השוק

הבינלאומי מדליק את התחרות: זה המהלך שישבור את שוק הפיקדונות

הבנק הבינלאומי מדליק את התחרות במערכת הבנקאית והיום הוא משיק פיקדון שנראה כי הוא משלם את הריבית הגבוהה במערכת, אבל יש גם אותיות קטנות - הכל בפנים
ניצן כהן | 
הבנק הבינלאומי (צילום Magma Images, פלאש 90)
הבנק הבינלאומי מדליק את התחרות במערכת הבנקאית והוא משיק היום פיקדון שנראה כי הוא משלם את הריבית הגבוהה במערכת. אבל יש גם אותיות קטנות. כך או אחרת, עם האותיות הקטנות יש לברך על כל מהלך שהבנקים נוקטים בו כדי להעיר את התחרות שנכנסה לסוג של קיפאון עם האסון הנורא של ה-7 באוקטובר והמלחמה שבאה בעקבותיו.
אם כן, היום הודיע הבנק הבינלאומי שהוא משיק פיקדון לשנה בריבית של 5% שיינתן בנוסף  לתיק השקעות מנוהל. במסגרת המבצע הבנק מציע פיקדון שיקלי לשנה בריבית קבועה בשיעור של 5% לשנה ללקוחות שיפתחו תיק השקעות מנוהל על ידי חברת ניהול התיקים של הבנק - הבינלאומי יוניק. נזכיר כי הריבית המקובלת במערכת הבנקאית, כרגע לפחות, על פיקדונות נעה סביב ה-4%.
 
עכשיו אנחנו נכנסים לאותיות הקטנות וכאן הבנק הבינלאומי מדבר על תנאי לפיו מדובר על תיק בהיקף מינימלי של 500 אלף שקל כאשר עד שליש מהתיק יופקד בפיקדון המדובר והיתר ינוהל ע"י יוניק לפי מדיניות ההשקעות האישית המותאמת לצרכי הלקוח. במסגרת המבצע יוכלו הלקוחות להנות מפטור מלא מעמלות קנייה ומכירה של ניירות ערך.
עם השקת המבצע אמר יורם סירקיס, סמנכ"ל וראש חטיבת ניהול נכסי לקוחות: "הבינלאומי, הבנק המוביל בשוק ההון ובניהול כספי לקוחות, מציע ללקוחות כל הבנקים הצעת ערך ייחודית של ניהול תיק המשלב פקדון בנקאי בריבית יוצאת דופן יחד עם ניהול השקעות מקצועי בחברת ניהול תיקים של הבנק המוביל . ההצעה מאפשרת ללקוח להנות משילוב של ריבית קבועה ואטרקטיבית במיוחד בפיקדון ולצד זאת תיק השקעות המותאם אישית לכל לקוח".
חברת ניהול התיקים הבינלאומי יוניק מנהלת נכסים בהיקף של למעלה מ- 2.5 מיליארד שקל ומנוהלת על ידי מצביא רענן. החברה בבעלות מלאה של הבנק הבינלאומי.
עכשיו נסביר בשולי הדברים או במרכזן, כי לבחודשים האחרונים מונה אלי כהן למנכ"ל הבנק הבינלאומי אחרי 16 שנים בהם ניהלה את הבנק סמדר ברבר-צדיק. ברבר-צדיק נחשבת לדמות שמרנית מאוד ומכאן שהיא הובילה את הבינלאומי בצעדים קטנים אבל בטוחים כך שהמשקיעים אהבו את אסטרטגיית הניהול שלה.
כהן הוא איש צעיר וככל הנראה המנכ"ל הצעיר במערכת הבנקאית ומכאן שאופי הניהול אלו אמור להיות פחות שמרני (במונחי הבנק הבינלאומי שכן גם דרך הניהול של כהן היא שמרנית מאוד ביחס למערכת כולה) שעשוי להיות מחולל תחרות אמיתי בין הבנקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה