דיגיטל וטק

פייסבוק ואינסטגרם ישנו את המדיניות? מטא בהצהרה חריגה

ענקית הטק הכריזה על שורת הגבלות חדשות לבני נוער. החברה תגביל את החשיפה של משתמשים בני 18 ומטה לתכנים העוסקים בסוגיות רגישות כמו התאבדות, פגיעה עצמית והפרעות אכילה. בצל הלחץ הציבורי הכבד, מטא תגביל את המלצות התוכן לבני 18 ומטה
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock, unsplash)
ענקית הטק מטא מכריזה על הגבלות חדשות לבני נוער בפייסבוק ובאינסטגרם. מג טירל מה-CNN דיווחה הבוקר (שישי) כי המהלך מתרחש בתגובה ללחץ הציבורי, וכי החברה תטיל הגבלות רחבות יותר על התוכן שמשתמשים קטינים יכולים לצפות בו בפייסבוק ובאינסטגרם. בין השאר צפויה החברה להגביל את החשיפה של משתמשים בני 18 ומטה לתכנים העוסקים בסוגיות רגישות כמו התאבדות, פגיעה עצמית והפרעות אכילה.
השינויים ברשתות החברתיות יוטמעו כבר בשבועות הקרובים. סדרת חשיפות של הוול סטריט ג'ורנל מ-2021, כללה מסמכים פנימיים שלפיהם באינסטגרם ידעו שהפלטפורמה רעילה למשתמשים צעירים. באוקטובר שעבר עשרות מדינות בארה"ב תבעו את החברה בבית משפט פדרלי, בטענה שפיתחה והשתמשה במכוון ביכולות שונות בפייסבוק ובאינסטגרם במטרה למשוך ולמכר ילדים לפלטפורמות שלה.
 
השינויים נועדו בעיקר להגביל חשיפה של בני נוער לתכנים מזיקים. עם השינוי, מטא תגביל עוד יותר את המלצות התוכן לבני 18 ומטה, בעיקר בנוגע למה שהיא מכנה "תוכן רגיש או באיכות נמוכה". כמו כן, אם מתבגרים יחפשו תכנים שעוסקים בסוגיות כמו התאבדות, פגיעה עצמית והפרעות אכילה, מטא תסתיר את תוצאות החיפוש ובמקום זה תפנה אותם למקורות סיוע מקצועיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה