השוק

פורום העסקים: "להודיע על הארכת כהונתו של הנגיד, המשק בסכנה"

הצמרת העסקית קוראת לרה"מ נתניהו ולשרים לאשר קדנציה נוספת בבנק ישראל לפרופ' אמיר ירון. חרף השעה הקשה, לא ברור אם הנגיד ימשיך בתפקידו אחרי ה-24 בדצמבר. אי הרציפות מהוות סכנה ממשית, נוכח המשבר הכלכלי הצפוי: "התוצאות ישפיעו מיידית על כולנו, והאחריות על כל אחד מכם"

מערכת ice |  1
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע הפרסומים בדבר אי כוונתו של רה"מ בנימין נתניהו לפעול להארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, חרף ההבטחה שסיפק עם הקמת ממשלת החירום ופרוץ המלחמה, פורום העסקים מפרסם הערב (שבת) קריאה נחרצת לפעול לכך שהנגיד יוכל לכהן חמש שנים נוספות כמקובל בחוק.
על אף הסיכום שניתן עם הצטרפותו של יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ לממשלת נתניהו, לפיו כל מינויי הבכירים במשק יתקבלו בהסכמה או יוארכו, נראה כי נתניהו שוב מסרב להתחייב לכך. באחת משעותיה הקשות של מדינת ישראל מאז הקמתה. על פי פרסום של חדשות 12 מליל שבת, יו"ר הליכוד מסרב להבטיח כי כהונתו של הנגיד ירון תוארך ולא תופסק ב-24 בדצמבר.
 
לכהונת הנגיד בתקופה כה רגישה יש תפקיד חיוני עד כדי קריטי בהבטחת איתנותה של כלכלת ישראל בימים קשים אלו. ממשלות נתניהו לדורותיהן נהגו להתמהמה עם מינויים בכירים, ונראה שגם הפעם - חרף ההבטחה, הלחימה המתמשכת והמשבר הכלכלי הצפוי - לא ברור אם פרופ' ירון יוכל להמשיך לכהן בתפקידו בעוד כחודש. פורום העסקים מורכב ממאתיים ראשי חברות גדולות במשק, וקורא להחלטה חד משמעית בסוגייה.
החברות השותפות לפורום העסקים מהוות את הרוב המכריע של הכלכלה הישראלית. הפורום מורכב מאנשים מכל גווני הקשת הפוליטית. הפורום קורא לראש הממשלה ולשרי הממשלה להודיע לאלתר על הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון לקדנציה נוספת מלאה בת חמש שנים. 

רה"מ נתניהו והשר גנץ (צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90)
"הכלכלה הישראלית מצויה במצב מאתגר מאוד עוד מלפני המלחמה", כתבו אנשי העסקים בפורום. "מלחמת חרבות ברזל מציבה אתגר עצום לכלכלה, לעסקים בישראל ולמשקי הבית. דירוג האשראי של מדינת ישראל הועבר כבר לאופק שלילי על ידי כל סוכנויות הדירוג הבינלאומיות. בשבועות הראשונים של הלחימה השקל נחלש בצורה דרמטית, דבר שגם השפיע על האינפלציה".
 
"למול איומים אלו פעל הנגיד בפרואקטיביות, מקצועיות ונחישות. ירידת שער הדולר בשבועיים האחרונים היא אחת התוצאות של פעילותו", ציינו בפורום העסקים. "אנו, שעושים לילות כימים כדי להמשיך את פעילות המשק גם בימים קשים אלו, קוראים לראש הממשלה וחברי הממשלה - קבלו לאלתר החלטה על קדנציה נוספת של הנגיד".
"הימנעות מהחלטה זו תביא לפגיעה מיידית במשק ולתוצאות קשות, שישפיעו מיידית על כולנו, עסקים ומשקי בית. האחריות המלאה לתוצאות הקשות הללו שיורגשו היטב אצל כל אזרח בישראל תהיה של כל אחד מכם", סיכמו בפורום העסקים את מכתבם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לביבי ולשאר חדלי האישים בממשלה איכפת רק מעצמם ולא מהמד (ל"ת)
    ימני שפוי 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור