השוק

לידר: בנק ישראל יכול להוריד ריבית ועדיין לשמור על ריבית ריאלית גבוהה

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון מעריך כי ההתחזקות של השקל בתקופה האחרונה תאפשר לבנק ישראל להוריד את הריבית ועדיין לשמור על ריבית ריאלית גבוהה
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור)
אחת השאלות המרכזיות בקרב הכלכלנים היא האם בשלב זה של עניינים, יכול בנק ישראל להוריד את הריבית או שכדאי לו שימתין להורדה ראשונה של הריבית בארה"ב ואז, רק אז, להוריד שוב את הריבית כאן. יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון סבור שבנק ישראל יכול להוריד את הריבית בישיבה הקרובה כך שעדין היא תהיה ריבית ריאלית גבוהה.
 
"למרות החשש מאינפלציה, ייסוף השקל עשוי לתמוך בהורדת ריבית בשבוע האחרון השקל התחזק ב-1.2% מול סל המטבעות, אך פוחת לאחר קביעת שע"ח היציג ביום שישי. נדמה שבטווח הקצר, השקל ימשיך להגיב למידת האופטימיות לגבי הפסקת אש אפשרית" כותב כץ.
"הדגשנו בעבר את החשיבות של שע"ח, גם על סביבת האינפלציה וגם על החלטת הריבית. למרות איומי אינפלציה מכיוון מדיניות פיסקאלית מרחיבה, האצה צפויה במחירי השכירות ושיבושים בהספקה (הובלה ימית, מיעוט הטיסות), בנק ישראל יכול להוריד את הריבית ל- 4.25% ועדיין לשמור על ריבית ריאלית גבוהה יחסית. ברקע, הנימה "היונית" מכיוונו של הפד מהווה סביבה תומכת. בתחזית הקודמת הנחנו שתי הורדות ריבית השנה אחת באפריל, בהנחה של יציבות בשער החליפין. תחזית זו עדיין תקפה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה