דיגיטל וטק

אפל וגוגל מכריזות: אלו אפליקציות השנה שלהן ב-2023

השנה מתקרבת לסיומה וגוגל ואפל, הכריזו על האפליקציות והמשחקים הטובים ביותר של השנה. אפל, בחרה את אפליקציית הטיולים AllTrails כאפליקציית השנה שנה בזמן שגוגל, בחרה את אפליקציית הלימוד Imprint: Learn Visually. לאיזה דירוג נכנס ChatGPT?
מערכת ice | 
אפל וגוגל (צילום unsplash)
אין ספק ששנת 2023, הייתה שנת הבינה מלאכותית. לא פלא ש-AI זכה במילת השנה. חברות רבות החלו בטקס המסורתי של סיכומי השנה. גם אפל וגוגל, הצטרפו למנהג ופרסמו את סיכומי השנה של חנויות האפליקציות האפ סטור והגוגל פליי. בסקירה הכריזו השתיים מה היו אפליקציות והמשחקים הטובים ביותר של השנה.
תחילה נכריז כי אפל, בחרה באפליקציית הטיולים והרכיבה על אופניים AllTrails כאפליקציית השנה של מכשירי האייפון ובמקביל בגוגל, בחרו באפליקציית הלימוד Imprint: Learn Visually. מבחינת משחקים בין השתיים הושגה הסכמה כאשר המשחק Honkai: Star Rail בזכה בתואר הנחשף משחק השנה שלהן. 
 
עד כה, במסגרת הרשימות, אפל וגוגל, היו מנצלות את ההזדמנות על מנת לקדם משחקים ואפליקציות חדשים בחנויות, אבל השנה, אפל בחרו לחרוג מכך, וברשימת האפליקציות הנבחרות לא כללו רק חדשות אלא גם מבוססות יותר כמו אפליקציית למידת השפות Duolingo ואפליקציית הנסיעות Flighty.
מנכ"ל אפל טים קוק התייחס לפרסומים וכתב כי: "זה מעורר השראה לראות את הדרכים שבהן המפתחים ממשיכים לבנות אפליקציות ומשחקים מדהימים שמגדירים מחדש את העולם מסביבנו. הזוכים השנה מייצגים את הפוטנציאל חסר הגבולות של המפתחים ביכולתם להגשים את החזון שלהם, ביצירת אפליקציות ומשחקים בגאונות יוצאת דופן, באיכות גבוהה ובהיותם חדורי מטרה".
בדומה לאפל, גם בגוגל, בחרו בגישה שונה השנה ובמסגרת הפרסומים היא התייחסו בעיקר לאפליקציות אשר מיועדות לשימוש בסוגים שונים של מכשירים. כך למשל, הוכתרה ספוטיפיי, כאפליקציה הטובה ביותר בתחום הנ"ל.
למרות הפיתוח הגדול בתחום הבינה מלאכותית, בסיכומי השנה, בלט התעלמות כמעט מוחלטת של אפל וגוגל מאפליקציות  AI,  ובין היתר גם מהאפליקציה האהובה, ChatGPT אשר הושקה רק בנובמבר שעבר והפכה לאחת האפליקציות אשר גדלו בקצב המהיר ביותר. 
למרות ההתעלמות, באפל החתירו את ה-AI כ"טרנד של השנה", בזמן שגוגל נאלצו להכיר ב-ChatGPT בקטגוריית בחירת הקהל. משחק השנה שבחרו המשתמשים הוא Monopoly Go!.
פרסי האפליקציות כוללים גם לא מעט תתי קטגוריות. באפל החלוקה היא לפי סוג המכשיר, כך שאפליקציית השנה של אייפד היא Prêt-à-Makeup, ומשחק השנה הוא Lost in Play, אפליקציית השנה של מק היא Photomator, ומשחק השנה הוא Lies of P, אפליקצית השנה של אפל טי.וי היא MUBI, ושל אפל ווטש: SmartGym. משחק השנה של אפל ארקייד הוא Hello Kitty Island Adventure.
בגוגל, הקטגוריות הנוספות כוללות את האפליקציה הטובה ביותר לכיף: Bumble for Friends: Meet IRL, הטובה ביותר לצמיחה אישית: Voidpet Garden: Mental Health, החיונית ביותר: Artifact: Feed Your Curiosity, הטובה ביותר למשפחות: Paw Patrol Academy, והטובה ביותר למעשים טובים: AWorld in support of ActNow. כמו כן, הוגדרו האפליקציות הטובות ביותר לכל מכשיר.
לשעונים: WhatsApp Messenger, לטאבלטים: Concepts: Sketch, Note, Draw, לכרומבוק: FlipaClip: Create 2D Animation, לגוגל טי.וי: Max: Stream HBO, TV, & Movies ולמכוניות: Amazon Prime Video.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה