בחירות 2022

רוסיה מגיבה ללפיד: "ישראל שתקה שמונה שנים על הטרור האוקראיני"

מחריף המשבר בין ישראל ורוסיה: השגרירות הרוסית בישראל משיבה לגינויו של רה"מ לפיד למתקפה על ערי אוקראינה וטוענת להגנתה שמדובר בתקיפות מדויקות של תשתיות צבא, תקשורת ואנרגיה. "ישראל עצמה עיניים על תקיפות ניאו-נאציות ומתקפת הטרור בגשר לחצי האי קרים", נכתב בטוויטר של השגרירות הרוסית
דוד זולדן | 
רוסיה, ישראל (צילום shutterstock)
התגובה הרוסית לא איחרה לבוא אחרי הגינוי של ראש הממשלה יאיר לפיד למתקפת הטילים הרוסית על קייב וערי אוקראינה. שגרירות רוסיה בישראל הגיבה בטוויטר שלוש שעות בלבד אחרי הודעת לפיד וטענה כי "ישראל שתקה במשך שמונה שנים על המתקפות האוקראיניות בדונבאס". 
הרוסים ציינו כי "ראוי לציין שלמרבה הצער, ישראל בחרה לשתוק במשך שמונה שנים על המתקפות הטרוריסטיות מצד אוקראינה על אזרחי חבל דונבאס ועצמה את עיניה בתקיפות הרצחניות האחרונות נגד שיירת פליטים במחוז חרקוב והרציחות המפלצתיות של אזרחים בידי ניאו-נאצים מגדוד אזוב בקופיאנסק ובערים אחרות, רציחת העיתונאית הרוסייה דריה דוגינה, מתקפת הטרור האחרונה נגד הגשר לחצי האי קרים ואירועים נוספים במחוז קייב".
 
רה"מ לפיד, אמר בצאת החג כי הוא "שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני" ועורר עליו את חמתו של פוטין. לפיד התייחס בדבריו לתקיפה הרוסית על אוקראינה, שבמהלכה 84 טילי שיוט וכן יותר מ-20 מל''טי תקיפה, בהם מלט''ים איראניים, נורו לעבר קייב וערים נוספות באוקראינה. 11 נהרגו ו64 נפצעו, כך דיווחו שירותי החירום באוקראינה.
המטה הכללי של הצבא האוקראיני דיווח כי "הפדרציה הרוסית השתמשה ב-84 טילי שיוט ו-24 מל"טים, כולל 13 מל"טים איראניים שאהיד-136", וציין כי 56 מכלי הנשק הרוסים הושמדו - 43 טילי שיוט ו-13 מל"טים, בהם  10 מל"טים מתאבדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה