השוק

אלביט מערכות עם חוזה חדש להספקת מערכות הגנה ב-300 מיליון דולר

אלביט מערכות שנראה כי היא הולכת לאחת התקופות היותר טובות שלה, חתמה היום על חוזה חדש בהיקף כספי גבוה של 300 מיליון דולר, במסגרתו תספק מערכות הגנה לשדה הקרב המודרני ללקוח בינלאומי
ניצן כהן |  2
בוצי מכליס מנכ"ל אלביט (צילום ישראל סאן, יחצ, shutterstock)
נראה כי אלביט מערכות הולכת לאחת התקופות היותר טובות שלה, החברה שנמצאת בחזית הטכנולוגית של הפיתוח של מערכות צבאיות, חתמה היום על הסכם חדש עם לקוח בינלאומי בהיקף כספי כולל של 300 מיליון דולר. במסגרת ההסכם תספק אלביט ללקוח מערכות הגנה לשדה הקרב המודרני על פני 10 שנים.
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "חוזה זה ממשיך לחזק את מעמדנו כמובילים עולמיים בטכנולוגיות הגנה, המספקים פתרונות מתקדמים העונים על הדרישות של שדה הקרב המודרני".
 
אמנם תמונת המקרו בה פועלת אלביט מערכות מוכרת וברורה לכל אבל עדיין כדאי לספר את הסיפור של החברה, כרגע לפחות כפי שהוא מקבל ביטוי בשוק ההון. מאז פלשה רוסיה לאוקראינה החלו מדינות המערב להגדיל את ההשקעות שלהם בתקציבי הביטחון. האסון של ה-7 באוקטובר והמלחמה שבאה אחריו, כמו גם הצטרפות של מיליציות פרו-איראניות למלחמה, הביאו לעלייה נוספ]ת ומשמעותית של תקציבי הביטחון.
המערכות של יצרניות הנשק/ תחמושת הישראליות נחשבות למובילות בעולם התעשיות הביטחוניות בעיקר בשל העובדה שהמערכות האלה עומדות היום בפני שימוש מבצעי ומכאן שנצבר המון ניסיון וידע על שדה הקרב העתידי וההתאמות שיצרניות הנשק צריכות לעשות בעקבותיו ומכאן המובילות של התעשיה הישראלית בענף.
התקופה הטובה בה נמצאת אלביט מערכות אינה באה לידי ביטוי באופן מלא במניה כשמתחילת השנה היא ירדה ב-4.5% וזאת לאחר שנת 2023 שבה המניה טסה בכמעט 37%. ההערכות בשוק ההון מדברות על סיטואציה בה אלביט מערכות מוגבלת בגלל המלחמה ביכולת שלה לייצא, כלומר שהיא צריכה להעדיף את צה"ל ומערכת הביטחון הישראלית על פני היצוא, וזה אומר שהיא מוגבלת במחירים אותם היא יכולה לגבות (בטח ביחס למחירים שהיא מקבלת מצבאות זרים).
הנחת עבודה שניה מדברת על כך שהתחרות של אלביט מערכות מול החברות האמריקאיות הולכת וגדלה וככל שהיחסים בין ממשלות העולם החופשי ולממשלת נתניהו יתערערו, הרי שהצבאות הזרים יעדיפו יצרניות שהן לא ישראליות. כך או אחרת, אלה הנחות העבודה בתקופה האחרונה בכל הנוגע למניית אלביט מערכות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ## עובד וותיק באלביט מערכות מזהיר: אל תעבדו שם! לאחר 1
    עובד ותיק 04/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובד וותיק באלביט מערכות מזהיר: אל תעבדו שם! לאחר 18 שנים של עבודה וקידום מקצועי באלביט מערכות, אני חש צורך להזהיר עובדים פוטנציאליים מפני ניצול ותגמול לא הוגן. החברה נוטה להזניח עובדים וותיקים, גם לאחר ביצוע שינויים משמעותיים בתפקידיהם. כתוצאה מכך, רבים מאיתנו מרגישים מתוסכלים וחסרי כל הערכה. **המלצתי:** חפשו עבודה במקום אחר! אלביט מערכות אינה מעניקה את ההערכה והתגמול הראויים לעעובד וותיק באלביט מערכות מזהיר: אל תעבדו שם! לאחר 18 שנים של עבודה וקידום מקצועי באלביט מערכות, אני חש צורך להזהיר עובדים פוטנציאליים מפני ניצול ותגמול לא הוגן. החברה נוטה להזניח עובדים וותיקים, גם לאחר ביצוע שינויים משמעותיים בתפקידיהם. כתוצאה מכך, רבים מאיתנו מרגישים מתוסכלים וחסרי כל הערכה. **המלצתי:** חפשו עבודה במקום אחר! אלביט מערכות אינה מעניקה את ההערכה והתגמול הראויים לעובדים הוותיקים שלה. ובדים הוותיקים שלה.
    סגור
  • 1.
    פשש
    אורן 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תזכירו לי למי מכרתם עד היום לפני השביעי לאוקטובר כמדומני לצבאות חו"ל רק לא לצה"ל
    סגור