השוק

האינפלציה בארה"ב גבוהה מהתחזיות המוקדמות; הקצב השנתי 3.2%

נתוני האינפלציה שמתפרסמים כעת בארה"ב מלמדים כי הנחות העבודה של הפדרל ריזרב היו נכונות והאינפלציה עדיין לא נמצאת בשליטה; המדד עלה בפברואר ב-0.4% ואילו הקצב השנתי ממשיך להיות גבוה ברמה של 3.2%
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
נתוני האינפלציה בארה"ב שמתפרסמים היום מלמדים כי הניתוח של הפדרל ריזרב לכלכלה האמריקאית היה נכון ומכאן שההחלטה שלא להוריד ריבית, בוועידה האחרונה של ה-FOMC הייתה נכונה.
אם כן, מהנתונים עולה כי בחודש פברואר עלה מדד המחירים לצרכן בארה"ב ב-0.4% לעומת התחזיות המוקדמות שצפו עליה של 0.3%. אינפלציית הליבה עלתה גם היא ב-0.4%, ללא שינוי לעומת התחזיות המוקדמות. במונחים שנתיים אנחנו מדברים על קצב אינפלציה שנתי של 3.2% לעומת התחזיות שצפו קצב שנתי של 3.1%. קצב אינפלציית הליבה השנתית עלה ל-3.8% לעומת התחזית שצפתה לאינפלציית ליבה של 3.7%.
 
באופן עקרוני נתוני האינפלציה של חודש ינואר שיקפו אופטימיות, או סוג של אופטימיות באשר לכניסה ליעד יציבות המחירים, קרי לרמה של מתחת ל-3% אולם ג'רום פאוול ובכירי הפדרל ריזרב שהתראיינו באותם ימים הזהירו כי האינפלציה עדיין גבוהה מידי או נכון יותר, אין די סימנים לכך שהאינפלציה נכנסת לשליטה.
ההערכה הזו והניתוח הזה של הפדרל ריזרב הוביל לשורה של התבטאויות כמיטב המסורת האמריקית שהיא - לא להפתיע את השווקים. המסרים שעברו היו מהסוג של עוד לא הבשילו התנאים להורדת ריבית, בטח לא אגרסיבית וזה גרם לירידות בשווקים ולהתבססות של תשואות האג"ח ל-10 שנים ברמה הגבוהה מ-4.1%.
כך או אחרת נראה שההחלטה של הפדרל ריזרב שלא למהר להוריד את הריבית הייתה מדוייק ונכונה שמשדרת שליטה באירוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה