השוק

גולדמן זאקס עונים לביל גרוס: ה-S&P יכול להגיע ל-6,000 נקודות

שתי גישות יש כיום בוול סטריט: את הראשונה מבטא היטב ביל גרוס המייסד של פימקו שטוען כי אנחנו בבועה, ואילו האנליסטים של הבנקים מייצגים את הגישה השניה שטוענת שהעליות בשוק ימשיכו
ניצן כהן | 
מדד S&P 500 (צילום shutterstock, freepik)
שתי גישות יש כיום בוול סטריט. האחת שאותה מבטא ביל גרוס המייסד של פימקו, שטוען כי אנחנו נמצאים בבועה או לפחות לפני תקופה של תנודתיות שזו מילה מכובסת לירידות שבפתח. הגישה השניה, אותה מבטאים האנליסטים בבנקי ההשקעות טוענת שיש עוד מקום לעליות ובסך הכל כל הנתונים תומכים בעליות.
את הגישה השניה מבטאים כאמור האנליסטים של בנקי ההשקעות האמריקאים. כך למשל גולדמן זאקס הוציא בסוף השבוע נייר עמדה למשקיעים שלו ושם נכתב כי ה-S&P 500 יכול להגיע גם ל-6,000 נקודות (המדד כרגע על 5,234 נקודות).
 
הגישה הזו נתמכת בהערכות שמה שמשפיע בעיקר על הפירמות הגדולות בעולם אלה הם הוצאות המימון ומחירי חומרי הגלם שני הנתונים האלה נמצאים לקראת שינוי (חיובי) כלומר בשלב כלשהו השנה יוריד הפדרל ריזרב את הריבית ויביא לירידה בהוצאות המימון של הפירמות והורדת הריבית הזו תתאפשר כשעליית המחירים תיבלם וזה אמור לשקף יציבות במחירי חומרי הגלם, מה שגם זה יועיל לפירמות.
ביל גרוס שנחשב למלך האג"ח צוטט בסוף השבוע כמי שאומר שהאינפלציה תיכנס לשליטה עוד פרק זמן ארוך מכפי שמתומחר בשווקים וזה אומר שגם תהליך הורדת הריבית יתעכב כשלכל זה צריך להוסיף את נושא הבינה המלאכותית ששם גרוס אומר שמדובר בהתלהבות גדולה מידי. השילוב של כל אלה, לטענת גרוס, יביא לירידות שערים במעלה הדרך.
בגולדמן זאקס, לעומת זאת, חושבים אחרת בכל הנוגע לבינה המלאכותית. שם, הם אומרים בנייר העמדה שלהם, לא נאמרה המילה האחרונה ודווקא כאן יהיו עוד השקעות שיקרינו באופן חיובי על השווקים.
נזכיר כי מדד S&P 500 נמצא בנקודת שיא של כל הזמנים וזה יוצר הרבה לחץ אצל המשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה