בחירות 2022

לפיד יצהיר בנאומו באו"ם: "תומך בהקמת מדינה פלסטינית"

נתניהו היה הסנונית הראשונה וכעת רה"מ לפיד הולך בנתיבו וחוזר על ההכרזה של נתניהו מנאום בר אילן. האם יהיה לה תוקף מעשי? האם לפיד מחויב יותר מנתניהו לפתרון שתי המדינות? נתניהו ביקש שקט מהנשיא אובמה ולפיד מה יהא עליו? האם יניע מהלך בר קיימא או יסתפק בהצהרה כמו קודמו? כל התרחישים והאופציות האפשריות העומדות בפני לפיד.     
דוד זולדן |  1
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ)
ראש הממשלה יאיר לפיד יצהיר היום במהלך נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם על תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית בכפוף לסידורי ביטחון שנחוצים לישראל, כך אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה בתדרוך לכתבים. 
לפיד מביע תמיכה בפתרון שתי המדינות כראש ממשלה, לראשונה מאז נבחר לתפקיד. נתניהו היה הסנונית הראשונה בתנועה כשהכריז ב-2017 על פתרון שתי המדינות במהלך נאום בר אילן אך לא הניע מהלך בר קיימא למימוש ההצהרה וייתכן שעשה זאת כדי לקבל בשעתו שקט מהנשיא אובמה. האם לפיד יותר מחויב מנתניהו לפתרון שתי המדינות? לפיד הצניע את האלטרנטיבה הזאת בעבר וגם כשדיבר עליה ניתן היה לזהות כי לא מדובר בפתרון שבנפשו. אם נשאל השיב בלקוניות. בהתחלה הוא לא שלל וכשתמך הוא גמגם בנושא ושמר על עמימות.
 
"לפיד ידבר בנאומו על כך שישראל צריכה ללכת לפתרון שתי המדינות. חמש שנים ראש ממשלה ישראלי לא אמר זאת, אבל לפיד ידגיש כי לא ייעשה שום דבר שיסכן את ביטחון ישראל. היפרדות מהפלסטינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני של ישראל", אמרו בסביבת לפיד.
לפיד יאמר בנאומו כי ישראל לא תיתן לאיראן להפוך למדינה גרעינית. "אם צריך וזה מוסכם עם ארצות הברית נפעל בעצמנו. צריך להציג לעולם אלטרנטיבה להסכם הגרעין. צריך ללכת להסכם טוב יותר ולבסס אותו על הנחת איום צבאי אמין על השולחן".
 
אחד הקולות הבולטים שנשמעו נגד לפיד על רקע הפרסומים, הוא שותפו של ראש הממשלה ל"ברית האחים", ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט: "הדרך שהובלתי כראש הממשלה: לא לריב עם כל העולם ללא צורך, אך גם לא להתקפל ללא צורך. אין שום מקום או היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלסטינית. לממשלה בראשותי היו לא מעט הישגים מדיניים, אליהם הגענו ללא ויתורים ביהודה ושומרון, ויתורים שללא ספק יעמידו בסכנה את בטחונה של מדינת ישראל".
עוד אמר בנט כי "צריך לומר את הדברים כהווייתם: אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן" הוא הדגיש. "לא רק בשל זכותנו על הארץ. גם ברמה הפרקטית, אין שום היתכנות או תוחלת למהלך. על מי אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על פלשתינים? על החמאס, שזוכה לתמיכתם? על הג'יהאד האסלאמי? לכן, סיסמאות ריקות כמו "שתי מדינות", צריכות להישאר בשנות ה-90, יחד עם הרבה אופנות אחרות שעברו מן העולם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז אמר! גם אני אומר שהוא יזרק לפח האשפה.
    יהודי 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואני אומר שאני תומך בסילוקו של לפיד הבן מהפוליטיקה העתק הדבק של האבא לפיד שזכורה רק לרעה עם כל השנאה שלו לכל צה שצבוע עם קצת אידישקייט וניחוח יהודי.... יאיר בני
    סגור