בחירות 2022

בן גביר בהצהרה מפתיעה: האם ירוץ לבד בלי סמוטריץ'?

פיצוץ במו"מ בין סמוטריץ' לבן גביר? יו"ר עוצמה יהודית בהצהרה מפתיעה, כמה ימים בלבד לפני הפריימריז בציונות הדתית
דוד זולדן |  2
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר עוצמה יהודית ח״כ איתמר בן גביר התראיין לרדיו ב'קול ברמה' ואמר: "אין משא ומתן עם הציונות הדתית. צריך להגיד את האמת. קיבלנו לפני שבוע הצעה דרך התקשורת בשביל השלום, אמרתי אני בעד. מאז הם חזרו בהם גם על המקום השביעי".
בהקשר זה יש לציין כי יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שוחח אמש עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס בין השאר, לאיחוד עם חבר הכנסת איתמר בן גביר ולאיחוד בין הציונות הדתית למפלגת עוצמה יהודית. לדבריו של חבר הכנסת סמוטריץ', "האיחוד לא תקוע. אנחנו מנהלים משא ומתן. אני משתדל לא לנהל אותו בתקשורת, אני מקווה שנגיע להסכמות. יש מגעים כל הזמן מתוך הבנה שאנחנו צריכים ללכת באפס סיכונים ושהמחנה הלאומי בכלל צריך ללכת בתצורה שבה הוא לא צריך להשקיע אנרגיות במאבקים פנימיים ואנחנו יכולים להשקיע את כל האנרגיות בשביל להביא 61".
 
בסיום, התייחס לסקרי המנדטים האחרונים שמראים כי במידה וחבר הכנסת בן גביר יעמוד בראש האיחוד, הסיעות יקבלו מספר מנדטים גבוה יותר. חבר הכנסת סמוטריץ' השיב כי "אני לא חושב שנכון להיכנס לזה בתקשורת. לנגד העיניים שלי עומדים שני דברים – לנצח את הבחירות ולחצות את רף ה־61 מנדטים וכדי שזה יקרה אנחנו צריכים לסחוב מנדטים שבאזור שקד והנדל, ולהגדיל את הסיכוי שאם יהיו 61 מנדטים תקום ממשלת ימין, שתתחיל לעשות את מה שהימין לא עשה במשך הרבה שנים וזה לתקן את מערכת המשפט, דחיפת התיישבות גדולה בנגב ובגליל".
"במשך הרבה מאוד שנים הימין היה בשלטון אבל לא באמת שלט, סוג של רוב שעדיין חי בתודעת מיעוט. הדור שלנו נמצא במקום אחר ויעשה דברים אחרת יותר טוב. אלו שני הדברים, כל השאר לא מעניין", סיכם.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בן גביר הוא מגנט המנדטים פה - למה הוא לא בראש הרשימה?
    חיים 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איתמר משחק לידיים של שועל ערמומי כמו סמוטריץ' שעושה לו בית ספר, למרות שיש לו קלפים חלשים ביד.
    סגור
  • 1.
    רוץ לבד, בן גביר ותן לסמוטריץ' 'להתאבד' מול אחוז החסימה
    ספי 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואים שסמוטריץ' מושך את הזמן כדי לכפות עליך תנאים משפילים.
    סגור