בחירות 2020

ספין או הדבר האמיתי: יהיה או לא יהיה עימות?

בפעם האחרונה בה ראש הממשלה הופיע בעימות טלוויזיוני, איציק מרדכי עשה לו בית ספר. 20 שנים אחרי, עם ההודעה על פתיחת משפטו, הזמין נתניהו את גנץ לעימות מצולם. ערוצי החדשות המובילים הרימו את הכפפה 
אייס | 
בני גנץ ובנימין נתניהו (צילום ג׳יין פיינמר, חיים צח לע''מ)
20 שנים מאז הפעם האחרונה בה בנימין נתניהו השתתף בעימות טלוויזיוני - וחטף נוקאאוט - אתמול (יום ג') הוא קרא את יריבו הפוליטי, בני גנץ, להתמודד מולו פנים אל פנים מול המצלמות. האם מדובר בספין בתזמון מושלם עם ההכרזה להעמידו לדין שבועיים לאחר הבחירות, או שמא הוא מוציא את התותחים הכבדים באמת על מנת לנצח בבחירות? 
עם הודעת הנהלת בתי המשפט אתמול כי משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ייפתח שבועיים לאחר הבחירות, ב-17 במרץ בשעה 15:00, התראיין נתניהו באולפן הפתוח בערוץ 20, והזמין את יריבו, בני גנץ לעימות טלוויזיוני בערוץ 20 או האחד הערוצים האחרים.
מיד לאחר ההכרזה מיהרו הן חדשות 13 והן חדשות 12 להזמין פומבית את שני המועמדים לעימות טלוויזיוני באולפני החדשות של כל אחת מהמהדורות. חדשות 13 ניסו לשריין את יום ראשו הקרוב ב-20:00 ורילו חדשות 12 יום למחרת באותה השעה. 
מנגד, ניסה להצביע גנץ כי מדובר בספין לאור ההודעה על תחילת המשפט, וצייץ מחשבון הטוויטר שלו "מה קרה נתניהו? נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה אז אתה מייצר ספין? ב-17.3 אתה הולך לבית משפט ומדינת ישראל חייבת להתקדם".
 
גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ניסה לשמור על רלוונטיות והזמין את נתניהו לעימות מולו, אולם חטף ביקורת הן מאלירז שדה, המזוהה עם נתניהו והן מבעל משרד הדיגיטל והיח"צ רז ציפריס, אשר תהה אם ליברמן מתמודד על ראשות הממשלה.
 
נתניהו לא הצטיין בעבר בעימותים טלוויזיונים. זכור במיוחד העימות שלו בבחירות 99', אז התמודדו על ראשות הממשלה נתניהו, אהוד ברק, ואיציק מרדכי. מרדכי שימש עד מספר חודשים קודם לכן כשר הביטחון של נתניהו, אולם ראש הממשלה דאז פיטר את מרדכי בפומבי לעיני המצלמות.
בעימות המיועד שנערך ב-99', ברק סרב להופיע לעימות והותיר במקומו כסא ריק. חיציו של נתניהו הופנו כולם לעבר ברק, ולא נלקח בחשבון זעמו של מרדכי, שעשה לנתניהו באותו העימות בית ספר. "תסתכל לי בעיניים" היה המשפט אשר הותיר את נתניהו ללא מילים והגרם לו להדיר רגליו מעימותים טלוויזיוניים מאז.
האם כעת, יותר מ-20 שנה מאוחר יותר האיום המשפטי גרם לנתניהו לשלוף את נשק יום הדין  – עימות?  תלוי איך יגיב גנץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה