משפט

הכתובת הייתה על הקיר? דוח מטלטל חושף: "החששות התממשו"

מכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון טוען כי "הניף דגל אדום" כבר לפני כחצי שנה. בנייר עמדה שפרסם באפריל ציין כי הקרע בעם שנוצר עקב קידום הרפורמה המשפטית מסכן את החוסן הלאומי. מתוך המסמך: "אויבנו צוברים ביטחון, המאבק גרם לנזק אדיר, ישראל נראית כחברה קרועה". פרופ' אפרים ענבר: "יש לאסוף את השברים ולצאת למלחמה"
מערכת ice |  8
תקיפות צה"ל בעזה (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
בצל מתקפת הטרור חסרת התקדים של החמאס והג'יהאד האיסלאמי נגד ישראל, שהובילו לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" שגבתה עד כה את חייהם של לפחות 350 ישראלים, מכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון (JISS) חושף הבוקר (ראשון) כי לפני כחצי שנה, במהלך חודש אפריל, פרסם נייר עמדה שזכה לתהודה רחבה בו הניף "דגל אדום".
בהודעה שפורסמה מטעם בכירי המכון, צוין כי כבר לפני זמן רב התריע בפני ממשלת ישראל מפני מלחמה. בדוח שהוכן מטעמו הפציר בדרג המדיני להיערך מיידית לקראת אפשרות של מלחמה וציין כי קידום הרפורמה המשפטית כמהלך חד-צדדי פוגע בחוסנה הלאומי של ישראל. מסמך זה חזה את העתיד לבוא וזכה להתעלמות המערכת הפוליטית ואנשי הביטחון. 
 
בראשית דבריו, התייחס המכון לכך שהקרע בעם שנוצר עקב מהלכי הממשלה לקידום החקיקה המשפטית הוא שמסכן מהותית את החברה בישראל. "המאבק על הרפורמה המשפטית גרם לנזק אדיר למדינת ישראל", כתבו המומחים. "ישראל נראית בחוץ כחברה קרועה, ההולכת ומאבדת את כושר התפקוד שלה. אויבי ישראל צוברים ביטחון ומצפים שהמתחים הפנימיים במדינת היהודים אכן יובילו לתהליכים של הרס עצמי על פי תיאוריית 'קורי העכביש'".
במסמך שנחשף כעת הזהירו בכירי "ישראל צריכה להתכונן לאפשרות של מלחמה; על הפוליטיקאים להתעשת במהרה". לדברי בכירי מערכת הביטחון לשעבר, מדינת ישראל "חייבת להיכנס לתבנית מחשבתית שונה, אשר נותנת קדימות לצורכי הביטחון על פני צרכים לגיטימיים אחרים". פרופ' אפרים ענבר, נשיא מכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון הוסיף כי "הפגיעה הקשה בחוסנה החברתי של החברה הישראל הדהד למרחקים".
 
"זהו הדבר שהכי חששנו ממנו ולצערנו הרב", הוסיף פרופ' ענבר. "חששות אלו התממשו. על עם ישראל והצבא לאסוף את השברים במהרה ולפעול באופן תקיף ומהיר להנחית תגובת נגד עוצמתית על הנהגת החמאס, בכדי להשיב את ההרתעה ככל האפשר ובעיקר להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. אין לנו ברירה אלא לצאת למלחמה עם החמאס".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לאחר המלחמה להעמיד לדין את ראשי המרד ששרפו את המדינה. (ל"ת)
    מיכאל 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    כותרת ברמה של מאקו או וואלה. (ל"ת)
    התדרדרתם 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • לך תראה ערוץ 14 (ל"ת)
    ICE עיתונות אמיתית 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    הקרע בעם והמתקפה המוצלחת של חמאס
    מומי 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם כל הכבוד למכון המחקר והנהלתו הרי שהאחריות על הכשלים החמורים מאוד שהתגלו אתמול לא יכולה ליפול על הקרע הנוראי והבלתי מוצדק שנפל על עמנו. הכשלים הנוראיים והמפתיעים כולם עומדים לפתחו של צה"ל על יחידות המודיעין והדיווח שלו, על יחידות הכוננות ועל הפיקוד שאיפשר לעצמו ולמערכת את כוננות "הסטלבט". כאמור, הקרע בעם הנו קשה ומיותר אולם לא ניתן לתלות בו את האירועים של אתמול.
    סגור
  • האחריות על מי שפירק את אוגדת עזה והפך אותה לאוגדת יו"ש (ל"ת)
    רון 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    אמרו הבולשביקים- כדי שיהיה טוב צריך שיהיה קודם רע
    יהלי 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או גופות של יהודים בירקון
    סגור
  • 2.
    ההזויים
    עיני נץ 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מעניין איך מרגישים עכשיו ההזויים : רוטמן, לוין, בן גביר, קרעי, דיסטאל,גוטליב ועוד ועוד הזויים שלא ברור איך הגיעו לעמדות הכוח שלהם והובילו עם שלם להיות כזה משוסע. הם כנראה יגלגלו את כל האשמה על השמאלנים שיצאו למחאה ועל ה״סרבנים״ שהחלישו את הצבא. לא יגידו מילה על הרעיון לחזק את חמס במשך 2 עשורים שהוא רובו ככולו רעיון ביביסטי.
    סגור
  • 1.
    מספיק עם הקש בגג- יש לגרום לעזתים אבדות כבדות בנפש (ל"ת)
    מספיק עם הקש בגג 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור