בחירות 2022

ניצני מרד בממשלה: סער מזהיר את לפיד מהשלכות ההכרזה

רה"מ לפיד מותקף מבית: האם האזהרה של שר המשפטים גדעון סער לרה"מ לפיד היא יריית הפתיחה לקראת מרד בתוך הקואליציה?
דוד זולדן |  6
יאיר לפיד וגדעון סער (צילום יוסי אלוני ויונתן סינדל פלאש90)
אחרי שראש ממשלת המעבר יאיר לפיד חטף מראש הממשלה החליפי נפתלי בנט בעקבות ההכרזה הצפויה הערב על חזון שתי המדינות מגיע כעת תורו של שר המשפטים גדעון סער שהוא כידוע, שותף בכיר של לפיד ובקואליציה השברירית של גוש השינוי. 
שר המשפטים גדעון סער הביע התנגדות נחרצת לרעיון שתי המדינות עליו יכריז הערב רה"מ לפיד בעצרת האו"ם: "הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את בטחון ישראל. רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות". כאמור, ראש הממשלה לפיד יצהיר היום במהלך נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם על תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית בכפוף לסידורי ביטחון שנחוצים לישראל, כך אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה בתדרוך לכתבים.
 
לפיד מביע תמיכה בפתרון שתי המדינות כראש ממשלה, לראשונה מאז נבחר לתפקיד. נתניהו היה הסנונית הראשונה בתנועה כשהכריז ב-2017 על פתרון שתי המדינות במהלך נאום בר אילן אך לא הניע מהלך בר קיימא למימוש ההצהרה וייתכן שעשה זאת כדי לקבל בשעתו שקט מהנשיא אובמה. האם לפיד יותר מחויב מנתניהו לפתרון שתי המדינות? לפיד הצניע את האלטרנטיבה הזאת בעבר וגם כשדיבר עליה ניתן היה לזהות כי לא מדובר בפתרון שבנפשו. אם נשאל השיב בלקוניות. בהתחלה הוא לא שלל וכשתמך הוא גמגם בנושא ושמר על עמימות.
"לפיד ידבר בנאומו על כך שישראל צריכה ללכת לפתרון שתי המדינות. חמש שנים ראש ממשלה ישראלי לא אמר זאת, אבל לפיד ידגיש כי לא ייעשה שום דבר שיסכן את ביטחון ישראל. היפרדות מהפלסטינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני של ישראל", אמרו בסביבת לפיד.
לפיד יאמר בנאומו כי ישראל לא תיתן לאיראן להפוך למדינה גרעינית. "אם צריך וזה מוסכם עם ארצות הברית נפעל בעצמנו. צריך להציג לעולם אלטרנטיבה להסכם הגרעין. צריך ללכת להסכם טוב יותר ולבסס אותו על הנחת איום צבאי אמין על השולחן".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הכל התחיל מ רק לא ביבי, וגניבת שלטון ע"י מפלגת 6 מנדטים
    כך התחילה הקטסטרופה 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה נזק יכול לגרום איש אחד במשך 40 יום. חכו ותראו ... בנט שקד לכו תבקשו סליחה ביום הכיפורים ...
    סגור
  • 4.
    בדיחה עצובה
    בן 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הם נובחים?? יש את נתניהו שב 2009 וב 2017 דיבר על חזון שתי מדינות ויש עכשיו את לפיד שדיבר על חזון שתי המדינות... מה הפתרון השני? מדינה דו לאומית?... לאט לאט הבלוף מתגלה ואוטוטו הכל כאן ייגמר...
    סגור
  • גם לא מבין. הימין רוצה בכוח מדינה דו-לאומית?
    גל 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יהיה סוף הציונות. הפתרון היחיד זה פתרון שתי המדינות, בהנחה כמובן שתוקם כמדינה מפורזת. אולי אפילו עם תיאום בטחוני והשגחה של האו״ם. המצב הנוכחי לא יכול להימשך במשך הרבה זמן - שלטון ישראלי צבאי על טריטוריות שחיים בהם פלסטינים ללא מעמד חוקי.
    סגור
  • 3.
    גמד חסר שכל (ל"ת)
    אני 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הנכווה ברותחין
    לא תעבדו עלינו הפעם 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גדעון סער לא באמת ימין הוא שמאל חזק ולכן אל תאמינו לספינים העלובים האלה הוא יעשה הכל כדי שביבי לא יחזור לשלטון וזה אומר עוד פעם ממשלה נוראית כמו שיש עכשיו אל תיפלו בפח שוב סער וגנץ הם שמאל שמנסה לגנוב קולות ימין
    סגור
  • 1.
    הייתי רוצה שסער יחבור לביבי למרות כל המורכבות
    פיני 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ויש מורכבות גדולה בגלל התקשורת ואנדים בפרקליטות.מזכיר את שקד שהיה לה קשה להתנתק ממנעמי השלטון והחברה.
    סגור