בחירות 2022

נתניהו: "לפיד נכנע לאיראן ומצחקק על הרס היחסים עם סעודיה" | ריאיון

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, בריאיון ל-ice, על ממשלת לפיד: "צריך ידיים מנוסות על ההגה, ולא חובבן פרזנטור, הם לא מבינים שום דבר בכלכלה, מנותקים ונעדרי חמלה". על המלחמה באוקראינה: "אעשה כל שביכולתי לתרום אם אני יכול להביא לסוף המלחמה הטראגית הזאת שעלולה להתלקח למלחמה בהיקף גלובלי", ומה התוכניות שלו להורדת מחירי הדיור?

דוד זולדן |  25
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
רגעי הכרעה אחרונים. יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, מסתער על השטח, הרשתות וגם כלי התקשורת וערוצי הטלוויזיה וזאת אל מול מאבקים מבית ומחוץ. היריבים מהמצודה נעים במעגלים סביב נתניהו ואם העסק שוב ייתקע הם יריחו חולשה. גם ביהדות התורה מסתודדים ולוחשים כי במידה ונתניהו לא ישיג 61 בבחירות הקרובות - יראו את עצמם משוחררים מעולו הכבד.
בכירי הליכוד מציצים בשעון ומתגרדים. הם מגירים זיעה ומבועתים מהמחשבה שיחלוף זמנם ויגלו בוקר אחד שהפסידו את תורם כבר והם כבר מתחממים על הקווים. לפריימריז לראשות התנועה הם לא העזו לגשת כי אין טעם בניסיון התאבדות שיהרוס את התקווה היחידה שעוד נותרה. אלא שנדמה כי הפעם הוגדשה הסאה ותקופת החסד שהעניקו לנתניהו הולכת ואוזלת. אם נתניהו לא יצליח להרכיב את הממשלה הבאה - הם יפרצו את המעגל בו הם נעים שנים ארוכות ויעזו לנשוך עד זוב דם את האריה הזקן.

יו"ר הליכוד נתניהו וח"כ ניר ברקת. צילום: תומר נויברג פלאש 90
ולמרות האיומים מבית, בריאיון ל-ice ערב הבחירות ה-25 לכנסת, מציג יו"ר הליכוד חזית אחידה מול גוש השינוי, מבהיר לאן פניו ופורש את משנתו המדינית והכלכלית ותוקף בחריפות יתר את לפיד, גנץ, זהבה גלאון ומזהיר מפני המלחמה באוקראינה שעלולה לצאת משליטה. 
"ממשלת שמאל חובבנית שתלויה באחים המוסלמים"
סגירת השגרירות האוסטרלית בירושלים – האם ההחלטה נובעת לדעתך מהמדיניות של ממשלת לפיד וזה משליך גם על יחסי החוץ או שזו החלטה מקומית שלא ניתן היה לשנות?
"זה ודאי נובע מחולשה ורפיסות. הם משדרים את החולשה הזאת לכל עבר ולכן אנחנו אומרים שגם בגלל זה הטרור עולה באופן מטאורי ובגלל זה הם נכנעים לחיזבאללה ולאיראן. ועוד לפיד מצחקק על כך שהוא הרס את היחסים עם סעודיה. אלה האנשים שאמונים על ביטחוננו וזו ממשלה חובבנית, ממשלת שמאל חובבנית שתלויה באחים המוסלמים והיא חלשה ונוטעת הרס. אנחנו הבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב בלי לוותר על מילימטר, וזה כל ההבדל. ראש ממשלה חלש מהשמאל וכפוף לתומכי טרור מול ראש ממשלה חזק מהימין עם ממשלת ימין חזקה לארבע שנים. אבל כרגע אנחנו בתיקו של 60:60. מי שרוצה אותי בהנהגת ממשלת ימין חזקה חייב להצביע מחל. אף אחד לא יכול להישאר בבית כי כל קול קובע".
גנץ ישב בממשלתך אבל מאז כינה אותך 'ארדואן' והנה הוא נפגש בעצמו עם ארדואן ערב הבחירות. האם שיקולי הבחירות גוברים על השיקולים הביטחוניים של ישראל?
"גנץ הוא איש שמאל וזה לא מפתיע אותי. גנץ אומר שאין לו התנגדות לבירה פלסטינית בירושלים, הוא אומר שהוא גאה על כך שסיכן את חיילי צה"ל למען פלסטינים. זה פשוט שמאל אז הוא הולך לארדואן וזה מתאים להם כי הוא ולפיד זה שמאל. אנחנו לא הולכים איתם, אנחנו הולכים עם ממשלת ימין על מלא אבל צריך שתהיה מונהגת על ידי ליכוד גדול ולמה? מפני שכל התוכנית של לפיד שהליכוד יהיה יותר קטן מיש עתיד ואז בתיקו יטילו את הרכבת הממשלה עליו וזה מה שהוא חושב. הוא חושב שהוא יפרק אותנו. למה לתת לו את ההזדמנות? אם יש ליכוד גדול - הליכוד ירכיב את הממשלה והליכוד יכול גם למשול. למשול, משום שראינו מה קורה שיש ממשלת שלטון חלשה וקטנה והכל מתרסק לכל העברים וצריך ליכוד גדול מול כל השמאל וצריך ליכוד גדול כדי למשול. אנחנו בתיקו והקול שלכם יכריע".

ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון גנץ עם נשיא ארה"ב. צילום: קובי גדעון לע"מ
"אבל אני אומר לך יותר מזה", מוסיף נתניהו, יש כל כך הרבה תחומים שבהם אתה רואה איך הממשלה הזאת נכנעת בעצם, כממשלה הישראלית הפלסטינית הראשונה. ראינו את זה וכך גם אמר אחמד טיבי והוא צדק. אז מי שרוצה את הממשלה הישראלית פלסטינית השנייה לא יצביע מחל אבל מי שרוצה להגיד ללפיד, לגנץ, למנסור עבאס ולאחים המוסלמים ואחמד טיבי השותף שלהם: לכו הביתה! חייב להצביע מחל. אני אומר לך, אני רואה בסקרים שאחוז ההצבעה בימין נמוך מאחוז ההצבעה בשמאל. אנחנו בתיקו רק בגלל זה. לכן כולם צריכים לצאת ביום שלישי ולהצביע. אם אתם נשארים בבית, נקבל שוב ממשלה מסוכנת. לפיד, גנץ, מנסור עבאס והשתוללות מוחלטת עם עליה בטרור ומדינה פלסטינית. מי שרוצה אותי כראש ממשלה מצביע מחל ואם מצביעים מחל מקבלים ארבע שנים של ממשלת ימין חזקה וטובה למדינת ישראל".
"המלחמה באוקראינה עלולה להתלקח למלחמה בהיקף גלובלי. זה מסוכן מאוד"
אתה מכיר את נשיא רוסיה שנים ויש ביניכם ידידות קרובה ואפילו הערכה רבה מצדו. הוא דיבר עליך במושגים של התפעלות והערצה – כיצד יכולת לאור היחסים המיוחדים ביניכם, כראש ממשלה להביא לפתרון המשבר במלחמה באוקראינה?
"אני לא הייתי מגדיר את היחסים ככה, אני דואג לביטחון של ישראל. בראש ובראשונה, לשמר את חופש הפעולה של חיל האוויר בשמי סוריה שם הלמנו ללא רחם בניסיונות של איראן להתבסס צבאית בגבולנו הצפוני אבל אני אעשה כל שביכולתי לתרום אם אני יכול להביא לסוף המלחמה הטראגית הזאת ואני לא מזלזל בבעיה הזאת. היא גדולה מאוד כולל אפשרות שזה יתלקח למלחמה בהיקף גלובלי. זה דבר מסוכן מאוד. צריך ידיים מנוסות על ההגה. ידיים אחראיות ולא חובבן פרזנטור שבא עם אג'נדה של השמאל ונכנע לכל תכתיב: של נסראללה, של איראן ושל ארה"ב".

נשיא רוסיה פוטין. צילום: הדס פרוש פלאש 90
הסכם הגז עם לבנון: האם כשתהיה ראש ממשלה האם תכבד את ההסכם? יש קולות בליכוד שטוענים שלממשלת מעבר בתקופת בחירות אין מנדט לקבל החלטות בסדר גודל כזה לרבות מינוי רמטכ"ל.
"אין לי צל של ספק שזה נכון ואין לממשלת מעבר מנדט לקבל החלטות הרות גורל בתקופת בחירות ואני אדע איך לטפל בזה כשאתמנה לראשות הממשלה. כמו שידעתי לטפל בהסכמים גרועים אחרים שירשנו מממשלות השמאל כמו למשל ממשלת אוסלו. עשיתי את זה בתבונה ובניסיון ויש אומרים אפילו בכישרון. ככה ננהג גם עכשיו".
 
"נשחרר את התשתיות. אנחנו נציף את השוק ב-300 אלף יחידות דיור"
פרשת את משנתך הכלכלית כדי להילחם באינפלציה כמו חשמל, תשלומי דלק וארנונה – אבל לאחרונה פסחת על הקפאת המשכנתאות: השאלה האם סוגיית המשכנתאות עדיין אצלך ברשימה? האם זה אפשרי בכלל? נשמעו המון ביקורות על כך שהמחירים יעלו.
"צריך לדייק ודייקתי ואמרתי שהתכוונתי להקפאת הארנונה לשנה, כמובן שזה משפיע על הכול וגם על המשכנתאות. הדבר העיקרי שישפיע על מחירי הדיור ומחירי השכירות זו התוכנית שלי להוציא 300 אלף יחידות דיור מתוכננות ומחכות לבנייה ותקועות בגלל איזה סכסוך בין אגף התקציבים לראשי הערים. ראשי הערים אומרים לי: איך אנחנו נבנה עוד אלפי יחידות דיור ביישובים שלנו? כשאין לי תשתיות, אין לי דיור ואין לי שבילי גישה, אין לי מתנסים, אין לי בתי כנסת וגני ילדים. אגף התקציבים אומר לא. קודם תבנו ואח"כ ניתן לכם. אני אחתוך את זה בשבוע הראשון ונשחרר את התשתיות. אנחנו נציף את השוק ב-300 אלף יחידות דיור. זה יוריד את המחירים של הדיור, זה יוריד את המחירים של השכירות, זה יוריד את המחירים גם של מה שנעשה ביחס לאינפלציה.
 
נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים
"אני רואה אנשים בסופר והם לא יכולים למלא עגלה ולשלם 1000 או 1500 שקל בעגלה בסופר. אני רואה זוגות מדברים אחד עם השני, בוא נוציא את זה ומתחילים להוציא מהעגלה כל מיני פריטים כי הם אין להם מה לעשות. הם לא גומרים את החודש ועוד מעט הם לא יגמרו את השבוע. זה מה שיהיה פה, זינוק אדיר במשכנתאות, זינוק אדיר בדיור. זינוק אדיר במחירי מזון ותרופות. את זה אנחנו נפתור כי הם לא מסוגלים לפתור. הם לא מבינים שום דבר בכלכלה, הם בכלל חובבנים. אני אגיד לך, זה לא רק שהם חובבנים, הם מנותקים ונעדרי חמלה. לא אכפת להם מהקשיים של אזרחי ישראל אבל לי אכפת. לי ולחבריי אכפת בליכוד. בזמן שלנו האינפלציה הייתה חצי אחוז בשנה ובזמן שלהם: ארבעה וחצי אחוז, פי תשעה וכמעט פי עשרה. אנחנו נדאג לטפל בזה ואני אוסיף עוד דבר: אני אעשה חינוך חינם מגיל אפס עד שלוש כמו שעשיתי כבר חינוך חינם מגיל ארבע עד שש. זה יחסוך לכל זוג בגילאים האלה: 35 אלף שקל בשנה. זה מה שאני אעשה וזה מה שרק אנחנו נעשה כי הם לא מסוגלים, לא יודעים וגם לא אכפת להם".
זהבה גלאון אומרת בראיון ל-ice שהיא מעריכה אותך ומרגישה שזה הדדי. זה אכן הדדי?
"אני לא מעריך את הגישה המדינית שלה. לא עוסק בזה מבחינה אישית. אבל התפיסה שלה אומרת שצריך להחזיר את ישראל לקווי 67', לחלק את ירושלים, להקים מדינה פלסטינית ואין פלא שהיא שותפה של לפיד. למה? משום שלפיד אומר: נחזיר את המדינה הפלסטינית למרכז הבמה העולמית לפני שאני הורדתי אותה מעל הפרק. הוא נכנע לנסראללה ואיראן אחרי שנסראללה שלח קטב"מ לאחד מאסדות הגז שלנו. הוא מוכן לחלק את ירושלים. אלה הדברים שאסור לנו לקבל ומי שיכריע בתיקו של ה- 60 זה אתם כי אנחנו על הקשקש. הסקרים שלנו מוכיחים שיש 60 מנדטים לימין בהנהגת הליכוד בראשותי ו - 60 מנדטים ללפיד גנץ ומנסור עבאס אז בואו תעשו מעשה: לכו ותצביעו ואני אוכל להחזיר את ישראל למסלול הצלחה הכביר שלה שהיה לפני שהם באו וקלקלו. הם נתנו לנו קצת זמן לתקן אבל זה מתחיל בהצבעה ביום שלישי למחל".
לפני עשרים שנה, הוקם הגדוד המבצעי של הנח"ל החרדי שאתה הקמת כראש ממשלה – מה אתה אומר על הפרויקט הלאומי שהיום כבר צועד בדרך לחטיבה והאם תרחיב אותו בממשלתך?
"חד משמעית כן. יזמתי אותו, טיפחתי אותו וגם ארחיב אותו".
תגובות לכתבה(25):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    לפחד הנפשע !…
    Yif 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהצלחה לנתניהו המשובח !!
    סגור
  • 20.
    "אין לממשלת מעבר מנדט לקבל החלטות הרות גורל..."
    חכם חנוכה 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    8 3
    זה לא אותו אחד שגם אמר "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים גורליים למדינת ישראל ..."?
    סגור
  • 19.
    ביבי לא נלחם באירן. הוא התקפל כמו אוריגמי. (ל"ת)
    יוסי 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 18.
    הסגול חושב שבלעדיו לא תתקיים מדינת ישראל
    אבי 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    9 2
    כולו נפוח מחשיבות עצמית .מעניק לעצמו יכולות של סופרמן ואת האחרים מגמד . הבעיה שהזכרון עדיין לא נהרס לכל אזרחי ישראל .
    סגור
  • 17.
    המלך חוזר לעשות סדר (ל"ת)
    מור 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    הסכנה האמיתית
    אלדד 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 5
    תומכי לפיד צריכים להבין שהאנטי-דמוקרטיה ותרבות השקר של לפיד, שנחשפו לעיני כל במחדל הגז הנוכחי, מערערות את היסודות הנורמטיביים שעליהם בנויה כל מדינה דמוקרטית – והן חמורות הרבה יותר מהקריסה המדינית שלו.
    סגור
  • 15.
    לשופרות של ביבי. כנסו ותתכוננו.
    שמעון 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 7
    לכל השופרות של נתניהו, תתחילו להתאמן כי ביום שלישי תקבלו יופי של תקיעה ואחריה תתאמנו על שברים....
    סגור
  • אני תומכת בנתניהו, ואינני שופר; אני כינור ראשון !
    Yif 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לעומת זאת, אתה אינך מפסיק לדקלם סיסמאות נבובות ו משמימות, שכבר מסמן עייפתי מהן !
    סגור
  • 14.
    מהרסיך ומחריביך ממך יצאו...
    נחמוני 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    6 4
    הנוכל הלאומי טוען שלפיד וממשלתו הרסו את היחסים עם סעודיה... הצרה שהשקרן הלאומי הורס את המדינה ושסע בין אנשיה. " עד מתי רשעים יעלוזו"?
    סגור
  • 13.
    פייק פייק פייק. אין שום קשר למציאות
    אבי המקורי 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 6
    האיש מוציא מפיו תעמולה נטו ללא שום קשר לשום דבר. השיא הוא הגעה שבית משפחה בקרית מלאכי והצהרה שיקפיא את המשכנתאות דבר שבכלל לא בסמכות ראש הממשלה. זה שקר ברור וגס אבל יש המון שקרים שצריך לנבור כדי לראות אותם והציבור ברובו לא מסוגל לכך.
    סגור
  • 12.
    כבר מזמן לא מאמינים לך (ל"ת)
    לך 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 11.
    לפיד פרזנטור (ל"ת)
    בן 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 10.
    המלך חוזר לשלטון (ל"ת)
    ציוני 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 9.
    רק לפיד (ל"ת)
    שירה 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • 8.
    מלך (ל"ת)
    משה 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 7.
    ביבי אתה שייך להסטוריה,תתרגל (ל"ת)
    ליאור 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • המציאות מוכיחה שדווקא חלולפיד הולך ומתפוגג,ואילו נתניהו
    Yif 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    משתבח כמו יין טוב !
    סגור
  • 6.
    ביבי לך בכחך זה !
    מפוכח 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 4
    בהצלחה.
    סגור
  • 5.
    הוא אמר גם-
    דן 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שהוא ימני ואז הצביע בעד ההתנתקות מעזה. אמר שהוא בעד בטחון ואז שחרר עשרות מחבלים. הוא בעד אחדות אבל מי שלא ״ימני״ הוא עוכר ישראל. הוא כל כך ימין עד שבחר להתנצל בפני הטורקים על המרמרה ושילם להם פיצויים. ועוד יותר ימני ובטחוני עד שנתן להעביר לחאמס מליוני דולרים במזומן ובתמורה להמשך ירי טילים כך מסתבר (כי אין כמו לשלם דמי חסות) הוא כל כך שלו במדינה עד שאיבדנו את הנגב לעלובי נפש. את הצפון הפקיר לטובת טרור חקלאי … מבולבלים… אני כבר לא. פשוט נמאס! תתעוררו!!!
    סגור
  • 4.
    להקיא ממשפחת נתניהו כולה (ל"ת)
    בלה 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    24 8
    סגור
  • 3.
    ביבי שקרן! לא להאמין למילה שלו! (ל"ת)
    ערן 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    18 13
    סגור
  • 2.
    לך כבר! (ל"ת)
    אלון 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    22 8
    סגור
  • 1.
    עדיף התנהלות של לפיד מאשר של רוה"מ לשעבר נתניהו
    עמיחי 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    31 15
    נתניהו מוכן למנות את עבאס לראש המוסד ואת טיבי לראש השב"כ רק ואך ורק ע"מ שימלטו אותו מציפורני בית המשפט!
    סגור
  • להקיא מכל המגיבים. לפיד וגנץ הם אויבי המדינה (ל"ת)
    אזרח מודאג מאוד 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • מה עדיף?!!!
    אלדד 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 6
    תומכי לפיד צריכים להבין שהאנטי-דמוקרטיה ותרבות השקר של לפיד, שנחשפו לעיני כל במחדל הגז הנוכחי, מערערות את היסודות הנורמטיביים שעליהם בנויה כל מדינה דמוקרטית – והן חמורות הרבה יותר מהקריסה המדינית שלו.
    סגור