דיגיטל וטק

אילון מאסק ינצח את ChatGPT? גיוס ענק של מיליארד דולר

חברת הבינה המלאכותית של האיש העשיר בעולם, xAI השיגה התחייבויות להשקעה של 500 מיליון דולר, כך מדיווח סוכנות הידיעות בלומברג שהוכחש על ידי מנכ"ל טסלה.  הצ'אטבוט גרוק שמפתחת החברה הוכשר על בסיס פוסטים ב-X, כך שיש לו גישה למידע עדכני רב ביותר עליו הוא מבסס עליו את תשובותיו
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
חברת הבינה המלאכותית של אילון מאסק, xAI השיגה התחייבויות להשקעה של 500 מיליון דולר, כחלק מהמאמצים לעמוד ביעד השקעות של מיליארד דולר, כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג. לדבריהם, החברה מנהלת דיונים להערכת שווי של 20-15 מיליארד דולר, אולם התנאים עשויים להשתנות בימים הקרובים.
עם זאת, מאסק דחה את הדיווח ובפוסט בפלטפורמה החברתית שבבעלותו, X (לשעבר טוויטר) כתב כי מדובר ב"פייק ניוז". מאסק, האדם העשיר בעולם, השיק את סטארט-אפ הבינה המלאכותית בשנה שעברה כאלטרנטיבה ל-OpenAI. הוא אמנם היה אחד ממייסדי החברה אך עזב אותה בעקבות חילוקי דעות לגבי הדרך שבה ניתן להרוויח מהטכנולוגיה.
 
הצ'אטבוט גרוק שמפתחת החברה של מאסק הוכשר על בסיס פוסטים ב-X, כך שיש לו גישה ליותר מידע עדכני לבסס עליו את התשובות שלו מאשר צ'אטבוטים מתחרים.  בנובמבר אמר מאסק כי משקיעים ב-X יחזיקו ב-25% מ-xAI. המשקיעים שעזרו למאסק לממן את הרכישה ב-44 מיליארד דולר של X באוקטובר 2022 כוללים את מייסד אורקל לארי אליסון, הנסיך הסעודי אלווליד בן טלאל והקרנות סקויה קפיטול ואנדריסן הורוביץ.
   
הצהרתו של מאסק פירושה כי המשקיעים הללו מוזמנים להשקיע לפחות 25% מהסכום שהשקיעו ב-X. כך למשל, אם הם השקיעו 10 מיליארד דולר ב-X הם מוזמנים להשקיע מינימום של 2.5 מיליארד דולר בסטארט-אפ. על פי הדיווח בכלכליסט, מאסק והמשקיעים מתוכננים ליישב את התנאים בשבועות הקרובים. לפי אחד המקורבים, חלק מהמשקיעים בוחנים האם עדיף להם לקבל כוח מיחשוב בנוסף או במקום למניות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה