בחירות 2022

"נתניהו צריך לבקש סליחה לא ממני, אלא ממדינת ישראל"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תוקף את ראש האופוזיציה: "הוא היה צריך למנוע הליכה לבחירות, לשמר את ממשלת האחדות, לטפל בתקציב, לדאוג ליציבות"
מערכת ice |  6
גנץ וביבי (צילום פלאש 90)
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תוקף בחריפות את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, טוען כי הוא "צריך לבקש סליחה ממדינת ישראל", וכי הוא "משחק לידיים של נסראללה". בראיון לעיתון "ישראל היום", הגן בני גנץ על הסכם הגז המתגבש עם לבנון וטען כי כל התוקפים אותו עושים זאת משיקולים פוליטיים. "מדובר בהסכם שעובדים עליו שנים", אמר גנץ, "נתניהו היה ראש הממשלה כשהחלו הדיונים עליו, שטייניץ קידם אותו כשר האנרגיה, והגענו עכשיו אל קו הגמר. טוב יעשה נתניהו אם ישאיר את זה מחוץ למגרש הפוליטי ולא ישחק לידיים של נסראללה שמנסה להגיע פה להישג".
 
לגבי האפשרות למבצע "חומת מגן" שני בשומרון, אמר גנץ: "אומרים את זה אנשים שלא מבינים מה זה חומת מגן. מה זה תנאי השטח. סתם משחררים סיסמאות". על הביקורת לגבי פגישותיו עם אבו מאזן השיב גנץ: "עושים מזה סתם סיפור. זה לא שישבתי איתו בערב שישי לקידוש. זה בסדר גמור שאני מדבר איתו. אדבר כשאפשר, ואלחם כשצריך. אני עושה הכל כדי לייצב מציאות ביטחונית טובה יותר למדינת ישראל".
לשאלה איך תיראה הממשלה שלו, השיב גנץ: "אני יודע מי לא יהיו בה: בן גביר והרשימה המשותפת. אעשה הכל שתהיה כמה שיותר רחבה, ממלכתית ולא נשענת על הקצוות... יש שני תסריטים סבירים: או שנתניהו ירכיב ממשלה עם 61 ולא נהיה חלק ממנה, לפיד לא יוכל להרכיב ממשלה עם אנשי ימין או הדתיים. או שאני ארכיב ממשלה עם 70 מנדטים".
גנץ לא שולל ישיבה עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', אבל כן פוסל את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר: "הוא מדבר על ביטחון כאילו שירת 30 שנה, יש לו מינוס שלוש שנים. אין לו זכות מוסרית והוא מוצף בתיקים פליליים". לגבי אפשרות ישיבה עם נתניהו השיב גנץ: "כבר הוצע לי להיות ראש ממשלה בלי רוטציה ובלי בן גביר, וסירבתי. אני חושב שנתניהו תרם רבות למדינה, ועכשיו הוא צריך להתמקד בענייניו המשפטיים ולשחרר את המדינה מהאחיזה הזאת".
"אם יהיו לנתניהו 61 מנדטים, הדמוקרטיה כמו שאנחנו מכירים אותה תיפגע", הוסיף גנץ, ובתשובה לשאלה אם נתניהו צריך לבקש ממנו סליחה, אמר: "הוא צריך לבקש סליחה ממדינת ישראל. הוא היה צריך למנוע הליכה לבחירות, לשמר את ממשלת האחדות, לטפל בתקציב, לדאוג ליציבות - הוא לא עשה את זה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נו באמת, גנץ. תהיה מציאותי.
    אלמוני 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לך שביבי אי פעם יתנצל בפני פשע או חטא אחד שגרם? לא נראה שהוא בכלל מכיר את המילה הזאת "סליחה". ספק לי רב אם הוא אכן חוגג את יום הכיפורים.
    סגור
  • 3.
    גנץ נעבך לא מתאים ולא ראוי להיות ראש הממשלה.
    נחום 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    וכדאי שיסתכל קודם בהפרות שלו של ההסכם עם נתניהו שמהן הוא מתעלם כמובן
    סגור
  • איזה למשל? (ל"ת)
    סי.ג.ר 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אנו לא טיפשים
    מוש 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גנץ אני שואל מי משלם למחבלים? אבו מאזן לא . אתה משלם . לאבו מאזן אין כסף לשלם אז מי מעביר לו כסף? אתה אדון גנץ משלם למחבלים כסף. ובנוסף אתה והממשלה שלך מעבירים כספים לחמס בעזה. אחרי שבמשך כל השנים התנגחתם בנתניהו. .אז מה שינתם איזה שינוי רק שנוי לרעה . עשיתם. חתימה טובה לא על ההסכם עם לבנון.
    סגור
  • ומי העביר מזוודות עם דולרים לחמאס? (ל"ת)
    סי.ג.ר 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    גנץ התבלבל-בכיפור אתה זה מבקש סליחה! לא להחליף כתובת... (ל"ת)
    איתן 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור