דיגיטל וטק

הסכנה במצלמות נסתרות: כך תוכלו לוודא שלא עוקבים אחריכם

בשנים האחרונות נפוצה התופעה שבה אנשים מצולמים על ידי מצלמות נסתרות על ידי גורמים זדוניים. איך תוכלו להבטיח שלא תיפלו בפח, ומהם הצעדים שניתן לעשות בשביל לזהות את המצלמות?
מערכת ice | 
מצלמה נסתרת (צילום unsplash)
מצלמות נסתרות נמצאות, לצערנו, במקומות רבים: בבתי המלון, בבתים מושכרים, בספינות שייט ואפילו בחדרי שירותים במטוס. אנשים רבים שואלים את עצמם איך ניתן לוודא כי הם לא מצולמים?  על כך ננסה לענות בכתבה.
מצלמות ריגול הפכו קטנות וקשות יותר לזיהוי – והן יכולות להסתתר בכל מקום. הפיתוחים האחרונים בתחום מאפשרים לבעלי המצלמות לראות בשידור ישיר למסך הסמארטפון שלהם את הווידאו, מבלי שיצטרכו להתאמץ בשביל להשיג באופן פיזי את הצילום. הסכנה הגרועה ביותר: הם עלולים למכור את הסרטונים לאתרים המציגים תכנים פורנוגרפיים.
 
באתר CNBC טענו כי יש כמה דרכים למצוא את המצלמה. הדרך הראשונה היא פשוטה, לחפש את המצלמה בעין, כלומר בעין בלתי מזוינת. השיטה הבאה מעט מתקדמת יותר - קיימות אפליקציות שונות אשר יכולות לסרוק רשתות אינטרנט לאיתור מצלמות. באם זו לא עובדת, ניתן לעבור לשיטה האגרסיבית יותר: שימוש במכשירים מיוחדים שמצפצפים כשהם מזהים תרדי רדיו חשודים.
עוד דרך לזהות את המצלמות היא באמצעות גלאי עדשות – הוא קל, בסיסי וזול. הגלאי פולט אור אינפרא אדום, וכאשר הוא פוגע בעדשה הוא מחזיר את האור (שנראה כמו נקודה אדומה).
אין ספק כי בשנים האחרונות הולכת וגוברת הסכנה לחוסר פרטיות עקב ההתקדמות הטכנולוגית, ודווקא בעידן הזה חשוב לדעת איך נוכל להיזהר ולוודא שלא עוקבים אחרינו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה