בחירות 2022

"נתניהו מעריך שבריצה בנפרד בן גביר מקבל יותר קולות"

גורם המקורב לצוות המו"מ בין סמוטריץ לבן גביר אומר בשיחה ל ice כי נתניהו מעריך שריצה בנפרד תמקסם את הרווח האלקטורלי של השניים ומשום כך, הוא תומך במהלך של בן גביר
דוד זולדן | 
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
גורם המקורב לצוות המו"מ התקוע בין סמוטריץ' לבן גביר אומר כי "נתניהו סבור שבריצה בנפרד שתי המפלגות מקבלות יותר מאשר בריצה משותפת וזה גם היה המסר שלו לבן גביר". האם נתניהו היה מעורב במהלך שהבשיל להכרזתו הדרמטית של יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר? יתרה מכך, האם בן גביר פעל בשמו של יו"ר הליכוד?   
נתניהו עושה חשבון פשוט: כאשר בן גביר מקבל שמונה מנדטים וסמוטריץ' חמישה ושקלי מתחמם על הקווים, נדמה שסמוטריץ' ללא בן גביר סוחב קולות משקד, שאם לא תעבור תהיה זו החמצה הרת אסון לשלטון הימין, שהרי אלה קולות שעשויים להכריע את המערכה. לעומתו, מפלגה עצמאית שבן גביר בראשה מביאה לקלפי את נאמניו האדוקים והבלתי מסויגים של בן גביר שרק עבור עוצמה יהודית בלבד יצאו להצביע ותו לא ובמידת הצורך נתניהו יקרא לתומכיו להצביע לה אם המצב בסקרים לא יהיה מעודד. 
כך רואה נתניהו את הדברים לפי אותו גורם המקורב לצוות המו"מ ומשום כך מעודד ריצה עצמאית של שני הצדדים שלפי הערכתו - ממקסמת את הרווח האלקטורלי כשהמנדט הנוסף עשוי להיות קריטי להרכבת ממשלה עם 61 מנדטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה