השוק

הסוף לבעיית לקוחות הבנקים? ההצעה שאושרה בקריאה ראשונה בכנסת

הצעת החוק העוסקת בפיקוח על שירותים פיננסיים, עברה בקריאה ראשונה בכנסת. הצעת החוק שבה תמכו 14 חברי כנסת ללא מתנגדים או נמנעים, מעניקה אפשרות ללקוחות הבנקים לקבל ייעוץ פנסיוני באמצעים דיגיטליים

מערכת ice | 
מליאת הכנסת (ארכיון) (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים). באותה הצעה, 14 חברי כנסת תמכו, ללא מתנגדים או נמנעים, ובעקבות כך זו תועבר לדיון בוועדת הכספים
בדברי ההסבר להצעה, נכתב מדוע מדובר בנושא חשוב: "בשנים האחרונות חלה התפתחות טכנולוגית משמעותית, המאפשרת ללקוחות לקבל שירותים בנקאיים מרחוק, בלא צורך בנוכחות פיזית של מבקש השירות או נותן השירות. ההתפתחויות הטכנולוגיות תורמות להתייעלות ומשפרות באופן ניכר את השירות הניתן ללקוחות".
עוד נכתב: "האיסור הקבוע בסעיף 11(ה) לחוק פוגע ביכולתם של לקוחות היועצים הבנקאיים לקבל ייעוץ פנסיוני באופן דיגיטלי, מתקדם ונוח. כיום, חרף הציפיות כי הייעוץ הפנסיוני יהפוך להיות לשירות נפוץ ובעל ערך לציבור, ניכרת ירידה מתמשכת בהיקף מתן הייעוץ הפנסיוני ובמספר בעלי רישיון יועץ פנסיוני".
הצעת החוק מהווה תיקון לסעיף 11(ה) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים התשס"ה-2005. ההצעה מאפשרת לתאגיד בנקאי או למי שעוסק בשמו בייעוץ פנסיוני, להעניק ייעוץ כאמור גם באמצעות אמצעי דיגיטלי, ובכלל זה באמצעות אתר האינטרנט או היישומון הסלולרי של התאגיד הבנקאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה