בחירות 2022

סקר מנדטים: אייילת שקד נוגסת בסמוטריץ' ועוברת את החסימה

עוברת-לא-עוברת: איילת שקד מצליחה להשיג ארבעה מנדטים להפוך לאצבע החסרה של נתניהו
מערכת ice |  1
איילת שקד (צילום פלאש 90/ רועי אלימה)
פחות מ-90 יום לבחירות: לאחר שבסקרי ערוצי הטלוויזיה מפלגת "הרוח הציונית" של איילת שקד לא עברה את אחוז החסימה, סקר "מעריב" שהתפרסם הבוקר (שישי) מציג תמונה בה המפלגה החדשה עוברת ומקבלת 4 מנדטים.
מי שהיא לוקחת ממנה קולות היא בעיקר מפלגת "הציונות הדתית", שעומדת על 9 מנדטים. בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ממשיכים כעת את המסורת ארוכת השנים של נציגי המגזר הדתי-לאומי ועושים סקנדל מתמשך מסגירת רשימה של מועמדים כמעט אנונימיים. בן גביר הפעיל שרירים, קיבל 4 מקומות בעשירייה פלוס מועמד מוסכם במקום השביעי, וכעת מראה עצמו כמוותר על המקום העשירי (שלא נכנס ע"פ הסקר הזה) ודורש במקום השביעי מועמד שמוסכם בינתיים רק עליו.
 
הליכוד מוביל את הסקר עם 34 מנדטים, אחריו יש עתיד יציבה עם 23, כחול לבן התקווה החדשה נחלשת ל-11. בשלושת החודשים הקרובים גנץ וסער יצטרכו לעבוד קשה כדי לא לגמור את הבחירות עם מספר חד-ספרתי.
 
הציונות הדתית כאמור עם 9, ש"ס זוכה ב-8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 הקבועים שלה, הרשימה המשותפת מגישה 6 מנדטים, ישראל ביתנו על 5, העבודה על אותו מספר. סוגרות את הרשימה שלוש מפלגות על סף אחוז החסימה: מרצ, רע"מ והרוח הציונית, כל אחת עם 4 מנדטים.
עוד על פי הסקר: ישראל חופשית בראשות אלי אבידר עם 1.3% והרשימה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה עם 1.1%.
 

במפת הגושים, גוש נתניהו מגיע ל-58 מנדטים, אחד פחות ממה שהשיג בבחירות האחרונות. גוש "לא ביבי" משיג 52 מנדטים, ובאמצע המפה הרשימה המשותפת עם 6 והרוח הציונית עם 4.
הסקר נערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 700 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב־3־4 באוגוסט 2022. טעות הדגימה המרבית היא 4.2%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המשחקים של סמוטריץ' ובן גביר יעלו לימין ביוקר
    אבוטבול 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בעוד הם מתקוטטים לעין כל על ביצה שלא נולדה, המצביעים מתחילים להתייאש מהם ומצביעים ברגליים, ולא מפתיע שכמה מהם עוברים אפילו לאיילת הנוכלת. אחרים יצביעו לליכוד או לש"ס, או שיישארו בבית. תוצאה דו-ספרתית? תגידו שלום להזייה ותמשיכו לריב בסימולטור על המקום העשירי. והכל ערב תשעה באב. שורפי אסמים, אמרנו?
    סגור