בחירות 2022

נתניהו מבהיר כי הוא לא מחויב להסכם עם לבנון

נתניהו מזהיר מפני ההסכם שצפוי לחתום רה"מ לפיד עם ממשלת לבנון ומתריע כי הוא לא יכבד את ההסכם באם יחזור לראשות הממשלה: "הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לכם, אזרחי ישראל. אם המחטף יעבור, הוא לא יחייב אותנו"
דוד זולדן |  4
יאיר לפיד, חסן נסראללה ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, משה שי, יונתן זינדל, pixabay, freepik)
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תוקף את ראש הממשלה לפיד על ההסכם המתגבש עם לבנון, ומאשים כי הוא נכנע לאיומי חיזבאללה. נתניהו מבהיר כי הוא לא מחויב להסכם אחרי הבחירות וכי מבחינתו אין לו שום משמעות.  
״יאיר לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה", אמר נתניהו. "הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לכם, אזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו. אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו. ב-1 בנובמבר נחזיר לישראל הנהגה חזקה, הנהגה מנוסה, שתשמור על הביטחון של כולנו".
 
מוקדם יותר היום בירך לפיד על ההסכם ואמר כי: "במהלך סוף השבוע התקבלה בלבנון ובישראל הצעת המתווך האמריקאי להסכם על הגבול הימי בין שתי המדינות. אנחנו מנהלים דיונים על הפרטים האחרונים אבל כפי שדרשנו מהיום הראשון ההצעה שומרת על מלוא האינטרסים הביטחוניים מדיניים של ישראל וגם על האינטרסים הכלכליים שלנו".
למרות התנגדות נחרצת של האופוזיציה הטוענת ל"מחטף בחירות", נדמה שההסכם המתגבש בין ישראל ללבנון צועד בבטחה לחתימה מלאת משמעות ורבת השלכות על היחסים המתוחים בין ישראל ללבנון. לפיד הוסיף עוד כי "יותר מ-10 שנים ישראל ניסתה להגיע לעסקה הזו. אי אפשר עדיין לברך על המוגמר, אבל העסקה תחזק את הביטחון והכלכלה. מאגר גז לבנוני יחליש את תלותם באיראן וירסן את חיזבאללה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נתניהו, תודיע שמייד עם כינון ממשלת הימין בראשותך תבטל
    מפוכח 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 3
    את הסכם הכניעה המינכני הזה של ממששת המשת"פים הגנץ-לפידיוטית עם אירגון המרצחים חיזבאללה שמשרת את מחבלי איראן בלבנון, שודד את עם ישראל ומעשיר את הטרור הערבו-איסלאמי. אם לא תודיע על זה קבל עם ולא תבטל מייד את ההסכם הבלתי-חוקי הזה, אין שום ערך להכרזותיך.
    סגור
  • 3.
    זה בסדר, כיו"ר אופוזיציה בהווה ולעתיד, אתה יכול לא לכבד
    דורית קציר 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זה ממש לא משנה לכאן או לכאן. אחרי הבחירות, כשגם הפעם לא תרכיב ממשלה, הרי ברור שאתה רץ לעסקת הטיעון שלך. תשאיר את ניהול ענייני המדינה לגדולים, לטובים ולישרים ממך.
    סגור
  • 2.
    פחחחח, מר מקפל המגנומטרים וסמרטוט חאן אל אחמר מדבר?
    דובי אשלים 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כמו תמיד, מדבר חזק - מבצע הכי חלש שאפשר.
    סגור
  • 1.
    שקרן: הרי כיבדת את הסכם אוסלו ווואיי ואף פינית את חברון
    פלורה 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם יש מישהו שיש לו רקורד של כיבוד הסכמים, גם אם הם בניגוד לעמדתו (כביכול, כן?) - זה אתה.
    סגור