השוק

בהתאם לתחזיות המוקדמות: הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 5.5%

ג'רום פאוול יו"ר הפדרל ריזרב הותיר את הריבית בארה"ב, כצפוי ללא שינוי ברמה של 5.5%; האינפלציה בארה"ב ממשיכה להיות גבוהה ופאוול רוצה יותר יציבות לפני שהוא נכנס לתהליך הורדה של הריבית
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול יו"ר הפדרל ריזרב (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve)
בהתאם לתחזיות המוקדמות, הפדרל ריזרב מותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.5%. בכך למעשה שומר הפד על עקביות ועל עמדה שמרנית שהיא למעשה המתנה להתייצבות של הכלכלה וכניסה של האינפלציה לשליטה.
נזכיר כי מה שעמד במרכז ההחלטה של הפדרל ריזרב היה האינפלציה שנותרה גבוהה והסימנים הרגישים יותר שמדברים על כלכלה 'חמה מידי' שמעלה את החשש מפני הורדה מוקדמת מידי של הריבית.
 
נזכיר כי האינפלציה בארה"ב הפתיעה כלפי מעלה, בעיקר מחירי השירותים. מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר עלה ב-0.4% בדומה לצפי, וקצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלה מ-3.1% ל-3.2%. מדד הליבה עלה ב-0.4%, מעל לצפי ל-0.3% ושיעור עליית המדד בשניים עשר החודשים האחרונים התמתן ל-3.8% לעומת צפי שירד ל-3.7%.
מחירי השירותים (ללא אנרגיה) עלו בחודש האחרון ב-0.5%, התמתנות לעומת החודש הקודם, אך עדיין קצב גבוה יחסית. ב-12 החודשים האחרונים הם עלו ב-5.2%. העלייה המהירה במחירי השירותים נרשמה בין היתר על רקע עלייה של 0.4% במחירי השכירות שהשלימו עלייה של 5.7% ב-12 החודשים האחרונים, ועליה חודשית של 1.4% במחירי שירותי התחבורה. מחירי המוצרים עלו ב-0.1% ומדד האנרגיה עלה ב-2.3% לאחר ירידה בארבעת החודשים הקודמים.
גם שאר האינדיקטורים הכלכליים בארה"ב מצביעים על כלכלה 'חמה' כשהמכירות הקמעונאיות עלו בפברואר ב-0.6%, קצת פחות מהצפוי, וללא כלי רכב ודלק הן עלו בשיעור של 0.3%. נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש ינואר עודכנו כלפי מטה והצביעו על ירידה חודשית של 1.1%. מספר דורשי דמי אבטלה ראשוניים ירדו מעט ועמד על רמה נמוכה יחסית של 209 אלף. מספר הדרישות המתמשכות לדמי אבטלה עלו מעט החודש והן הגיעו לרמה של 1.8 מיליון.
האומדן הראשון למדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מרץ רשם ירידה ה קלה החודש. במדד למצב השוטף נרשמה יציבות נרשמה ומדד הציפיות רשם ירידה. הציפיות לאינפלציה לשנה שעולות מהסקר נותרו ברמה של 3.0%, ולתקופה שבין חמש עד עשר שנים הן נותרו ברמה של 2.9%. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה