דיגיטל וטק

"בין אפס לזניח": האם מטא לא משקיעה מאמצים במניעת הטרדות מיניות?

מקום לדאגה: מסמכים פנימיים של תאגיד מטא חושפים כי בכל יום כ-100 אלף ילדים חווים הטרדות מיניות ברשתות החברתיות. האם הרשתות החברתיות הפכו למקום לא בטוח לילדים?
עידו מור | 
מארק צוקרברג (צילום unsplash ,פייסבוק/מארק צוקרברג, Pixabay)
תביעה חדשה שהוגשה בניו מקסיקו כנגד תאגיד מטא, חושף את מימדיי הסכנה הגדלים לילדים ונוער ברשתות החברתית. על פי מסמכים פנימיים של מטא, שהציגה התביעה עולה כי מדי יום מוטרדים מינית ברשתות החברתיות מעל 100 אלף ילדים ברחבי העולם.
ההטרדות המיניות שהילדים עוברים כוללות חשיפה לתמונות של איברים לא צנועים, התכתבויות, הצעות מגונות ועוד. התובע הכללי של ניו מקסיקו, אשר הגיש את התביעה נגד החברה האשים את מטא, בזה שהיא מאפשרת למבוגרים למצוא, לשלוח הודעות ולהטריד ילדים.
 
כמו כן, טורז, ציין בכתב התביעה שעל פי ממצאים עולה כי: "'מטא, לא משקיעה במניעת הטרדות מיניות של קטינים ברשתות החברתיות. לא רק שזו חוויה נוראית ליוצרים ולעומדים מהצד, זה גם וקטור לעבריינים להזדהות ולהתחבר אחד לשני".
התביעה הנוכחית יוצאת לפועל אחרי התחקיר המקיף שפורסם ב"גרדיאן" הבריטי בחודש אפריל האחרון אשר חשף כיצד החברה כושלת לזהות שימוש לרעה ברשתות החברתיות שבעלותה והדוגמא שניתנה זה השימוש בפלטפורמות לסחר בילדים.
בתביעה כלול גם תיאור של התכתבות פנימית בין עובדי החברה משנת 2020, בו עובד אחד שואל את עמיתו "מה בדיוק אנחנו עושים למניעת הטרדת ילדים?". התשובה של עמיתו הייתה "איפשהו בין אפס לזניח. בטיחות ילדים היא לא מטרה מפורשת במחצית הזו של השנה".
בתגובה לתביעה הודיע תאגיד מטא, כי היא פועלת להבטיח את ביטחונם של קטינים ברשתות החברתיות: "אנחנו רוצים שלבני נוער יהיו חוויות בטוחות ומותאמת לגילם באינטרנט, ויש לנו למעלה מ-30 כלים לתמוך בהם ובהוריהם. בילינו עשור בעבודה על הנושאים הללו וגיוס אנשים שהקדישו את הקריירה שלהם לשמירה על בטיחות ותמיכת צעירים באינטרנט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה