בחירות 2022

בועז טופורובסקי: "מי שהכשיל את האיחוד אשם בגורל המחנה"

בריאיון ל-ice חושף ח"כ בועז טופורובסקי יו"ר סיעת יש עתיד ויו"ר הקואליציה כי "אחרי הבחירות, ברגע שלנתניהו לא יהיו 61, החרדים יתפנו להיכנס למו"מ אתנו מפני שהם לא יכולים להיות באופוזיציה עוד קדנציה שלמה. אני מבסס את הדברים על פגישותיי עם חלק ממנהיגי החרדים"
דוד זולדן |  4
בועז טופורובסקי (צילום פלאש 90)
ח"כ בועז טופורובסקי הוא גם יו"ר סיעת יש עתיד ויושב ראש הקואליציה הנוכחית. עם כניסתו לחיים הפוליטיים הביא עמו משב רוח רענן למשכן הכנסת ונחשב לכוכב עולה בשמי הפוליטיקה הישראלית. הוא גאה בהישגיו אבל חצי תאוותו עוד בידו. 
בפתח הדברים אני מבקש  לשאול אותך כיו"ר ועדת המשנה לקידום הבטיחות בדרכים, האם הבולען שנפער בנתיבי איילון מאותת לנו שיכולים לצוץ עוד בולענים כאלה או שאפשר לשייט בביטחון בדרך השלום?
"הבולען נפער באחד המקומות הכי עמוסים בארץ ועשינו את הבדיקות ואת התיקונים ברמה הכי גבוהה שיש. הציבור יכול להסיר דאגה מליבו. ביממה הקרובה נפעל להשיב את התחבורה לסדרה ולציבור הנהגים שלום".
האיחוד בין מרצ לעבודה לא עבד, אפילו שקיבלו מכם הצעות לשריונים אצלכם במפלגה וויתורים מפליגים מצדכם. אתה לא מודאג? מספיק שאחת מהמפלגות הללו לא תעבור את אחוז החסימה ונתניהו מקבל בקלות 61 וחלום גוש השינוי מה יהא עליו?
"צר לי שהעבודה ומרצ לא התאחדו. אנחנו מבחינתנו נמשיך לנהוג באחריות לטובת המדינה לפני הכול. אני לא רואה אף בעיה מקרב המפלגות הללו לעבור את אחוז החסימה אבל כן ברור שחייבים יש עתיד גדולה. כי ככל שנהיה יותר גדולים כך נצטרך כמה שפחות שותפים בקואליציה וגם יהיו לנו  פחות פשרות כשנצטרך להרכיב את הקואליציה שלנו".
נחשפתם מבעוד מועד לצריח שממנו זוהה הירי לתוך הנגמ"ש. גם זה חשוב לדעת על השותפים הטבעיים שלכם.
"צריך לראות מי מתנהג בצורה ממלכתית ומגלה אחריות לטובת הגוש ומתגייס למען המטרה ומי דואג קודם כל לעצמו. אני בטוח שאצלנו ביש עתיד מראים כל הזמן שאנחנו שמים את טובת המדינה לפני כל דבר אחר".
 
מי שלא חתר לאחדות עליו תוטל האחריות במקרה של כישלון?
"אני מניח שמי שלא חתר לאחדות, נטל את הסיכויים והסיכונים לכך ובעבודה ומרצ יצטרכו להתמודד עם ההשלכות של עצמם ועם ההשלכות של הריצה הנפרדת. גם לנו יש אחריות כלפי כל הגוש מגדעון סער ושמאלה ואנחנו מטפלים במה שצריך ואין ספק שחלק גדול מהדברים שלא הצלחנו לקדם זה קרה רק בגלל שיקולים קואליציוניים שמנעו מאיתנו".
מי הכשיל את מהלך האיחוד? מרצ או העבודה?
"זהבה גלאון וחלק מהח"כים בעבודה רצו באחדות ומירב מיכאלי אמרה בכל מקום 'לא יהיה אחדות', 'לא יהיה אחדות"'.
מי שהכשיל את האיחוד או לא הושיט את ידו ליוזמה שלכם בעצם קדח חור בספינת הגוש?
"אנחנו עוד לא יודעים מה יהיו התוצאות הסופיות, ככה שקשה להעריך כרגע את עוצמת הנזק של סרבני האיחודים".
אם וכאשר לא יעלה בידכם להרכיב ממשלה בגלל שאחת המפלגות לא עברה - אתם תפנו אצבע מאשימה? מישהו פה הרי יצטרך לקחת אחריות.
"אם מישהו לא יעבור את אחוז החסימה אז כולנו בדיעבד נגיד שמי שהכשיל את המהלך אשם בגורל המחנה כולו. אם כולם יעברו את אחוז החסימה נגיד בדיעבד שזה היה גאוני. אני מציע לפנות לאותם ראשי מפלגות שמנעו את האיחודים ודאגו לפיצולים ולהפנות אליהם את השאלות הנוקבות".  
מדוע אתם מכחישים את המעורבות של יש עתיד מאחורי הפיצול במשותפת? זה הרי הישג לא מבוטל שלכם. אם אכן לפיד רקח את המהלך - הצלחתם לנטרל את המוקש, לבודד את הקיצוניים ואת מי שבאמת מהווים מכשול לשלום.
"אין לנו קשר לא ישיר ולא עקיף לפיצול במשותפת. אלה עניינים פנימיים שלהם שאנו לא מתערבים ולא התערבנו בהם. אני מקווה עדיין שאזרחי ישראל יצביעו כי מי שלא מצביע בוחר לא להצביע לעצם קבלת החלטות שנוגעת לחיים שלו עצמו. בסוף, הפוליטיקה הישראלית נוגעת לחייהם של כל אזרחי ישראל כולל הערבים".
 
האם לאור הפיצול מבל"ד תסכימו כעת לישיבה עם חדש ותעל? יש לכם יותר לגיטימציה עכשיו מבעבר.
"לא נשב עם המשותפת באותה ממשלה, פשוט מאוד כי יש בה גורמים שלא מקבלים את מדינת ישראל כמדינה יהודית ואנחנו נשב ונדבר עם מי שמקבל את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".
כלומר, בל"ד לא משנה את המשוואה מבחינתכם?
"לא".
בעצם אין כל בשורה בפרישה של בל"ד?
"אני חושב שיש בשורה לערביי ישראל הערבים שיש להם יותר במה לבחור כי יש הבלים אידיאולוגים בין תע"ל לחד"ש. בל"ד היא לגמרי בעד בדלנות. מה יקרה אחרי הבחירות? אלוהים גדול".
מה הכי רחוק שהייתם מוכנים ללכת לקראת החרדים כדי לכונן ממשלה עם החרדים - אולי שוויון תקציבי?
"אני די בטוח שאחרי הבחירות ברגע שלנתניהו לא יהיו 61, החרדים יתפנו להיכנס למו"מ אתנו מפני שהם לא יכולים להיות באופוזיציה עוד קדנציה שלמה. אנחנו נשמח להיכנס למו"מ עם כל מי שמאמין  במדינה יהודית ודמוקרטית אבל גם לנו יש קווים אדומים ואנחנו חושבים שאזרחי ישראל לא יכולים להיות מופלים. כולם צריכים להיות שווים בפני החוק ושווים בזכויות ובחובות. ילד שהמנהיגים שלו אומרים לו אל תלמד מתמטיקה ואנגלית זה ילד פחות מעורב ופחות משכיל ושבוי בידי המנהיגות הנוכחית ואנחנו נגד זה. אנחנו חושבים שאם האמונה של הבן אדם מספיק חזקה אז הרחבת האופקים לא מאיימת עליה".
אתה מדבר על משאלת לב או על תכנית מגירה שמבוססת על שיחות שקיימת עם החכים החרדים ודיברת איתם על האפשרות הזאת? אתה אומר שאתה 'די בטוח'.
"אני אומר בעדינות שזו לא רק משאלת לב אלא 'ריאל פוליטיק'. כלומר, אני מבסס את הדברים על פגישותיי עם חלק ממנהיגי החרדים וזו ההבנה שלי מתוך המציאות כפי שהיא ולא אפרט יותר מדי".
מבצע עלות השחר הכה בתדהמה גם את אנשי הימין. הוכחתם שתפיסתכם הביטחונית היא ניצית ואקטיביסטית. האם נראה מבצעים דומים גם לא בעתות בחירות אם וכאר נדרש?
"מבצע עלות השחר הראה להרבה מאוד אנשים את הבלוף הגדול של נתניהו. נתניהו כל הזמן עושה שטיפת מוח לאזרחי ישראל שאם הוא היה בשלטון אף אחד לא יודע לעשות ביטחון והמדינה תישלט על ידי טרוריסטים. והנה קרה שביטחונית אנחנו מביאים הרבה יותר הישגים והרבה יותר תקיפים לא רק ברצועת עזה אלא גם ביו"ש. מביאים גם יותר הישגים בינלאומיים בהסכם הגרעין והאמירויות. ככל שהזמן עובר נתניהו פחות דואג למדינת ישראל ויותר דואג לחופש שלו מהמאסר".   
     
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הליצן של לפיד
    דובי 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש עתידמפלגה זמנית מפלגת העבודה היא הספינקס הנצחי
    סגור
  • 3.
    בועז טופורובסקי: "מי שהכשיל את האיחוד אשם בגורל המחנה
    רות 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עים יש עתיד , לעולם לא יהייה עתיד , המלכה המסוכנת ביותר למדינת ישראל ,שיש לה תוכניות לחלק את אדמות המדינה , ראינו בשנה האחרונה איך הם זרקו יהודים מבתיהם , ועוד שעה לפני שבת . זוהמה שאסור לשכוח, ואסור לסלוח להם .??????????????????????????????????????
    סגור
  • 2.
    פיצול עדיף על אחדות למטרה שלילית. (ל"ת)
    מאירה שדות 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הטימטום של מירב מיכאלי!!
    ייייייישששששש 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן כן הטימטום והאגו שלה יביא עלינו ממשלה ימנית פשיסטית!! מסכן ליאור שליין יהיה מובטל. מי ייקח את השמאלן הזה
    סגור