השוק

המוסדיים מפרקים את מניית מזרחי; גורמים בענף: "פניקה רגעית"

מניית בנק מזרחי יורדת בשיעור חד של יותר מ-4% אחרי פרסום הדוח, המניה מרכזת מחזור גבוה; גורמים בשוק ההון: "פניקה רגעית, אנשים לא מבינים את הדוח - יש כאן כרית הון משמעותי כשהכלכלה תתייצב"
ניצן כהן |  1
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, מערכת אייס)
בנק מזרחי פרסם היום אתה הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של השנה ולשנת 2023 כולה. מיד לאחר פרסום הדוח החלה מניית מזרחי לצלול ב-4% כשבנקודת השפל היא ירדה כבר ב-6%. המניה מרכזת מחזור גבוה מאוד של 142 מיליון שקל וזאת עוד מבלי שהזרים נכנסו למשחק.
מה שקרה ולכאורה הפתיע את המשקיעים היה ההפרשה לחובות מסופקים שגדל ברבעון הרביעי במיליארד שקל אבל מדובר בהפרשה קבוצתית ולא פרטנית. הבנק הודיע כי אין הרעה באיכות תיק האשראי ואין גם אינדיקציות כאלה אבל בשל העובדה שתמונת המקרו כרגע לא טובה, הבנק החליט להמשיך בתהליך שהחל בו ברבעון השלישי של השנה ולהפריש לחובות מסופקים סכומים גדולים למען הזהירות.
 
עכשיו נסביר שבנק מזרחי מתומחר במחירים הגבוהים במערכת והאנליסטים שמקיימים כרגע שיחות עם המוסדיים אומרים שהפרשה כזו אינה מצדיקה תימחור גבוה של 1.3 על ההון ומכאן ההתאמה.
באופן עקרוני אחד האנליסטים אף המליץ בשעה האחרונה למשקיעים לנצל ארביטראז'ים. כלומר לנצל את המחיר הגבוה של מזרחי ולשמור על חשיפה למערכת דרך הפועלים וקצת דיסקונט, שהוא אומר שיש לבצע התאמה של התמחור במזרחי שהתחיל את היום עם יחס של 1.35 על ההון כששאר הבנקים מתומחרים ב-0.5% פחות ממזרחי.
צריך לזכור שלמרות הפניקה הרגעית הרי שההפרשה לחובות מסופקים של הבנק היא קבוצתית כלומר כזו שלוקחת בחשבון את תקציב המדינה שאינו תומך צמיחה, חוסר הוודאות בשל המלחמה והיעדר קבלת החלטות על ידי הממשלה. הסכסוך בין נתניהו לבית הלבן וכן הלאה. כל אלה מדכאים צמיחה ופוגעים בעוצמה הכלכלית של ישראל ובנק חייב לקחת את הדברים האלה בחשבון. כאן מזרחי טפחות עשה את הצעד המתבקש והכין את עצמו לימים רעים שאולי יבואו ואולי גם לא.
כך או אחרת, המשקיעים הגדולים באמת, וזאת לפני כניסה של הזרים למשחק דווקא מתחילים לאסוף סחורה במחירים האלה תוך שהם לוקחים בחשבון את כרית ההון שנוצרת ממש עכשיו במאזן של מזרחי והיא תוכר כהכנסה בעוד שנה או שנתיים, בהנחת עבודה ששנת 2024 תהיה שנת בחירות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה הזמן לקנות
    צפוני 03/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שחכם שיקנה עכשיו, ההפרשות ההללו יתווספו לרווח ברגע שלא יתממש, הבנק הגדיל את נתח השוק שלו במשכנתאות, הוא מגדיל את חלקו, כדאי לשים לב.
    סגור