השוק

הדולר מזנק ביותר מ-1% בעקבות העימות בין נתניהו לארה"ב

העימות בין נתניהו לארה"ב גורם היום לשקל להיחלש בשיעורים ניכרים; בשוק המט"ח אומרים כי הסבירות למכה כלכלית כתוצאה מהעימות הזה גבוהה; הדולר מתחזק בכ-1.3%, הליש"ט מתחזקת בכמעט 2%
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
העימות בין נתניהו לארה"ב נותן אותותיו בעולם הכלכלי ומאז שעות הבוקר מזנק הדולר בכ-1.3% ונסחר ברמה של 3.67 שקל, הירו מתחזק ב-1.7% לרמה של 3.98 שקל והליש"ט מתחזקת בכמעט 2% לרמה של 4.64 שקל.
אם כן מה שקורה היום במסחר במט"ח הוא תגובה של השווקים לעימות בין נתניהו וממשלת ה-64 לארה"ב. בשוק המט"ח אומרים היום שהסבירות לסנקציות בתחום הנשק נמוכות יחסית בהשוואה למכה כלכלית שיכולה להגיע מכיוון האמריקאים. אם נוסיף לתהליך הזה את ההתנהלות הכלכלית של ממשלת ה-64 והניסיון להוציא את החרדים באופן מלא מעולם המחויבות לישראליות, הרי שאנחנו במקום לא טוב, בטח לא כלכלית.
 
אתמול הנפיקה המדינה אג"ח בהיקף של 4.2 מיליארד שקל ובפעם הראשונה, מאז החלה הממשלה לגייס סכומים גבוהים למימון המלחמה וההוצאות הבלתי סבירות שלה על הסכמים קואליציוניים, הזרימו המשקיעים ביקושים נמוכים (יחסית, בדגש על יחסית) להנפקות הקודמות.
התהליך הזה יוצר שינוי בתמות היכולת של המשקיעים המוסדיים הישראלים לקלוט את כל האג"ח שהמדינה זורקת לשוק, וזה אומר שבתהליך איטי (יחסית) נתחיל לראות את התשואות של האג"ח הממשלתי עולות ומושכות איתן את התשואות על האג"ח הקונצרני ומכאן כולם, כולל כולם (פחות או יותר) ישלמו מחירים לא פשוטים בעולמות השירות הציבורי ואיכותו כמו גם במסים ועליית בהוצאות המחיה.
כך או אחרת, ההתחזקות המשמעותית של המטבעות הזרים מול השקל מערערות את היכולת של בנק ישראל להגמיש את המדיניות המוניטרית שלו וגם לזה יש השפעות על כל משק בית בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה