחנו באחדותנו, לא נישבר ונבחר להיות עם אחד חזק - ימין, שמאל, דתיים וחילונים". האוספטר: "זו מלחמה שאנו חייבים לנצח בה"
מערכת ice |  2
יצחק רבין ז"ל (צילום דובר צה"ל)
קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה" המורכבת מתנועות הנוער הציוניות ובוגריהן, מציינת מדי שנה את יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל באסיפה הישראלית בכמה אירועים מרכזיים ברחבי הארץ. עקב המלחמה, התנועות פועלות בימים אלה במוקדי עשייה רבים, בין היתר עם מפוני עוטף עזה וצפון הארץ.
עם זאת, התנועות רואה חשיבות עליונה בציון היום הזה, במיוחד לאור העובדה שהטקסים הממלכתיים לא יתקיימו השנה. על כן, האסיפה הישראלית תתקיים גם השנה, אך במתכונת אחרת. התנועות הכינו מערך חינוכי מיוחד שיעסוק בזיכרון הרצח הנורא ויעסוק בין היתר בחידוד החשיבות של הלכידות החברתית והשמירה על החברה האזרחית כחלק ממה שנדרש כדי לנצח במלחמה.
 
המערך יעסוק בחיזוק תפקידן החינוכי והמשימתי של תנועות הנוער במערכה הנוכחית. בנוסף, במספר מוקדים בארץ יתקיים מחר שיח משותף בין חברי התנועות שיעסוק בנושאים הללו ובחיבור בין חלקי העם שמהווה כיום את צו השעה. בנוסף, גם בקרב בוגרי התנועה שנמצאים בחזית יתקיים שיח ואירוע משותף שיציין מחר 28 שנים לרצח רה"מ רבין ז"ל.
מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין התייחס לאירועים: "במלחמה איומה שנכפתה עלינו, כוחנו באחדותנו. לא נישבר, ונבחר להיות עם אחד חזק ומלוכד - ימין, שמאל, דתיים וחילונים, הלב שלנו הוא אחד ואין לנו ארץ אחרת. נילחם על קיומה ועל דמותה גם במישור החינוכי והאזרחי. האסיפה הישראלית היא המועד שבו מידי שנה אנחנו מציינים ביחד את יום הזיכרון ומהווה הוכחה שלמרות שיש בינינו מחלוקות יש לנו מפעל ציוני משותף".
רכז תנועת דרור-ישראל, פסח האוספטר חיזק את דבריו: "הותקפנו על ידי אויב אכזר וזו מלחמה שאנו חייבים לנצח בה. נוכל לנצח בה רק כחברה מלוכדת שיודעת להיפגש ולדבר בין חלקיה השונים. רוב חברי התנועה נמצאים בפעילות עם המפונים אבל החלטנו לעשות עצירה ביחד כל התנועות ולהתכנס לשיחה. דווקא בשנה שבה אנו במלחמה והטקסים הממלכתיים בוטלו, יש חשיבות להמשיך ולציין את היום הזה ולחבר אותו לאתגר השעה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במות השנאה
    יוסי 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 3
    נכדתו של המנוח רבין תמשיך בהפצת הסתה ושנאה ????????
    סגור
  • אין לך גבולות? 1500 הרוגים ואתה ממשיך עם הרעל? (ל"ת)
    חורבן הבית 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור