השוק

סמוטריץ' עוצר התקשרויות חדשות של הממשלה בגלל מחדל התקציב

העיכוב בהצגת תקציב המדינה לכנסת וניהול הליך תקין בכל הנוגע לאישורו גורם לכך שהממשלה לא תעמוד בלוחות הזמנים הנדרשים ולכן אתמול נכנס קיצוץ רוחבי של 13% בכל משרדי הממשלה לתוקף
ניצן כהן | 
תקציב 2024 (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, אלכס קולומויסקי/ POOL)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עוצר את כל ההתקשרויות החדשות של משרדי הממשלה בשל מחדל התקציב. נזכיר כי הממשלה התעכבה בהגשת תקציב המדינה לאישור הכנסת והסתכנה בכך שלא יתקיים הליך תקין לאישור התקציב ולכן אתמול נכנס לתוקף קיצוץ רוחבי של 13% בתקציב המדינה.
הממשלה כזכור התעכבה בהגשת התקציב לאישור הכנסת מאחר, ולפחות לפי פרסומים שונים, היא ניסתה להכניס את חלוקת הכספים הקואליציוניים לתוך התקציב בדרך שיהיה קשה להבחין בהם ולנהל שיח ציבורי נוקב על סדרי העדיפויות של הממשלה בזמן מלחמה. התהליך הזה גרם לעיכוב משמעותי בהגשת התקציב לדיונים ולהצבעה בכנסת וזה גרם למעבר לפעילות לפי "תקציב המשכי".
 
בשלב הזה לא ברור מה יעלה בגורלו של תקציב הצבא/ הביטחון בתהליך מוזר שכזה ובעיתוי קשה שכזה.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פנה הבוקר במכתב לשרי הממשלה בו הוא מסביר כי העיכוב נבע ממורכבות התקציב, משל שכחנו כי רק לפני כמה שבועות הוא ונתניהו אמרו שיש מספיק כסף לכולם וכל מה שנשאר הוא לחלק אותו.
סמוטריץ' מורה לשרי הממשלה שבתקופת המעבר שבין סוף 2023 - אז הוא ונתניהו טענו שיש די כסף - ועד למועד האישור הפועל של  תקציב 2024 שמפנק בכסף גורמים שאינם תומכי צמיחה שלא לומר לחימה ושירות צבאי, עליהם לא להתקשר בהוצאות חדשות וכל התקשרות תאושר באופן פרטני. ושיהיה בהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה