דיגיטל וטק

טכנולוגיית ה-5G מרקיעה שחקים: מספר המנויים מתקרב ל-1.3 מיליארד

אריקסון פרסמה את דו"ח הניידות הרבעוני: תעבורת הנתונים ברשת הסלולרית גדלה ב-33% לעומת הרבעון השני אשתקד. פס רחב סלולרי מהווה כעת 88% מכלל המנויים הניידים. המדינה בה נרשמה העלייה הגדולה ביותר בתוספת מנויים ניידים היא הודו, שם התווספו יותר מ-7 מיליון
מערכת ice | 
טכנולוגיית ה-5G (צילום shutterstock, freepik)
אריקסון פרסמה את דו"ח הניידות הרבעוני: ברבעון השני של 2023, מספר מנויי הדור החמישי G5 ברחבי העולם יגיע לקרוב ל-1.3 מיליארד. תעבורת הנתונים ברשת הסלולרית גדלה ב-33 אחוזים לעומת הרבעון השני אשתקד. ענקית התקשורת אריקסון מפרסמת היום (חמישי) את דוח הניידות הרבעוני שלה לרבעון השני של 2023 המצביע על המשך גידול משמעותי של מנויים ברחבי העולם עם גידול משמעותי בתעבורת הנתונים ברשת הסלולרית. 
מהדו"ח עולה כי ברבעון השני של השנה הצטרפו 40 מיליון מנויים ניידים, מה שמוביל ל-8.3 מיליארד סה"כ מנויים בעולם. המדינה בה נרשמה העלייה הגדולה ביותר בתוספת מנויים ניידים היא הודו, שם התווספו יותר מ-7 מיליון, אחריה סין עם 5 מיליון מנויים ואחריה ארה"ב עם תוספת של 3 מיליון מנויים. שיעור חדירת מנויי סלולר עומד על 105%. 

(צילום: אריקסון)
מספר המנויים בפס רחב גדל בכ-100 מיליון ברבעון, לסך של 7.4 מיליארד מנויים ברחבי העולם. מדובר בעלייה של 5% משנה לשנה. פס רחב סלולרי מהווה כעת 88% מכלל המנויים הניידים.  מספר מנויי הסלולר הייחודיים עומד על 6.1 מיליארד. ההבדל בין מספר המנויים הכללי למספר הייחודי נובע מחוסר פעילות מנויים, בעלות על מכשירים מרובים ו/או אופטימיזציה של מנויים לסוגים שונים של שיחות.
 
פריסת הדור החמישי נמשכת במרץ
מספר מנויי 5G גדל ב-175 מיליון במהלך הרבעון, והוא עומד כיום על קרוב ל-1.3 מיליארד. בסביבות 260 ספקי שירותי תקשורת ברחבי העולם השיקו שירותי 5G מסחריים וכ-35 פרסו או השיקו רשתות 5G עצמאיות 2.(SA). מספר מנויי דור 4 גדל ב- 11 מיליון, ובעקבות עלייה זו, מספרם הכולל עומד כעת על כ-5.2 מיליארד מנויים המייצגים 62% מכולם מנויים לנייד. מנויי WCDMA/HSPA ירדו ב-85 מיליון ומנויי GSM/EDGE בלבד ירדו ב-59 מיליון ברבעון.  

(צילום: אריקסון)
גידול בתנועה ברשת
תעבורת הנתונים ברשת הסלולרית גדלה ב-33 אחוזים לעומת הרבעון השני אשתקד. שיעור הגידול בתעבורת הנתונים ברשת הסלולרית בין הרבעון הראשון של 2023 ועד הרבעון השני של 2023 עמד על כ-6%. תחזית צמיחה תעבורת הנתונים מונעת על ידי המשך גידול במספר מנויי סמארטפון וממוצע עולה של נפח נתונים לכל מנוי, בשילוב שירותים עתירי נתונים כגון וידאו. בתחום זה ניתן לראות הבדלים גדולים בין אזורים, שווקים וספקי שירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה