השוק

אל על בעסקת ענק: אלו המטוסים המפוארים שתטוסו בהם בקרוב

אל על ממשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית: חתמה על הצעה עם בואינג לרכש שלושה מטוסי דרימליינר 787-9 עם אופציה ל-6 מטוסי 787-9 נוספים; כמו כן כעת הודיעה החברה על כוונתה לגייס הון באמצעות הנפקה, מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה: ״המלחמה הוכיחה מעל לכל ספק, אל על חזקה וחסינה היא נכס אסטרטגי למדינה"
מערכת ice |  1
אל-על (צילום דוברות אל-על)
חברת התעופה אל על מדווחת היום על שני מהלכים בעלי משמעות אסטרטגית עבור החברה: חתימה על הצעה מול בואינג לרכישת שלושה מטוסי 787-9 (דרימליינר) ואופציות לעד שישה מטוסי 787 נוספים וכן הודיעה על כוונתה לצאת לגיוס הון, זאת כחלק מיישום תוכניתה האסטרטגית ארוכת הטווח שהוצגה לציבור ולמשקיעים בשנה שעברה.
ההצעה עליה חתמה החברה עם יצרנית המטוסים בואינג מתייחסת לרכישה של שלושה מטוסי בואינג 787-9 חדשים, אשר יימסרו לחברה במהלך השנים 2029 ו-2030. כמו כן, על פי ההצעה הוענקו לחברה אופציות לרכישה של עד שישה מטוסי 787-9 נוספים. שלושת המטוסים האלה יצטרפו לצי מטוסי 787 של החברה אשר כולל היום 16 מטוסים, ושצפוי להתרחב עד שנת 2026 עם שלושה מטוסי 787 נוספים לגביהם החברה דיווחה בעבר.
 
עם קבלת שלושת המטוסים בעסקה הנוכחית עתיד צי מטוסי 787 של החברה לצמוח ל-22 מטוסים ועד 28 מטוסים במקרה בו תממש החברה את האופציות במלואן. הגדלת הצי תאפשר לחברה להרחיב באופן משמעותי את פעילותה וכן את גמישותה התפעולית והמבצעית.
בהמשך לכך מודיעה החברה על כוונתה לגייס הון באמצעות הנפקה. ההנפקה כפופה להחלטה סופית של דירקטוריון החברה ולקבלת אישור הבורסה לניירות ערך בתל אביב ותתבצע בהתאם לתנאי השוק. תמורת ההנפקה מיועדת למימון פעילותה השוטפת של החברה וכן מימוש התכנית האסטרטגית של החברה, לרבות הצטיידות במטוסים. .
דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על מסרה: ״המלחמה הוכיחה מעל לכל ספק, שכאשר אל על חזקה וחסינה, היא נכס אסטרטגי עבור מדינת ישראל. המהלכים שלנו להרחבת צי המטוסים לצד כוונותינו לגייס הון  מבטאים את הדבקות שלנו במימוש התוכנית האסטרטגית. מאז פרוץ המלחמה נרתמנו באופן משמעותי למאמץ הלאומי ופעלנו במתכונת חירום, תוך שאנו מבטיחים גשר אווירי למדינה וממנה. אנו שבים וקוראים לחברות הזרות לשוב ולפעול בישראל. אין מקום להדרתה של ישראל מקווי האוויר הבינלאומיים על פני תקופה ארוכה וחסרת תקדים בהיסטוריה של המדינה".
ינקל'ה שחר, סמנכ"ל הכספים באל על: "לאחרונה הצגנו את תוצאותינו הכספיות המשקפות חוסן עסקי בשגרה ובחירום, וכן את התייצבותה של החברה לאחר משבר הקורונה. אנו ממשיכים לפעול להשגת המטרות העסקיות אשר הצבנו בפנינו, ביניהן עיבוי צי המטוסים וחיזוק מבנה ההון, שיאפשרו לנו להרחיב את פעילותינו תוך גמישות תפעולית ומבצעית".
כלל הנתונים שהוצגו  לאחרונה בדו"חות הכספיים משקפים את חוסנה העסקי של הקבוצה עם התייצבותה לאחר היציאה ממשבר הקורונה, אשר להערכת החברה נובע בין היתר מעליית הביקושים בשוק התעופה העולמי בכלל והישראלי בפרט, שאף מתעצמת נוכח ההיצע המוגבל בענף לאור מחסור בגורמי ייצור משמעותיים כגון מטוסים, אנשי צוות אוויר, זמינות בנתב"ג וכיו"ב; הסכמי העבודה עליהם חתמה אל על אשר בתוקף לשנים הקרובות מקנים לחברה יכולת חיונית להשלמת יעדיה העסקיים; שימורו של מבנה העלויות הרזה והגמיש עם היציאה ממשבר הקורונה; וכן מעבר הדרגתי למכירות בדיגיטל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מטוס פחחחח לא אמין וצפוף מידי
    הדר פ 03/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא כזה גאווה, מטוס לא בטיחותי
    סגור