בחירות 2022

סקר בחירות דרמטי ביותר: נתניהו קרוב מתמיד להרכבת ממשלה

אחרי שבתקופה האחרונה ירד מעט בסקרים, ראש הליכוד מתאושש ומשיג עם גוש הימין 61 מנדטים ששווים ממשלה. פחות מחודש לבחירות, סמוטריץ' ובן גביר בשיא, גוש השמאל צריך לדאוג?
מערכת ice | 
מאבק על בניית ממשלה (צילום הדס פארוש פלש 90)
רגע אחרי שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו השתחרר מבית החולים שערי צדק, וטען כי הוא חש בטוב, סקר המנדטים החדש והדרמטי של "מעריב־סופהשבוע" ככל הנראה יגרום לו להרגיש אפילו טוב יותר, כאשר לפיו, כשנותר פחות מחודש לבחירות, הוא משיג את הרוב הדרוש להקמת ממשלה.
על פי הסקר של פאנלס פוליטיקס, נתניהו ממריא עם הליכוד ל־32 מנדטים, בעוד שיאיר לפיד נחלש מ־24 ל־23 מנדטים, זכר להסכם שכשל מול לבנון ככל הנראה. הציונות הדתית-עוצמה יהודית, של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, נראית חזקה מתמיד בישורת האחרונה וזינקה מ־13 ל־14 מנדטים.
 
המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, גדי אייזנקוט וגדעון סער, ממשיכה לא להרשים וחוזרת ל־12 מנדטים, לעומת 13 בסקר הקודם שאז גם הציב אותה במקום השלישי מבין הרשימות לכנסת. ש"ס של אריה דרעי עם 8 מנדטים, בעוד יהדות התורה בראשות משה גפני עם 7 מנדטים.
 
ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נותרה עם 6 מנדטים. מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי ומרצ בראשות זהבה גלאון, עדיין רק עם 5 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת בכיכובן של חד"ש־תע"ל מקבלת 4 מנדטים בלבד, בדומה לסקרים קודמים, וכך גם רע"ם בראשות מנסור עבאס עם 4 מנדטים בסך הכל.
איילת שקד בראשות הבית היהודי נמצאת אומנם מתחת לאחוז החסימה, אבל במגמת התחזקות. השבוע מגיעה מפלגת הבית היהודי ל־2.4% לעומת 1.9% בסקר הקודם. בל"ד של סמי אבו שחאדה יורדת מ־1.6% ל־1.2%, הדר מוכתר הולכת ונעלמת עם 0.3% בלבד..
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה