השוק

נשיא הבנק המרכזי של שוויץ: המלחמה במזה"ת היא אתגר לכלכלה העולמית

נשיא הבנק המרכזי של שוויץ, ת'ומס ג'ורדן אמר היום כי ההלם שהמלחמה הכניסה את ההובלה הימית ואת שוק האנרגיה, היא האיום המרכזי על היציבות הכלכלית
ניצן כהן |  1
בורסה (צילום shutterstock)
נשיא הבנק המרכזי של שוויץ, ת'ומס ג'ורדן צוטט היום בבלומברג אומר שהמלחמה במזרח התיכון גרמה לזעזוע בשרשרת האספקה העולמית והיא מהווה היום בעיה מרכזית עבור הבנקים המרכזיים בעולם.
ג'ורדן מנה את השיבושים בעולמות האנרגיה והשינוע הימי כשחלק ניכר מהתעבורה הימית עובר דרך תעלת סואץ והחלק הזה ספג זעזוע עם פרוץ המלחמה. נזכיר כי חלק ניכר מתעבורת הסחורות מהמזרח לאירופה עובר דרך תעלת סואץ כששם התעבורה נפגעה בשל האיום החות'י.
 
נשיא הבנק המרכזי של שוויץ מסמן למעשה את העובדה שהמלחמה נמשכת זמן רב מידי וככזו היא גורמת לשיבושים בסחר העולמי ובשינוע הסחורות וכשזה האיום הרי שזה יוצר אתגרים לבנקים המרכזיים שרוצים להוריד ריביות אבל חוששים מפני עליית מחירי הנפט והסחורות, מה שיביא שוב את האינפלציה לעלות.
באופן עקרוני עד המחצית הראשונה של חודש דצמבר 2023 מחירי הנפט היו במגמת ירידה אולם מאז החלו המחירים לעלות וכעת נסחר הנפט ברמה של 81 דולר לחבית וזאת לאחר שב-7 לדצמבר 2023 הוא נסחר ברמה של כ-69 דולר לחבית.
העליה של מחירי הנפט, כרגע לפחות אינה מייצרת לחץ מחירים גדול מידי אבל לאורך זמן, התהליך הזה עלול ליצור לחץ מחירים בטח בעולמות האנרגיה ומכאן לשאר שרשרת הייצור, מה שיצמצם את היכולת של הבנקים המרכזיים להוריד ריבית ולהביא אותה מהר יחסית ל"נורמלי החדש".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלכלת אירופה
    מאיר 03/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתעסקו במלחת רוסיה אוקרינה.
    סגור