מדדים ומחקרים

הבינה המלאכותית פוגעת בשוק העבודה? הנתונים נחשפים

סקר גלובלי על AI גנרטיבי של סיילספורס חושף: למעלה מ-50% מהעובדים ברחבי העולם משתמשים בכלים של AI גנרטיבי ללא אישור המעסיקים שלהם
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
חברת סיילספורס, אשר מובילה בתחום ה-CRM וטכנולוגית ענן, מפרסמת את הסקר האחרון בסדרת מחקרים שהחברה עורכת אודות השפעת AI גנרטיבי. הסקר בחן את השימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית בחברות וארגונים ובוצע בקרב למעלה מ-14 אלף עובדים במדינות שונות ברחבי העולם.
הסקר מצא כי למרות ההבטחה שבינה מלאכותית מספקת לעובדים ולמעסיקים, היעדר מדיניות מוגדרת סביב השימוש בה עלול לסכן חברות וארגונים. מהדו"ח, עולה כי יותר מרבע (28%) מהעובדים משתמשים כיום בבינה מלאכותית גנרטיבית בעבודה, ויותר ממחציתם משתמשים בטכנולוגיה ללא אישור רשמי של מעסיקיהם.
 
בנוסף, 40% מהעובדים משתמשים בכלי AI שנאסרו לשימוש בעבודה. יחד עם זאת, 32% נוספים מצפים להשתמש בבינה מלאכותית גנרטיבית בעבודה בקרוב, כך שברור שחדירת הטכנולוגיה תימשך עם או בלי פיקוח.
לא רק שעובדים משתמשים בכלי בינה מלאכותית אשר לא מאושרים בעבודה, הם עושים זאת תוך כדי הכרה בכך שהשימוש האתי והבטוח בבינה מלאכותית גנרטיבית פירושו אימוץ תכניות שאושרו על ידי החברה.
עובדים עוסקים גם בפעילויות נוספות המוטלות בספק מבחינה אתית בעבודה בעת שימוש בבינה מלאכותית למשל, על ידי לקיחת קרדיט על AI כעבודה שלהם או ניפוח יכולתם להשתמש בטכנולוגיה.
על פי הדו"ח 64% מהעובדים הציגו את עבודת הבינה המלאכותית הגנרטיבית כשלהם ועוד 41% מהעובדים ישקלו להגזים בכישורי הבינה המלאכותית שלהם כדי להבטיח הזדמנות עבודה.
אך הנטל לא מוטל כולו על העובדים עצמם כמעט 7 מתוך 10 עובדים בעולם מעולם לא השלימו או קיבלו הדרכה כיצד להשתמש בבינה מלאכותית גנרטיבית בצורה בטוחה ואתית בעבודה. לא רק שהמשיבים מדווחים על חוסר הכשרה, עובדים ברחבי העולם מציינים שמדיניות הבינה המלאכותית של המעסיקים שלהם אינה מוגדרת בבירור או לא קיימת.
יתרה מכך, תעשיות מסוימות מפגרות מאחור יותר מאחרות לדוגמה, 87% מהעובדים בתחום הבריאות טוענים שלחברה שלהם אין מדיניות ברורה, ובתחום הטכנולוגיה המספר קצת יותר נמוך (62%) אך עדיין גבוה יחסית לתחום, ובתחום המסחר (RETAIL), האחוזים שוב עולים ל-82%. למעשה, כמעט 4 מתוך 10 (39%) עובדים ברחבי העולם אומרים שהמעסיק שלהם אינו מחזיק בדעה נחרצת לגבי שימוש בבינה מלאכותית במקום העבודה.
בין אם הם משתמשים בבינה מלאכותית במקום העבודה ובין אם לאו, העובדים מזהים את השפעת הטכנולוגיה על הקריירה שלהם כמעט מחצית (47%) מהעובדים מאמינים ששליטה בבינה מלאכותית גנרטיבית תהפוך אותם למבוקשים יותר במקום העבודה, יותר ממחצית (51%) מאמינים שזה יביא להגברת שביעות הרצון בעבודה, ו-44% אומרים שזה אומר שהשכר שלהם יהיה גבוה יותר מאלה שאינם שולטים בטכנולוגיה.
כמו כן, 71% מהעובדים מציינים כי הם יותר פרודוקטיביים בעבודה בזכות השימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית, ועוד 58% מציינים שהם מרגישים יותר מעורבים בעבודה בעזרת בינה מלאכותית גנרטיבית.
"על מנת לממש את מלוא הפוטנציאל של הבינה המלאכותית, זה קריטי שנשקיע בעובדים המשתמשים בטכנולוגיה כמו בטכנולוגיה עצמה", אמרה פאולה גולדמן, סמנכ"ל אתיקה ושימוש אנושי בסיילספורס. "עם קווים מנחים ברורים, העובדים יוכלו להבין ולטפל בסיכונים של בינה מלאכותית ובמקביל לרתום את החידושים שלה כדי להצמיח את הקריירה שלהם."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה