השוק

אילן סיגל: ההסכם עם קשת עשה עבודה טובה - אנחנו מרוצים ממנו

אילן סיגל, מנכ"ל yes ופלאפון איתגר השנה הרבה מוסכמות בעולם התוכן וחתם על הסכמים חדשים עם ארבע יצרניות התוכן הגדולות בישראל. סיגל לא מוכן לדבר על מספרים אבל אומר בריאיון ל-ice שההסכמים החדשים עשו עבודה טובה והם בהנהלת yes מרוצים מהם
ניצן כהן | 
אילן סיגל (צילום רמי זרנגר)
הריאיון עם אילן סיגל, מנכ"ל yes ופלאפון הוא תולדה של אתגר גדול מאוד שהוא עמד בו השנה כשהרבה מוסכמות בעולם התוכן ובאופן מפתיע ובניגוד לכל ההערכות בשוק, עמדו למבחן. סיגל הצליח להגיע להסכמי עם ארבעת יצרניות התוכן הגדולות בישראל וזה סידר מחדש את עולם התוכן הישראלי וזה כבר סיפור מעניין.
עכשיו נסביר לרגע את הדברים. במהלך השנה האחרונה הגיעו לסיומם ההסכמים של yes עם ארבעת יצרניות התוכן הגדולות בישראל והיה צריך לחתום איתן על הסכמים חדשים. באופן אינטואיטיבי למדיי הרי שאם אנחנו מסתכלים על מבנה התעשיה בישראל אנחנו אמורים לראות ענקיות תוכן שקשה מאוד, עד בלתי אפשרי שלא להיענות לדרישות הכספיות שלהן.
 
ארבעת יצרניות התוכן הגדולות הן: קשת ורשת ואז צ'רלטון ו-RGE שמחזיקות בזכויות לשידורי ספורט בישראל. תורידו את הערוצים האלה מהפלטפורמה שלכם ותצטרכו להסביר היטב ללקוחות שלכם למה אתם גובים מהם כסף, זו לפחות הייתה המוסכמה עד השנה האחרונה.
עולם הפצת התוכן או כמו שהן מוכרות בתעשיה - 'הפלטפורמות' עובר בשנים האחרונות שינויים דרמטיים. לעולם באה סלקום עם השירות שלה סלקום TV, פרטנר עם פרטנר TV. יש את השחקניות הבינלאומיות כמו נטפליקס, דיסני, ואפל TV ויש את הפלטפורמות הגדולות של הוט ו-yes.
בגלל המהפכה הזו ברור לכולם שבלתי אפשרי לגבות סכומים משמעותיים מהלקוחות ולכן צריך ללחוץ את ההוצאות מטה ולמעשה להתאים אותם לעולם החדש. yes נמצאת בנקודה מעניינת על ציר הזמן. yes מחסלת את שידורי הלוויין שלה ומעבירה את הלקוחות לשידורים על גבי האינטרנט בסיבים וזה אתגר לא פשוט. כשאתה יוצר קשר עם לקוח ומנסה להעביר אותו מהתשתית המוכרת לו לתשתית החדשה, אתה למעשה פותח את כל החוזה עם הלקוח מחדש ומסתכן באובדן הכנסה, בטח כשהתחרות בענף הולכת וגדלה ויש שחקנים נוספים ואיכותיים לא פחות.
אילן סיגל איתגר את המוסכמות האלה, המשיך את העברת הלקוחות לתשתיות האינטרנט ובמקביל יצא להסכמים חדשים עם ספקיות התוכן הגדולות וזה יצר איזונים חדשים.
התוכנית האסטרטגית שלך הייתה ללחוץ למטה את ההוצאות וזה אומר עימות עם קשת, רשת, צ'רלטון ו-RGE. איך אתה מסכם את הקמפיין הזה?
"זה נכון, עשינו עבודה על ההוצאות שלנו בתוכן וזה אומר בסיגמנט של השידורים של קשת ורשת ובשידורי הספורט. אנחנו מרוצים מההסכמים החדשים ואם אתה שואל על קשת, אז אנחנו מרוצים גם מההסכם איתם אבל אתה צריך להסתכל על הסיגמנט באופן כולל יותר רשת, RGE וצ'רלטון הם גם הסכמים משמעותיים".
איך עובד המנגון החדש איתן?
"אני לא מתכוון להיכנס למספרים אבל עשינו עבודה טובה מאוד על ההוצאות ואנחנו מאוד מרוצים מההסכמים החדשים".
איך מתקדם הפרויקט של להעביר את הלקוחות לתשתיות ה-IP?
"אנחנו מתקדמים טוב מאוד עם המעבר הזה וב-2026 נרד לגמרי מהלווין".
הרבעון הרביעי היה רבעון של מלחמה, כמה הושפעתם ממנה?
"אנחנו עוזרים במלחמה וחשוב לומר את זה. כל ישובי העוטף והצפון - הפסקנו לחייב אותם וזה משמעותי כי אלה אזורים עם הרבה בתי מלון, צימרים וחדרי אירוח. יש כמובן גם את הקיבוצים שזה הרבה מינויים אז בסופו של יום יש מקומות בהם הקפאנו את המינוי, יש מקומות בהם הקפאנו רק את התשלום ויש מקרים בהם הפסקנו לאנשים את המינוי ואמרנו להם, כשתחזרו תתחברו שוב".
אתה יכול לכמת את ההשפעה של זה במונחים של כסף?
"מדובר במיליונים בודדים והירידה בהכנסות ברבעון הרביעי נובעת בעיקר מזה".
בוא נדבר רגע על פלאפון
"עברנו בפלאפון שנה טובה וההשפעות של המלחמה על הרבעון הרביעי קיבלו ביטוי בעולמות הנדידה ועולמות הפריפייד (pre-paid) אבל הייתה גם עלייה בכל הנוגע למעבר לדור החמישי ואנחנו מצליחים להראות עלייה בהכנסה ממנוי סלולר".
איך הלקוחות מקבלים את המעבר לדור החמישי?
"קצב האימוץ הוא גבוה ואנחנו מדברים על מעבר של 250 אלף לקוחות לדור החמישי. אני בסך הכל מרוצה מהמעבר הזה".
פרצת את הסכר עם שירותי ה-e-sim לקוחות עשו שימוש בשירות הזה?
"לגבי ה-e-sim היינו הראשונים להשיק את השירות הזה ועשינו עבודת הכנה לא פשוטה לקראת הרגע הזה. היינו צריכים להיות ערוכים לעומסים ולאפס תקלות. התכוננו לזה כמו במפעל, היינו חייבים להיות מדוייקים כי הלקוח היה רגיל עד עכשיו לעבור דרך נקודות מכירה או שיחה עם נציג ועכשיו הכל בדיגיטל וזה מחייב אותנו להיות מדוייקים ובלי תקלות.
"אבל לשאלה שלך, כמובן שהראשונים שהצטרפו אלה מאמצי הטכנולוגיה ואני יכול להגיד לך שהצטרפו אלינו כמה אלפים של לקוחות חדשים דרך השירות הזה. השירות הזה יעשה רק טוב לכולם. אני בנקודה הזו מאוד מרוצה מהמעבר של הלקוחות מעולמות השירות הפיזי לעולמות השירות בדיגיטל".
אתם אמורים לסיים השנה את החלפת ליבת המערכת לליבה מהדור החמישי. תעמדו בלוחות הזמנים?
"דור חמישי מלא נשיק עוד השנה וזה יהיה עם ליבת רשת מלא מלא. אנחנו עומדים בלוחות הזמנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה