בחירות 2022

אלקין: "אם אין לנתניהו 61 - המרד בליכוד יתחיל"

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מעריך כי במידה ונתניהו לא ישיג רוב בכנסת, יפתח נגדו מרד בתוך הליכוד
דוד זולדן |  2
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מעריך כי במידה ויו"ר הליכוד לא ישיג רוב בכנסת, יפתח נגדו המרד בתוך הגוש "ובסוף זה גם יגיע לליכוד".
בסקר המנדטים של "מעריב" שפורסם השבוע, נתניהו הצליח להגיע ל-59 מנדטים, בעוד מפלגות הקואליציה הנוכחית הגיעו ל-55 בלבד. לאור זאת, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הסביר היום ב-103FM, כי אם נתניהו לא יצליח להגיע ל-61 מנדטים, יפתח נגדו המרד בתוך גושו שלו: "בסוף זה גם יגיע לתוך הליכוד".
בפתח דבריו אמר אלקין: "אני מעריך שאם באמת נגיע לתוצאות האלה, שגוש נתניהו לא יעבור את ה־61, יהיה פה שינוי משמעותי במפה הפוליטית. כל בר דעת מבין שאם נתניהו לא מצליח להביא 61 עכשיו בתנאים שהם לכאורה הכי טובים לו, הוא כבר לא יביא אותם אף פעם".
 
עוד הוא הוסיף כי "המרד יתחיל בגוש, אבל בסוף יגיע דם לתוך הליכוד. בלי הגוש לנתניהו אין שום סיכוי וכולם מבינים את זה. השאלה היא האם נתניהו יגיע ל־61 יחד עם המפלגות החרדיות ועם בן גביר - אם זה יקרה, תהיה פה לדעתי ממשלה נוראית. אנו מנסים לא לאפשר זאת בכל הכוח". 
על הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, אשר לא הצליחה להרים את "הרוח הציונית" בסקרים, טען אלקין כי "מאז הצטרפותו של איזנקוט עלינו, אבל יש בעיקר דבר אחר שהוא משמעותי מאוד מאז שהתחברנו - נתניהו לא מגיע ל־61. לפני שהתחברנו, יחד עם איילת שקד הוא היה מגיע ל־61, לאחר שהתחברנו - זה כבר לא קורה. זו בעצמם המטרה העליונה שלנו, במשימה הזאת הצלחנו. לא ציפינו למשהו אלקטורלי אדיר, ואין אכזבה - אנו בפתיחתה של מערכת הבחירות, המספרים עוד ישתנו ולא מעט".
על השאלה אם יו"ר מפלגתו בני גנץ יכול לכהן כראש ממשלה כאשר מחזיק ב-12 מנדטים: "זו לא שאלה של 12, 14 או 17 מנדטים. ברור שעם כמה שיותר זה יותר קל, אבל בסוף בשיטה שלנו השאלה היא סביב מי ניתן לחבר את הרוב שיכול להקים את הממשלה". והבהיר: "הממשלה הזאת לא התפרקה בגלל הלגיטימיות שלה, אלא בגלל שבנט איבד את השישה שהיו לו. ושישה זה לא 12 ובטח שלא 14, לכן זו מציאות אחרת. בסוף השאלה פה היא מי יכול לחבר פה כוחות, ונתניהו הוא חסום. בני גנץ הוא היחידי שיכול היום לחבר מפלגות משני הגושים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אנשים ללא בושה
    טל חרמון 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים שנבחרו בקולות הימין ובגדו בבוחריהם מדבאים איזו עזות .... וחוסר בושה
    סגור
  • 1.
    אפס אופורטוניסט
    פרצוף דוחה 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העיקר שאתהבשום קונסטלציה, לא תהיה בשום עמדה.... זה מובטח לך
    סגור