השוק

הקקאו יהפוך לזהב? זינוק של 186% במחירים, חשש ממחסור בחנויות

סיטונאים בניו יורק גורסים כי מחיר הקקאו האמיר ביותר מ-47% לכ-8,900 דולר לטון מאז החלה שנת 2024. מומחים צופים כי עליית המחיר תגיע עם תחילת חג הפסחא גם לחנויות. העלות הפכה גבוהה יותר אפילו משל מטבע הקריפטו ביטקוין, בשנה שעברה גבו קמעונאים בארה"ב מחיר גבוה יותר עבור שוקולד ב-11.6% מאשר ב-2022
מערכת ice | 
שוקולד (צילום אילוסטרציה AI)
עוד משנת 2023 מחירי הקקאו רשמו עלייה אדירה, אלא שכעת הם כמעט הכפילו את עצמם. על פי סוכנות הידיעות בלומברג, העלייה המתמדת הביאה לכך שמחיר פולי הקקאו עלה לרמה "כמעט מתקבלת על הדעת". סיטונאים בניו יורק גורסים כי מחיר הקקאו האמיר ביותר מ-47% לכ-8,900 דולר לטון. 
ב-12 החודשים האחרונים זינק מחיר הקקאו ב-186%, מגמה ששוברת אפילו את השיא של ביטקוין במהלך התקופה שהגיע ל-150%. מומחים צופים כי עליית המחיר תגיע עם תחילת חג הפסחא גם לחנויות. בשנה שעברה גבו קמעונאים בארה"ב מחיר גבוה יותר עבור שוקולד ב-11.6% מאשר ב-2022, כך לפי ביזנס אינסיידר.
 
בתוך כך, במהלך שיחות רווח בינואר ובפברואר, בכירים  מחברות הרשי'ז וקדבורי ציינו כי לאור המחסור באספקת קקאו, כנראה תהיינה העלאות מחירים לצרכנים.  "אנחנו נשתמש בכל כלי בארגז הכלים שלנו, כולל בתמחור, כדרך לנהל את העסק", אמרה נשיאת הרשי'ז והמנכ"לית, מישל באק, במהלך שיחת רווחים ב-8 בפברואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה