השוק

הכנסות כאל זינקו ל-2.9 מיליארד שקל, צמיחה של 9% במחזור העסקאות

חברת האשראי מסכמת את שנת 2023 עם רווחי שיא של 450 מיליון שקל וצמיחה של כ-10% בתיקי האשראי. בנטרול רכיבים חד פעמיים החברה רושמת רווח נקי של 277 מיליון שקל. התשואה להון עמדה על 19.5%. המנכ"ל לוי הלוי: "ביצועים חזקים בכל ענפי הפעילות, סביבת המאקרו המאתגרת השפיעה על תוצאות הרבעון הרביעי"

מערכת ice | 
לוי הלוי (צילום רמי זרנגר)
כאל מסכמת את שנת 2023 עם תוצאות שיא, זאת על אף השפעות מלחמת חרבות ברזל על תוצאות החציון השני. המלחמה, אשר פרצה ב-7 באוקטובר, השפיעה על מחזורי העסקאות בישראל ובחו"ל, על הביקושים לאשראי ועל ההוצאות להפסדי האשראי. החל מחודש ינואר 2024 רואה החברה התאוששות בביקושים ובפעילות הכרטיסים בארץ ובחו"ל.
 
בשנת 2023 עמד הרווח הנקי של כאל על 450 מיליון שקל לעומת רווח של 309 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-45%, שהושפע בין היתר ממכירת בניין כאל בגבעתיים. בנטרול השפעות חד פעמיות עמד הרווח הנקי על 277 מיליון שקל לעומת רווח של 286 מיליון שקל אשתקד, קיטון של כ-3% שנובע מהשפעת מלחמת חרבות ברזל. ברבעון הרביעי של שנת 2023 עמד הרווח הנקי על 26 מיליון שקל לעומת 39 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-36% הנובע מהשפעות המלחמה.
 
<
בצל הלחימה, כאל העניקה הטבות והקלות ללקוחותיה העסקיים והפרטיים וכן דאגה לנוכחות פיזית של נציגיה במוקדי הפינוי של תושבי הצפון והדרום כדי להעניק שירות פנים אל פנים. החברה מיישמת את מתווה ההקלות שפורסם על ידי בנק ישראל ואף פנתה באופן יזום ללקוחותיה העסקיים עם פתרונות לקשיים הנובעים מהתקופה.
 
לוי הלוי, מנכ"ל כאל מסר בעקבות פרסום התוצאות: "אנו מסכמים שנה מאתגרת ברמה הלאומית וכיוצא בזה ברמה העסקית. עם פרוץ המלחמה, כאל נרתמה למאמץ הלאומי, ומאז מסייעת ללקוחותיה הפרטיים והעסקיים ומעניקה לתושבים המפונים ולחיילי המילואים הטבות והקלות. פעולות אלו, במקביל להקפאת פעילות הגבייה בשבועות הראשונים למלחמה וסביבת המאקרו המאתגרת, השפיעו על שורת הרווח ועל תוצאות הרבעון הרביעי". 

 
 
בשנת 2023 עמד מחזור העסקאות על כ-163 מיליארד שקל לעומת כ-150 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-9%. ברבעון הרביעי של שנת 2023 עמד מחזור העסקאות בכרטיסי כאל על כ-38 מיליארד שקל לעומת כ-39 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-2% הנובע מהשפעות מהמלחמה. 
 
מתחילת שנת 2023 תיק האשראי הצרכני גדל בכ-10%, וברבעון הרביעי של שנת 2023 יתרות האשראי הצרכני קטנו בכ-0.4% ביחס לרבעון קודם (רבעון 3). זאת, על רקע השפעות מלחמת חרבות ברזל. נכון ליום 31.12.2023, תיק האשראי הכולל עמד על כ-9 מיליארד שקל לעומת כ-8 מיליארד שקל בסיום 2022, גידול של כ-10%. בסוף שנת 2023 עמד מספר הכרטיסים של כאל על כ-4.4 מיליון בהשוואה לכ-4.2 מיליון כרטיסים בסוף שנת 2022, גידול של כ-5%.
 
"למרות האתגרים, בראייה שנתית, כאל ממשיכה להציג ביצועים חזקים בכל ענפי הפעילות וכניסה לתחומי פעילות חדשים המעידים על איתנות וחוסן.  בשבועות הראשונים למלחמה נרשמה ירידה חדה במחזורי הפעילות במשק, אולם אנו רואים התאוששות במרבית הענפים, לרבות במחזורי חו"ל ובביקושים לאשראי, מגמה שעודנה נמשכת", מוסיף הלוי.

 
 
בשנת 2023 הסתכמו הכנסות החברה בסך של כ-2.9 מיליארד שקל לעומת כ-2.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-18.5%. בניטרול השפעות חד פעמיות ממכירת בניין כאל בשנת 2023 וממכירת מניות ויזה אינק בשנת 2022, בשנת 2023 הסתכמו הכנסות החברה בסך של 2.6 מיליארד שקל לעומת 2.4 מיליארד שקל בשנת 2022, עליה בשיעור של כ-8%.

ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכמו הכנסות החברה בסך של 614 מיליון שקל לעומת 599 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-2.5%. בשנת 2023 התשואה להון עמדה על 19.5% לעומת תשואה בשיעור של 14.3% בשנת 2022. בניטרול השפעות חד פעמיות, התשואה להון בשנת 2023 עמדה על 12% לעומת תשואה בשיעור של 13.2% בשנת 2022. "כאל ממשיכה לעמוד לצד לקוחותיה בתקופה מאתגרת זו, מחבקת את משפחות הנופלים והחטופים ומייחלת לשובם הביתה במהרה", הלוי מסכם.
 
במהלך השנה השיקה כאל את כרטיס האשראי "Cash Cal pro", כרטיס קאשבק לעסקאות בארץ ובחו"ל אשר מעניק למחזירים בו החזר כספי של עד 1.5% על כל קנייה בארץ ובחו"ל, עמלה מופחתת על עסקאות מט"ח וכניסה מוזלת ללמעלה מ-120 טרקליני טיסה ברחבי העולם. 

 
 
החברה השיקה את כרטיס הילדים My Cal, כרטיס נטען חכם אשר מונפק לילדים בכל גיל ומאפשר להורים טעינה מיידית בערוצים הדיגיטליים. הכרטיס הנו כרטיס קאשבק המעניק 10% החזר ברשתות המובילות לילדים. בחודש מאי השיקה החברה פעילות למימון אשראי לרכישת רכבים, אשר תאפשר לחברה להגדיל את היקפי יתרות האשראי הצרכני שלה תוך ניהול הסיכון והתבססות על מוצר מגובה בטוחה. 
 
כמו כן, החברה ממשיכה בפיתוח פלטפורמת התשלומים המתקדמת שלה. בתקופת המלחמה הנפיקה החברה אלפי כרטיסים נטענים על גבי הפלטפורמה עבור עמותות ומשרדי ממשלה, שהעבירו תמיכה למשפחות אשר פונו מביתן וכן למשפחות החטופים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה