השוק

התעשייה האווירית בישראל נוסקת: אלה החברות שתקים בכל רחבי העולם

בעקבות הנסיקה האדירה של התעשייה הביטחונית בישראל והצורך ההולך וגובר בעולם, התעשייה האווירית מקימה לראשונה חברות בת בהודו, גרמניה ובריטניה
מערכת ice |  2
עמיר פרץ התעשייה האווירית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, ויקיפדיה, pexels)
בעקבות הנסיקה האדירה של התעשייה הביטחונית בישראל, הממשלה אישרה בימים אלה את החלטת דירקטוריון התעשייה האווירית בראשות היו"ר עמיר פרץ להקמת חברות בת של התעשייה האווירית בהודו, גרמניה, ואנגליה - שלוש מדינות בעלות פוטנציאל גדול לרכישת מוצרים ביטחוניים.
על פי הפרסום אתמול (רביעי) ב-YNET, במסגרת השותפות החדשה בהודו של החברה החדשה שתוקם, התעשייה האווירית תחזיק ב-60% מהחברה, ואילו החברה הציבורית ההודית BEL, שתחזיק ב-40% נוספים, ותתמוך בדרישת הממשלה ההודית להרחבת הייצור המקומי של תע"א.
 
נוסף על כך, יוקמו חברות בנות בבריטניה ובגרמניה (IAI EUROPE) שיהיו בבעלות מלאה של התעשייה האווירית. החברות הללו יהוו משרד מכירות ושיווק קדמי לפעילויות העסקיות עבור מוצרים ושירותים של התעשייה האווירית וחברת הבת שלה - אלתא.
הצורך לכך נובע בעיקרו מהמלחמה באוקראינה והביקוש המטורף שחל בשנים האחרונות למוצרים של התעשייה האווירית. בדוחות שהגישה בשבוע שעבר התעשייה האווירית בישראל, היא חשפה כי שנת 2023 הייתה שנת שיא עבורה עם מכירות שהסתכמו בסך של 5.3 מיליארד דולר, כאשר צבר ההזמנות שבר את שיא של כל הזמנים כאר התקבלו בשנה שעבר הזמנות בשווי כולל של 18 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין מה פרץ עושה בזמן הדיונים בתעשייה האוירית
    יוסי 03/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בטח חושב על הארוחת חמין שיכין לשבת יחד עם אחלמה,כמה ביצים כדאי ואם הפעם יהיה הרבה חריף .
    סגור
  • האם הוא כבר יודע
    גבי 03/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שצריך להוריד את המכסים לפני שמסתכלים במשקפת?
    סגור