השוק

הדולר נופל ב-1.3% - אופטימיות מהמעורבות האמריקאית במלחמה

האופטימיות ששוררת הבוקר בשוק ההון נובעת מכך שהממשל האמריקאי מפעיל לחץ כבד על ממשלת נתניהו כדי להגיע לעסקה לשחרור החטופים ולהביא להפוגה במלחמה, הפוגה שתאפשר להתמודד עם המחדל הממשלתי הגדול
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום vecteezy)
במסחר במט"ח נחלש היום הדולר בשיעור חד של 1.3% ונסחר ברמה של 3.63 שקל. האירו יורד ב-0.64% לרמה של 3.96 שקל והלירה שטרלינג יורדת ב-0.6% לרמה של 4.64 שקל.
שני דברים פועלים כרגע בשוק המט"ח אבל הנתון המרכזי הוא המעורבות ההולכת וגוברת של האמריקאים במלחמה ובמו"מ הנוגע לעסקה שתביא לשחרור החטופים וככל הנראה אף תצמצם את הסיכון מפני מלחמה אזורית כוללת.
 
בשוק ההון מודאגים מאוד מפעילות ממשלת נתניהו שאחראית למחדל הגדול ביותר ב-50 השנים האחרונות ומכאן חושש שנתניהו על קואליציית המיעוט של (64 חברי כנסת) ינסו לעשות מעשה חסר אחריות כדי לשפר את מצבם בסקרים. מאחר ומדובר במלחמה ולא בעוד תעלול תקשורתי סחררי, הרי שהמעורבות האמריקאית האגרסיבית מביאה לכך שיש מבוגר אחראי שמנהל את הדברים ומתנהל בענייניות.
התהליך הזה גורם לכך שמלחמה רב-זירתית מתרחקת ואולי אף ישוחררו החטופים וכך תוכל להתפנות הציבוריות הישראלית להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת האירועים ב-16 השנים האחרונות ששיאם באסון הנורא של ה-7 באוקטובר ולאחריה המלחמה. כל אלה יאפשרו לישראל לעשות צעד אחד קטן לנורמליות, לבדיקה פנימית ואולי אף לשיקום בר-קיימא של ישראל.
הנתונים האלה מעודדים את המשקיעים שמאמינים ביכולת האזרחית הישראלית לשקם את ישראל. היכולת האזרחית תיזדקק לכסף לשיקום והמשקיעים רוצים להיות כאן ככל שממשלת נתניהו תתרחק מהקופה הציבורית או לפחות לא תפריע להתארגנויות האזרחיות לגייס כסף לשקם את יישובי העוטף ויישובי הצפון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה