בחירות 2022

יאיר לפיד פונה לחברה הערבית: חופש דת למוסלמים בלבד

במהלך ראיון שהעניק ראש הממשלה הוא התחייב כי הסטטוס קוו בהר הבית לא ישתנה וכי תפילת יהודים על ההר לא תתאפשר בעתיד: "אנחנו נשמור על חופש דת לכל מוסלמי שירצה להתפלל"
מערכת ice |  3
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
כחלק מהמאמץ לנצל את משבר המנהיגות בחברה הערבית ולהגיע אל המצביע הערבי התראיין ראש הממשלה ויו"ר סייעת יש עתיד יאיר לפיד ברשת פאנט והאלא. במהלך הראיון התייחס לפיד לשורת נושראים בוערים בחברה הערבית ביניהם גם הסטטוס קוו במסגד אל אקצא. "נאפשר חופש פולחן לכל מוסלמי שירצה להתפלל באל אקצא, אנחנו נשמור על זה".
אם לא די בכך ראש הממשלה חזר והדגיש שתפילת יהודית על ההר אסורה ושהדבר אינו בר שינוי "אנחנו לא מאפשרים תפילות יהודים על הר הבית". כאמור לשיטת לפיד חופש הדת הינו זכות יסוד רק למוסלמים.
 
בנוסף לכך, ראש הממשלה לפיד התייחס בהרחבה גם לנושא הפשיעה בחברה הערבית, ובפרט למותו של הנער וליד שהאב שנהרג מכדור תועה בזמן שיצא עם אחותו לקנות פיצה בג'יסר א-זרקא: "זה נורא – אני משתתף בתסכול ובכאב של החברה הערבית. זו החובה שלנו לטפל בפשיעה, ואנחנו עושים את זה אחרי שנים רבות של הזנחה" לפיד הוסיף "עשינו הרבה אבל זה לא מספיק, יש שיפור אבל הוא קטן. יש תהליך ואנחנו חייבים להבטיח שהוא ימשיך - אם מישהו חושב שהסוגיה של הפשיעה במגזר הערבי הזו לא מעסיקה אותנו, הוא לגמרי טועה. זו לא בעיה רק של החברה הערבית, זו בעיה של כל החברה הישראלית. זה בראש סדר העדיפויות שלנו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תגובה
    שאול 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתבר שאתה הרבה יותר גרוע ממה שחשבתי. איזו סיבה יש לך למנוע מיהודי להתפלל שם אם הוא חפץ בכך. הרי הוא לא נכנס לתוך המסגדים להתפלל. מי שחושב שמבחינה דתית זה מותר ורצוי-תן לו להתפלל וממילא הרוב אינם רוצים בכך לעת עתה.
    סגור
  • 2.
    עכשיו ברור שכל הרטוריקה ההומאנית - היא כיסוי לגזענות
    דוד הסעות 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפיד הכניס את עצמו לרשימה השחורה של פוליטיקאים חשוכים, גזענים, פחדנים ומושחתים. שברת שיאים של צביעות ולקקנות - אפילו אביך היה מתבייש בך לפיד. אתה לא ראוי להיות אפילו מנקה שירותים.
    סגור
  • 1.
    בראש השלטון עומדים המשת"פים של האוייב לפיד, גנץ ועומאר
    גיא 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האחד מבטיח - ומקיים - לערבו-איסלאמים, ורק להם, חופש פולחן בהר הבית וכמובן פטור מכל בדיקה בטחונית למרות פיגועי הטרור שלהם בהר בכוחות הביטחון הישראלים, ודיכוי חופש הפולחן של היהודים; והשניים האחרים נותנים לערבים חופש מוחלט למלא את מרחבי איו"ש בבנייה בלתי חוקית ושולחים את קלגסיהם ב-4 בבוקר לעשות פוגרומים במתיישבים יהודיים. כמו כן הם נותנים ב'קריצה' היתר לפורעים ערבים להוציא כל יום פיגועי רצח נגד יהודים הנעים בדרכים, אבל מתנפלים בחמת זעם אנטישמית על יהודים המנסים להגן על עצמם ועל בני משפחותיהם, ומתעללים בהם באכזריות לשמה כמו קוזקים אנטישמים של הצאר במאה ה-19.
    סגור