השוק

אחרי דוחות אלביט - זה מה שחושבים האנליסטים

האנליסט לירן לובלין מבית ההשקעות IBI ניתח את הדוחות של אלביט מערכות שנמצאת היום בלב העשייה הכלכלית בישראל; המסקנה המרכזית של לובלין היא שצבר ההזמנות של החברה הוא הסמן לעתיד לבוא וזה מעניין
ניצן כהן |  1
בוצי מכליס מנכ"ל אלביט (צילום ישראל סאן, יחצ, shutterstock)
אלביט מערכות פרסמה את הדוחות הכספיים לשנת 2023, דוחות שכללו כבר את ההתחלה של השפעות המלחמה וזה אומר שהחברה נמצאת בתפוקת שיא וצבר ההזמנות זורם אליה מכל כיוון אפשרי. האנליסט לירן לובלין מבית ההשקעות IBI ניתח את הדוח ואלה המסקנות שלו.
"אלביט הציגה תוצאות טובות לרבעון הרביעי ומסכמת שנה נוספת של צמיחה מרשימה. תוצאות הרבעון היו סביב התחזית המוקדמת שלנו אך הוצאות המימון שחקו את שורת הרווח. החדשות הטובות הן הצבר שזינק ל–17.8 מיליארד דולר ומבשר על המשך הצמיחה העתידית" כותב לובלין ללקוחות בית ההשקעות.
 
"הצבר של אלביט הוא הסיפור הגדול ברבעון ברביעי. החברה מציגה צמיחה מרשימה מאוד להיקף של 17.8 מיליארד דולר (תוספת של 1.2 מיליארד דולר ברבעון) כש- 60% מהצבר צפויים להיות ממומשים עד לסוף 2025. בשנת 2023 אלביט צמחה בכ-8.4% ואנו סבורים כי הצבר שנבנה גוזר צמיחה דומה ואף גבוהה יותר ב 2024.
"השיפור במרווח התפעולי נשחק ע"י הוצאות מימון גבוהות ומשרד הביטחון חזר לשלם
אלביט הצליחה לשפר את המרווח התפעולי שלה ב-2023 ל-7.5% אל מול 6.7% בשנת 2022. השיפור ברווח התפעולי לא התגלגל לשורת הרווח בעיקר נוכח הוצאות מימון גבוהות שנבעו מסביבת הריבית הגבוהה ומהתזרים השלילי מפעילות במרבית השנה. החדשות הטובות – ברבעון 4 משרד הביטחון שילם את חובותיו והתזרים מפעילות עמד על 313 מיליון דולר ו- 113.7 מיליון דולר לשנה כולה.
"בכנס המשקיעים השנתי חזר מנכ"ל החברה על היעד של שיפור הרווח התפעולי לרמה של 10% מההכנסות וציין כי הגעה להיקף מכירות של 6.5-7 מיליארד דולר היא ברת השגה בטווח הזמן הקצר. היעדים הללו גוזרים צמיחה שנתית של 8% ומכפיל רווח לשנת 2024 של קצת פחות מ 23X".
"עדכנו את מודל הערכת השווי" כותב לובלין בשורקה התחתונה "בעיקר בשיפור במרווח התפעולי ושיפרנו את קצב הצמיחה ל 8% בשנה בשנתיים האחרונות. המודל גוזר שווי למניה של 220 דולר והמלצת 'תשואת שוק'".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחלה מניה לטווח הארוך (ל"ת)
    המבין 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור