השוק

סמוטריץ' מסתבך עם בכירי הכלכלה: "הוא פשוט לא מבין כלכלה"

כלכלני מוד'יס דרשו בשל סערת ירידת הדירוג להדיח את שר האוצר מהתפקיד, מכיוון שהורדת הדירוג קרתה במשמרת שלו. סמוטריץ' אמור לסיים את תפקידו כשר האוצר בסוף השנה הנוכחית, ומי שאמור להחליף אותו הוא אריה דרעי, אבל בשל תיקיו הפליליים, נמנע ממנו להתמנות לשר
מערכת ice |  2
תקציב לשנת 2024 (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
בנק ישראל הודיע שבשל הורדת דירוג האשראי על ידי חברת מוד'יס, כל אזרחי המדינה צפויים להפסיד כספים, מה שיפגע גם בבורסה, שכבר רשמה ירידה חדה בשערים של כ-0.7% עצמה, כמו כן, יגרום להיחלשות השקל, קופות הגמל, הפנסיה ועוד. 
בשל הירידה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את כלכלני חברת מודי'ס, מה שהוביל לגורמים בכירים במשק לדרוש להזיז את השר המדובר מהתפקיד מהסיבה שהורדת דירוג האשראי אירעה במשמרת שלו. מטענתם נמסר: "חייבים למנות עכשיו בדחיפות שר אוצר בעל רקע כלכלי".
 
עוד הוסיפו: "שיהיה מקובל על האזרחים ועל המוסדות הבינלאומיים, שאיבדו את האמון בשר האוצר הזה. סמוטריץ' לא אשם. הוא פשוט לא מבין כלכלה. אשם מי שמינה אותו לתפקיד המפתח הזה בכלכלה הישראלית".
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, הביע חשש כבד שחברותה דירוג ימשיכו ויורידו את דירוגה של ישראל ל־A3, דירוג נמוך בהרבה מזה שבו הייתה ישראל עד כה, A1, שהיה בין 20 המדינות המובילות בכלכלת העולם, שלהן דירוג גבוה ביותר. זאת גם כי הסיבה להפחתת הדירוג היא חוסר הוודאות לגבי מועד ואופן סיום מלחמת חרבות ברזל.
אי פעולה של הממשלה והכנסת בסוגיות ליבה כלכליות וחברתיות, והשינוי במצב התקציבי, דהיינו הגירעון העצום שנוצר בתקציב המדינה. הסיבה לאופק הדירוג השלילי היא בעיקר בגין אי וודאות בנוגע להתרחבות המלחמה לזירה הצפונית וחוסר תכנון של הממשלה ליום שאחרי מלחמת עזה.
כזכור, בסוף השנה סמוטריץ' אמור לסיים את תפקידו כשר האוצר, ומי שאמור להחליף אותו הוא אריה דרעי. אבל בשל הרשעותיו בפלילים, דרעי נמנע מלחזור לכהן כשר בממשלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ומה עם התקציב?
    אחד 02/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה לא רק שר אוצר זה כל הממשלה הזאת
    סגור
  • 1.
    ממש חרפה (ל"ת)
    לס 02/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור