בחירות 2022

גדי איזנקוט: "הלכתי על ההצעה הפחות אטרקטיבית"

גדי איזנקוט, הרמטכ"ל היוצא, מדבר על כניסתו לפוליטיקה והסביר למה בחר לרוץ עם בני גנץ, האם בנימין נתניהו פנה אליו, על תפיסת עולמו וכמובן על הגרעין האיראני

מערכת ice |  1
גדי איזנקוט (צילום פלאש 90)
טלי מורנו ראיינה הערב (שבת) את הרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט, בתוכניתה "חדשות השבת" בערוץ כאן לאחר שהוא הודיע כי ירוץ בבחירות הקרובות ברשימת מפלגת "המחנה הממלכתי" בראשותו של בני גנץ במקום השלישי. בראיון הוא הסביר את בחירתו במפלגתו של גנץ על פני "יש עתיד" של ראש הממשלה יאיר לפיד, מדוע הליכוד לא פנו אליו, על החיכוכים עם חברי מפלגתו החדשים ולא חסך את דעתו בנוגע לגרעין האיראני.
איזנקוט סיפר כי קיבל שתי הצעות מפתות לרוץ לכנסת כאשר הראשון שפנה אליו היה בני גנץ והשני יאיר לפיד. "אני הלכתי על ההצעה הפחות אטרקטיבית. אני יכול לומר שלזכותו של יאיר לפיד שהוא הציע הצעה מאוד מאוד נדיבה, אטרקטיבית, היה מאוד הוגן, ולמרות זאת החלטתי ללכת עם המחנה הממלכתי מתוך הבנה שזה הפתרון" – כך הוא תיאר את הצעתו של לפיד.
 
על בחירתו במפלגתו של גנץ אמר ,זה לא היה משא ומתן, זה היה בירור. רציתי לברר לעומק האם אפשר לבנות חיבור רחב יותר, מחנה רחב יותר למרות הפוסט טראומה של שניהם. המחשבה שלי הייתה שנדרש מחנה גדול כדי להתמודד עם האתגרים ולנסות למנוע בחירות שישיות למדינת ישראל, נראה לי בלתי סביר. ואולי תפרתי חליפה גדולה מדי, אבל ניסיתי והקדשתי את הזמן הזה ואחרי זמן מה הבנתי שזה בלתי אפשרי ולכן החיבור עם בני גנץ ביטא חלק מהרעיון."
הרמטכ"ל לשעבר סיפר כי מפלגת הליכוד לא פנתה אליו ואף הסביר מדוע – "לא יודע, אולי בגלל פרשייה כזו או אחרת מישהו מתייג אותי או חושב מה הדעות שלי... אני מניח שהסיפור של אלאור עזריה וסיפור המגנומטרים תייג אותי בצורה מסוימת. השיקולים שלי היו טובת צה"ל בלבד. על הערכתו את בנימין נתניהו אמר כי "הערכתי אותו כראש ממשלה".
 
על פערים אידיאולוגים שיש לו עם חבריו למפלגה כזאב אלקין ומתן כהנא אמר כי" בסופו של יום שהתכנסנו בלילה והחלטנו ללכת ביחד הגדרנו מספר עקרונות בסוגיה הפלסטינית, שהיא הסוגייה המורכבת, הגדרנו דבר שהיה מקובל עליו ומקובל עליי ואולי זה מבטא את הכיוון שנכון ללכת בו. ואנחנו הגדרנו שהנקודה הראשונה היא מניעת מדינה דו-לאומית מתוך חשש לאופי המדינה. הנקודה השנייה היא צמצום הסכסכוך, איך מצמצמים לאורך זמן מתוך הבנה שהסדר קבע הוא לא בתקופה הקרובה, והנקודה השנייה היא צמצום הסכסוך, איך מצמצמים לאורך זמן מתוך הבנה שהסדר הקבע הוא לא בתקופה הקרובה, והנקודה המשמעותית יותר בעיניי זה קידום מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, מתקדמת, בטוחה ושוויונית".
 
לבסוף איזנקוט נשאל על איראן וחשף "אנחנו החלטנו ב-2017 לצאת למערכה מתמשכת נגד האיום האיראני שהגיע לגבולות המדינה שלנו. החלטה מאוד אמיצה שקיבלה ממשלת ישראל ומאז 2017 יש מערכה מתמשכת נגד ההתבססות האיראנית בגבולות המדינה... ולכן יש כאן אתגר אדיר ומתמשך למנוע מאיראן גרעין ולמנוע מאיראן התבססות בגבולות המדינה." הוא חשף גם את דעתו על הסכם הגרעין – "לגבי ההסכם אני רוצה לומר את הדבר הבא: ישראל ניצבת היום בין שתי חלופות מאוד בעייתיות, אין איזה חלופה אחת מנצחת, החלופה של ההסכם היא בעייתית והחלופה של אין הסכם היא בעייתית,.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתה תלך עוד רבות
    מרוקאי מחמד 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיקר הביתה. נוד נפוח עם כריזמה של צנונית גינה. מורעל וקסנר מדושן עונג
    סגור