השוק

התעשייה האווירית שוברת שיאים: הרווח הנקי הגדול אי פעם ב-2023

גידול של 49% ברווח הנקי לסך של כ-318 מיליון דולר – הגבוה מאז ומעולם בדוח הרבעון וסיכום השנה החולפת, הרווח הגולמי בשנת 2023 עלה ב-143 מיליון דולר ל כ-967 מיליון דולר לעומת כ-824 מיליון דולר בשנה שעברה, גידול של 19% ברווח התפעולי השנתי לכ-376 מיליון דולר בהשוואה לכ-316 מיליון דולר בשנה שעברה
מערכת ice | 
עמיר פרץ התעשייה האווירית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, ויקיפדיה, pexels)
הדוחות הכספיים השנתיים החדשים של התעשייה האווירית חושפים כי שנת 2023 הייתה המוצלחת מאז הקמת החברה, עם זינוק בצבר ההזמנות של החברה לכ-18מיליארד דולר, כאשר היקף המכירות גדל לכ-5,327 מיליון דולר – הגבוה ביותר בתולדות החברה.
עוד נרשם גידול של 49% ברווח הנקי לסך של כ-318 מיליון דולר – הגבוה מאז ומעולם. על פי הדוח, נרשם גידול של 7% בהיקף המכירות לכ-5.327 מיליארד דולר לעומת כ-4.973 מיליארד דולר בשנה שעברה, גידול של 49% ברווח הנקי לסך של כ-318 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-213 מיליון דולר בשנה שעברה, גידול של 19% ב-EBITDA השנתי לכ-664 מיליון דולר בהשוואה לכ-560 מיליון דולר בשנה שעברה.
 
כמו כן, הרווח הגולמי בשנת 2023 עלה ב-143 מיליון דולר ל כ-967 מיליון דולר לעומת כ-824 מיליון דולר בשנה שעברה, גידול של 19% ברווח התפעולי השנתי לכ-376 מיליון דולר בהשוואה לכ-316 מיליון דולר בשנה שעברה, זינוק בצבר ההזמנות של החברה לכ-18 מיליארד דולר המייצגים 3.3 שנות פעילות בהשוואה ל-15.6 מיליארד דולר בסוף שנת 2022. יתרות המזומנים והאמצעים הנזילים של החברה מסתכמות בכ-889 מיליון דולר.
יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "בימים אלה, אני גאה יותר מתמיד, לעמוד בראש החברה הביטחונית הממשלתית הישראלית הגדולה ביותר, שבשנת 2023 עמדה באתגרים בלתי צפויים. השינויים הבינלאומיים שהשפיעו על יכולת קיום מהלך עסקים שגרתי באזורים בהם היציבות התערערה ובנוסף המלחמה בישראל, חייבו אותנו להתאים את המדיניות החברה ולתעדף את צרכי צה"ל מערכת הביטחון. החברה עבדה מסביב לשעון בכדי לעמוד בדרישות המבצעיות של צה"ל, לאספקת כלל החימושים הנדרשים. מערכות חדשות שהיו בשלב סיום הפיתוח, נכנסו לפעילות מבצעית, לרבות מערכות אוטונומיות. למרות המורכבות, שמרנו על מגמת העלייה של התוצאות העסקיות, ושנת 2023 מסתיימת כשנה הטובה ביותר מאז הקמת התעשייה האווירית בכל המדדים. כחברה ביטחונית שהבעלים שלה הם אזרחי ישראל, השנה קיבלנו החלטה להגדיל את ההשקעה בפריפריה ולכן אנו מקדמים פרויקטים של מרכזי חדשנות בדימונה ובאילת, ובוחנים מרכז נוסף בצפון. כדי לתרום לחיזוק הנגב ויישובי העוטף החלטנו על הגדלת ההשקעה במפעל היבשה בבאר שבע וכן על הקמת מפעל באופקים, כחלק מחיזוק מקורות הפרנסה ויצירת מקומות עבודה שיעודדו את תושבי הפריפריה, לרבות בעוטף, לשוב למקום מגוריהם.
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "הדו"ח הכספי לשנת 2023 של התעשייה האווירית משקף היטב שנה של עשייה משמעותית ורחבת היקף בשנה בה הרבעון האחרון כולו היה במלחמה. התגייסות עובדינו לפעילות מאומצת ורחבת היקף עבור מערכת הביטחון הישראלית, ולא פחות מכך, פעילות למען לקוחותינו בחו"ל, הביאו לתוצאות פורצות דרך בשנה מאתגרת זאת. העלייה הניכרת במחקר והפיתוח ראויה לציון והתוצרים באים לידי ביטוי יום יום גם במלחמת חרבות ברזל. אנו גאים בכך שגם השנה שותפינו ולקוחותינו בחו"ל מביעים אמון במערכות המתקדמות של התעשייה האווירית אשר מהוות ביטוי לרוח החדשנות, למחויבות המקצועית ולמסירות המאפיינת את עובדות ועובדי החברה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה