השוק

שטראוס מתאוששת מהריקול: "מעלות S&P" מעלה את התחזית לחברה

רגע אחרי ששטראוס פרסמה את הדוחות הכספיים החליטו בחברת דירוג האשראי מעלות S&P להעלות את תחזית הדירוג של החברה מ'שלילי' ל'יציב' וזה בעיקר בשל ההתאוששות ממשבר הריקול הגדול
ניצן כהן | 
שי באב (צילום פלג אלקלעי,פלאש 90/ דוד כהן, shutterstock)
אחרי ששטראוס פרסמה את הדוחות הכספיים הגיבו בחברת דירוג האשראי מעלות S&P להעלות את תחזית הדירוג של החברה מ'שלילי' ל'יציב' כשהאנליסטים של חברת ה דירוג כותבים כי החברה מתחילה להתאושש מהריקול הגדול וזה נתון משמעותי אחרי משבר בסדר גודל של 'הריקול הגדול' כמו שעבר עליה.
אם כן, חברת הדירוג 'מעלות S&P' הודיעה היום על עדכון תחזית קבוצת שטראוס ליציבה משלילית ומאשררת את דירוג AA פלוס ישראלי שניתן לקבוצה.
 
חברת הדירוג עדכנה בנימוק לשינוי תחזית הדירוג כי "תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי ב- 24 החודשים הקרובים תשמור שטראוס על פרופיל פיננסי התואם את הדירוג הנוכחי", והוסיפה כי "תחזית הדירוג היציבה משקפת גם את הערכתנו שהפרופיל העסקי של החברה יישאר יציב יחסית, וימשיך לשקף נתח שוק מוביל ומוניטין חזק בישראל יחד עם שיעורEBITDA   גבוה מ- 10%".
בשיקולים העיקריים לפעולת הדירוג נימקו במעלות S&P כי "ברבעונים האחרונים שטראוס הציגה נתחי שוק גדולים ומיצוב תחרותי מוביל", והוסיפו כי העלאת הדירוג מתבצעת "בעקבות התאוששות הדרגתית מאירוע הריקול". מעלות S&P הוסיפה כי "נכון לשלב זה שטראוס שמרה על המוניטין והמעמד התחרותי המוביל שלה".
מעלות S&P ציינו כי "אנו סבורים כי מיצובה התחרותי של שטראוס נתמך בפיזור גיאוגרפי הולם ובפעילות במגוון רחב של קטגוריות, הממתנים להערכתנו את החשיפה לתנודתיות במחירי הסחורות ובשערי החליפין. קרוב למחצית מהכנסות הקבוצה נובעות מפעילות מחוץ לישראל, בעיקר בתחום הקפה אך גם בתחום המטבלים והממרחים. במרבית אזורי הפעילות יש לקבוצה מעמד תחרותי מוביל ונתח שוק גדול בחלק ניכר מקטגוריות המוצר בהן היא פעילה".
מעלות S&P התייחסה גם לאסטרטגיה המעודכנת שהציגה אתמול החברה, ובה נכתב כי "שטראוס מיישמת צעדי התייעלות לצד האסטרטגיה העסקית העדכנית שפרסמה, הכוללים התמקדות במגזרים בליבת הפעילות של הקבוצה בהם יש לחברה יתרון תחרותי ושיעורי רווחיות גבוהים יחסית", והוסיפה כי "אנו מעריכים כי יישום מוצלח של האסטרטגיה העסקית של החברה עשוי לתמוך ביכולתה לשמור על רווחיות ממוצעת בהשוואה לענף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה