השוק

דרמה במכרז דואר ישראל: על מי נאסר להשתתף?

רשות התחרות המליצה כבר בחודש דצמבר שלא לאשר לבארי להשתתף במכרז וכעת הוועדה למכירת מניות המדינה אימצה את ההמלצה: "שיקולי התחרות הם אינטרס מהותי בהפרטה זו, וקידומם משיג מטרות חשובות של ההפרטה ובהן שיפור השירות ורמת המחירים לציבור"
מערכת ice |  2
דואר ישראל (צילום shutterstock)
החלטה כואבת. הוועדה למכירת מניות המדינה קבעה סופית שדפוס בארי לא יוכל לקח חלק במכרז הענק לרכישת חברת דואר ישראל, כך על פי פרסום של כלכליסט. רשות התחרות המליצה כבר בחודש דצמבר שלא לאשר לבארי להשתתף במכרז וכעת הוועדה אימצה את ההמלצה.
הנימוק להחלטה היה שלקיבוץ בארי יש חברה המתחרה בדואר, יחד עם זאת הוועדה הבהירה שלקחה בחשבון גם את טבח ה-7.10 שפקד את הקיבוץ ויישובי עוטף עזה והתמודדות במככרז יכולה הייתה להכניס כסף לקיבוץ ההר על אף השרים דודי אמסלם ושלמה קרעי תמכו בהשתתפוץ דפוס בארי, הוועדה נימקה: "בארי החליט שלא להשתמש בפשרות שניתנו לו". החשש היה פגיעה בקידום התחרות בתחום הדואר הכמותי.
 
עוד הוסבר במכתב: "במסגרת חוות דעתו נדונו הן ההיבטים התחרותיים ומקומם בהליך ההפרטה, והן ההיתכנות וההשלכות של השתתפות בארי על התהליך לאור עמדת רשות התחרות, בראי חשיבות הליך ההפרטה, סיכויי הצלחתו והשלמתו. ההמלצה של הגורם המקצועי המוסמך והאמון על תחום זה, הנשענת על נימוקים נרחבים וכבדי משקל, היתה כי התמונה התחרותית איננה מאפשרת את השתתפותו של בארי בתהליך, וכי קיים סיכון ממשי להפרטה כולה, ולמימוש תכליותיה המשקיות, אם תתקבל החלטה המנוגדת לעמדת רשות התחרות". ההמלצה נותרה בעינה גם לאחר דיונים נוספים עם רשות התחרות שאמונה על מכרז הדואר.
לסיום הוסבר: "שיקולי התחרות הם אינטרס מהותי בהפרטה זו, וקידומם משיג מטרות חשובות של ההפרטה ובהן שיפור השירות ורמת המחירים לציבור... מצבו של הדואר והימשכות ההליכים, ואף חשיפה לכישלון של ההליך כולו, יביאו לנזק כלכלי מהותי לתקציב המדינה ולמשלם המיסים", נכתב בהחלטה. "המדינה הזרימה בשנים האחרונות מיליארדי שקלים מכספי משלם המסים לייצובו של הדואר מתוך מטרה לייצר את התנאים להפרטה, והנזק הכלכלי לצד חשש מאי יכולת להשלים את ההפרטה עלולים להביא להזדקקות להזרמות נוספות. בלב כבד לאור האסון הנורא שפקד את יישובי עוטף עזה בכלל, ואת קיבוץ בארי בפרט, ולאחר התייחסות לכל טענות בארי, מחליטה הוועדה על הפסקת השתתפות דפוס בארי בהליך המכירה וקוראת לממשלת ישראל לפעול לסיוע ליישובי העוטף, ודפוס בארי בכללם, בכלים האחרים העומדים לרשותה", נכתב בהחלטה
נוכח החלטת רשות החברות למנוע מדפוס בארי להשתתף בהליך ההפרטה, מדפוס בארי נמסר: "צר לנו על החלטת רשות החברות למנוע מדפוס בארי להשתתף בהליך ההפרטה וזאת על אף ההבנה הברורה של כל הנוגעים בדבר לגבי חשיבות פעילותו של דפוס בארי לשיקום ישובי העוטף. לרשות החברות הייתה ההזדמנות לסייע לשיקום בארי והיא בחרה שלא לעשות כן. צר לנו לא פחות על הדרך שבה בחרו ברשות החברות להתיש את אנשי דפוס בארי בכדי לגרום להם לסגת מכוונתם מבלי שהרשות תידרש לפרסם את ההחלטה שכפי הנראה התקבלה זה מכבר. הגיעה העת שרשויות המדינה יחליפו את הצהרות התמיכה במעשים שיהיה בהם כדי להבטיח את שיקום יישובי העוטף ואנשיו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הן כמובן ירוצו מצווחים לבג״צ ובג״צ כמובן יהפוך ההחלטה
    מסביר פנים 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ככה זה בדיקטטורה.
    סגור
  • 1.
    מצוין, כל מה שמודפס בבארי כבר שנים מגיע באיחור!
    מסביר פנים 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חשבונות חשמל מגיעים לתת אביב אחרי מועד הפירעון ואנ משלמים קנסות! שמישהו יגיש נגדם תביעה ייצוגית.
    סגור